Beleggen/investeren

ja want iedereen zegt wel te holden maar eerst maar eens zien.

@fahrenheit451 waar heb jij je gme aandeel gekocht?

1 like

We hebben er nu drie. één voor 300 dollar en de andere twee voor 225 dollar per stuk. Als er vandaag weer een dip komt dan koop ik weer bij. Mijn vriend en ik hebben afgesproken dat we ze pas gaan verkopen bij 1900 dollar per stuk.

Het is veel geld en ik kan er net zo goed naast zitten, maar ik heb het gevoel dat dit onderdeel is van iets groters. Zelfs als ik alles verlies, zelfs dan ben ik blij dat ik onderdeel ben van de beweging om Wallstreet te naaien.

5 likes

nice! via welk platform hebben jullie ze gekocht? Ik probeerde via etoro maar die weigert mij. Hebben jullie ook nog andere aandelen gekocht nav wallstreetbets?

ik ben heel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen

2 likes

Ik heb GME bij De Giro

2 likes

Via de Giro! Etoro is één van de platformen die nu verbiedt om te handelen in alle “meme stocks” (GME, NOK, AMC, BB enzovoort.)

We hebben gisteren ook aandelen gekocht in NOK en AMC toen de prijs zo laag stond. Als het goed gaat met GME zullen die denk ik, gaan ook stijgen.

5 likes

ah thanks!!

1 like

Dat denk ik ook … de voorbeurs is iig al veelbelovend (staat nu oo +115% op 417 dollar).

Maar ik weet 1 ding zeker, ik doe dit echt nooit meer 🥲🥲:joy::joy:
Was sowieso een goede les voor mij dat ik me niet zo moet laten opnaaien en dat ik onder aan de streep niet zo leuk vind (qua spanning en stress).
Maar het voelt wel goed om onderdeel te zijn van iets groters. En tegelijkertijd baal ik dat ik me voor het karretje van Elon Musk heb laten spannen…

10 likes

God nee ik ook niet hoor. Je hebt helemaal gelijk. Alles gaat hierna gewoon maandelijks in hele saaie ETF’s en over 10 jaar kijken we wel weer een keer. Ik ga proberen om er zoveel mogelijk van te genieten vandaag haha.

Leuk en begrijpbaar artikel van de Volkskrant.

4 likes

Wow ambitieus! Wanneer verwacht je dat die 1900 bereikt zal worden?
En ben je niet bang dat als ie weer gaat zakken dat dat dan het begin van de enorme koersdaling is? Want die deadline is ook vandaag toch? Dus is de kans niet groot dat het na vandaag of maandag voorbij is?

Ik heb er zelf nog steeds mixed feelings over. Ik ben heel principieel en ik zie hier ook echt een grote beweging in waar ik onderdeel vanuit wil maken (want fuck wallstreet), maar ik ben bang dat ik het allemaal onvoldoende begrijp en alsnog genaaid word

Edit: mijn ETFs zijn ook flink gedaald de afgelopen dagen. Dat moet hier wel mee te maken hebben toch?

2 likes

Misschien vandaag, misschien volgende week. Ik heb echt geen idee. Vandaag gaat er in elk geval veel volatiliteit zijn. Dit betekent dat de prijs van 1 aandeel veel stijgt en veel daalt op een dag

Short Sellers hebben de afgelopen weken 70 miljard verloren dankzij GME. Gisteren was dat 23 miljard. Zo lang iedereen vasthoudt kunnen we dit winnen.

2 likes

Mijn ETF’s zijn inderdaad ook aardig wat gedaald. Lijkt er inderdaad op dat dit de markt wel echt beïnvloedt.
Ik heb zelf gisteren Nokia en Naked gekocht, ben benieuwd wat dat gaat doen vandaag! Tot nu toe alleen maar de rode cijfers in :sob:

Ik heb even gezocht op hoeveel short er nog in zit en volgens deze website

(Zoekterm short interest gme) zit er nog van de 102 miljoen aandelen, 60 miljoen short. En is er maar een daling van 13% in hoeveel er short in zit.
Dit geeft mij wel vertrouwen dat het nog echt door het dak kan gaan en alle kleine lieden (zoals wijzelf) ruiken nu bloed en succes.
En mijn vriend en ik zijn redelijk gematigd en als wij al helemaal hyped zijn denk ik dat andere mensen dat ook zijn.
2 likes

Oh dat is waardevolle informatie!
Gaan jullie ook nog bijkopen vandaag?

Dat biedt zeker hoop! Thnx haha. Wie weet is vandaag het moment dat ze 99% iets terug neemt. De spanning is er in elk geval haha.

2 likes

Hahaha nee zeker niet. Ik heb geen spijt van m’n ene aandeel (gister overigens wel) maar ik ben wel bevestigd dat speculeren niet voor mij is.
De volgende ga ik sowieso van de sidelines volgen :rofl:

Maar nu probeer ik ervan te genieten. Het kan door het dak vandaag en wie weet hoelang het duurt voordat het weer naar beneden klettert.
Ik moet mijn vriend credits geven voor deze opmerking want hij zei “de tulpenmanie was ook niet opeens over omdat de tulpen op waren” :rofl:

3 likes

Even een domme vraag, maar hebben ze nu elke dag een andere lijst met aandelen waar ze mee aan de slag gaan? Zo ja, waar kan ik de lijst van vandaag vinden?

1 like

Zoo gister die mega drop, mijn hart klopte zo snel. Te pussy om de dip extra te kopen, dus ik zit er als een sukkel in op $300. Gelukkig maar 2 aandelen. Ik zie ook veel mensen kopen op Frankfurt, heeft dat hetzelfde effect of gaat het alleen om de nyse?

Edit: veel mensen kopen ook nu nog bij, hoe kan dat eigenlijk? De beurs is toch nog niet open?

Nee helaas niet. Als zo’n lijst zou bestaan zou iedereen die lijst wel willen hebben denk ik. Je kunt namelijk in alles handelen op de beurs. De meeste focus ligt nu wel op GME. Wat de markt gaat doen is altijd afwachten.

1 like

Op Frankfurt is hetzelfde, voordeel in van in euro’s kopen is dat je geen valutakosten hebt.

2 likes

Oke logisch, thanks!