Beleggen/investeren

Ik beleg via Binck Forward, als ik er zo naar kijk is dat hetzelfde idee, alleen kies je bij Binck alleen een risico-niveau (defensief, neutraal of offensief) en niet zelf voor welke markten etc je dan wil. Dat bepaalt hun algoritme dan voor je.
Ik moest aan het begin een hele vragenlijst door met welk doel je hebt en wanneer je dat dan wil behalen etc etc, dan helpen ze je een risicoprofiel en beleggingshorizon kiezen. Met de einddatum die daaruit rolt gaan zij dan aan de slag, de eerste jaren zit je vermogen vooral in aandelen, de laatste jaren vooral in obligaties. Ik heb 2 ‘doelen’, de ene met een einddatum over 10 jaar, de ander over 20.
Je kunt met elk bedrag beginnen en bijstorten zoveel en wanneer je wil. Ik stort alleen bij als ik geld ‘over’ heb, zoals eindejaarsuitkering of vakantiegeld bijv.
Ik ben ooit bij hen uitgekomen door alle ‘beheerd beleggen’-opties naast elkaar te leggen en Binck had percentueel de laagste kosten en in de afgelopen jaren goede rendementen.

Ah Oke, wist ik niet van die minimale inleg. Voor hoe lang heb jij het vastgezet?

Waarom mag het niet?

Ik heb niets vastgezet, hoeft niet bij Meesman.

Wij hebben vorige week ons aangemeld en per 1 februari beleggen we €300 per maand. Verhouding aandelen en obligaties weet ik ff niet, m’n vriend heeft het verdeeld over verschillende.

Ik heb nu sinds maart 2020 Peaks en dat gaat best lekker! Afgelopen jaar zo’n 12% rendement weten te behalen met niets doen! Hier laat ik wisselgeld en eens per maand 30 euro naar overschrijven.

Sinds oktober (geloof ik) 2020 ben ik ook begonnen met beleggen via DeGiro. Voornamelijk in ETF, maar heb ook een handjevol aandelen Alfen.

Ik geloof ook niet in elektrisch rijden :rofl: maar ik geloof ook op de lange termijn niet in tesla en ik vind het echt verbazingwekkend ook gezien hun koers/winstverhouding.
Maar ja was wel een goeie geweest om in te stappen.

Ik zit nog te twijfelen of ik cannabis/cannabis tracker wil kopen. Ik denk dat het wel leuk is en ik denk dat dat gaat stijgen, maar misschien is er ook iets anders high-risk wat leuker is :face_with_monocle: :thinking:

2 likes

Ik heb een paar dagen geleden een account gemaakt bij meesman en start per 1/2 met 100€/maand. Had ook DEGIRO (3 etfs en 1 aandeel dat mis ging :joy:), dus dit leek me beter.

2 likes

Dit is geen financieel advies om GME te kopen. .

Op https://www.reddit.com/r/wallstreetbets en de markt gebeurt nu alleen iets heel interessants. Het meest populaire aandeel daar is nu Gamestop. Een aandeel GME is in 2021 gestegen van 17 dollar tot 159 dollar.

Gisteren sloot het met 147,98. Er zijn een aantal grote short sellers geweest die speculeerden tegen GME. Gezamenlijk hebben ze nu 5 miljard verloren.

Het is een kat en muis spel voor wie de langste adem heeft. De jonge day traders tegen de gevestigde orde. Ik heb geen idee wat hier de uitkomst van gaat zijn, maar het is echt super interessant om te volgen.

Ik heb zelf wat aandelen Nokia gekocht als yolo investering en m’n vriend MAC. Nu gaan we kijken welke het meeste rendement heeft aan het eind van het jaar haha.

9 likes

Haha wow. GME opende vandaag rond de 300 dollar. Ook liggen de grote Amerikaanse handelsplatformen liggen er tijdelijk uit omdat ze de aanvragen niet kunnen verwerken.

Edit: yolo ik heb 1 aandeel GME gekocht.

1 like

Ik snap gewoon echt niet wat er nu allemaal gebeurt op de markt. Ik heb geen gamestop maar wel andere aandelen die gewoon in 2 dagen tijd bijna 50% zijn gestegen? Het is echt bizar.

1 like

Geen flauw idee, de markt is heel raar nu. Het lijkt een soort van protest te zijn tegen Wallstreet. Iedereen koopt nu en willen meeliften misschien waardoor ook andere aandelen stijgen? Ik heb echt geen idee. Wat denk jij?

Ik heb echt geen idee wat we kunnen verwachten hierna, maar heb wel al een klein deel van mijn aandelen met flinke winst verkocht (en die ga ik weer terugkopen als ze weer zakken). Ik verwacht dat het op een gegeven moment ook wel weer zal dalen, je kunt niet dagelijks met 20% stijgen.

1 like

Ik kom niet eens op de pagina. Bestaat ie nog wel op reddit?

Ahaha love je disclaimer.
Ik stuurde je artikel door naar een vriend en die stuurde een screen van z’n portefeuille met +3000 wat ie gisteren heeft verdiend met dat aandeel.
Lekker dan, deelt ie ook niet ff met mij 🥲🥲🥲

1 like

Haha Elon is wel een soort van Messiah geworden daar. Die tweet nu ook over GameStop. Chill dat je weer gestegen bent haha.

@Howth Geen idee ik kan de subreddit nog gewoon openen. Anders kun je kijken of je een account kunt aanmaken?

1 like

Wtf ik wou vandaag een Beyond Meat aandeel kopen, die schommelt al weken rond de 100 euro, vrij stabiel, en vandaag staat hij ineens op €160??? In een halve dag ook echt. Was ik nou maar niet zo’n luie uitsteller. 🥲

Nouja ik wacht rustig af, zal vanzelf wel weer stabiliseren. Vreemde dag op de beurs.

1 like

Toen ik dit las wou ik er één kopen voor de gein, maar toen ik de koers zag dacht ik wtf €200?! Beter had ik het wel gedaan, was snel verdienen dan haha.

Op welke koers heb jij uiteindelijk gekocht?

Maar dit is precies de reden dat je eigenlijk niet op 1 aandeel moet gaan, dan wordt het een soort gokken. Beter spreid je je winkansen en koop je een fonds met allerlei soorten aandelen. Dan heb je er toppers tussen zitten en misschien ook losers, maar is wel veel stabieler en in de meeste gevallen zijn de resultaten op de lange termijn positief.

1 like

Ik investeer al in fondsen, beleggen in aandelen doe ik erbij voor ‘de leuk’ en om van te leren :slight_smile:

3 likes