Ik heb dus pas vandaag aangifte gedaan omdat ik tijdens de eerste keer invullen (in maart) zag dat ik flink moest terugbetalen. Dus ik dacht ik verstuur de aangifte pas zo laat mogelijk dan kan ik mijn vakantiegeld gebruiken voor het terugbetalen.
Vul ik dus vandaag opnieuw de aangifte in kom ik opeens op een verdubbeling van het bedrag wat ik terug moet betalen dus ik schrik, ik had namelijk dingen aangepast naar aanleiding van mijn jaaropgaven. Dus ik verwijder de boel, vul voor de derde keer mijn aangifte in en laat alles staan zo als het ingevuld is door dr BD en nu krijg ik opeens geld terug. Serieus ik snap er niks van
Als de bedragen op je jaaropgave hoger zijn als dat er bij de belastingdienst bekend is, dan is het wel logisch dat je moet bijbetalen.
Ja dat is inderdaad logisch. Wat het lastig maakt is dat ik via een detacheringsbureau werk en op een of andere manier heeft de belastingdienst elk project wat ik heb gedaan gesplitst ingevuld terwijl dat op mijn jaaropgave allemaal bij elkaar op is geteld. Maar wanneer ik de gesplitste bedragen optel dan komt het overeen met mijn jaaropgave maar als ik ze als een bedrag invul bij de bd dan moet ik heel veel bij betalen. Daarom is het zo vreemd. Ik heb het maar laten staan zoals de bd het heeft ingevuld.
Denk toch dat je dan iets verkeerd in vult bij het optellen, want dat moet niks uitmaken. Mijn werk en opleiding zijn gerelateerd aan belastingen, dus als je wilt dat iemand even meekijkt dan laat maar weten.
Thanks voor het aanbod maar het is opgelost. Althans ik heb mijn financieel adviseur/belastingmannetje gemaild en die heeft het nu ingevuld voor me dus nu moet het goed gaan.
Verstandig! En hoe is het kwartje nu gevallen?
Vorige week de brief gehad en vandaag al uitbetaald!!!
Wie heeft het nog meer al ontvangen?
Als het goed is krijg ik nu geld terug. Al blijft het afwachten of ie meteen definitief is want ik heb ook nog steeds mijn aangifte van vorig jaar op voorlopig staan.
De brief is onderweg! Meteen al gaan online shoppen
Ik heb netjes 1 maart mijn belastingaangifte gedaan via de app en zou 3xx euro terugkrijgen. Ik ging nu even kijken op de site van de belastingdienst en daar stond dat ik mijn aangifte nog niet had verstuurd én een veel lager bedrag. Ik hang nu meteen aan de telefoon, maar weet iemand hoe dit kan?
Zie nu bij Mijn Belastingdienst dat mijn aangifte nog niet verstuurd is? terwijl ik dit samen met vriend heb gedaan en ik er vrij zeker van ben dat het is verstuurd, blijkbaar toch niet goed gegaan
Ik had dit vorig jaar ook, maar uiteindelijk was het wel goed doorgekomen. Zo raar indd
Kijk je niet bij 2019 oid? Wilde gok hoor, maar kan het anders niet verklaren!
Ik ging gelijk ff kijken. Zie m niet digitaal, maar staat wel dat er een brief per post is verzonden door de belastingdienst. Ben benieuwd
Ik heb m’n geld ook vandaag binnen gekregen!
Ik zag mijn saldo en dacht even ‘shit als de teruggave er nu al op staat dan is het niet zo florissant gesteld met mijn financiële situatie’ maar ik heb het nog niet en ben daar dus heel content mee :’)
Ondanks dat het elk jaar hetzelfde geintje is hij de belastingdienst, kan ik me er nog steeds dood aan ergeren dat het niet uit maakt wanneer je de aangifte hebt gedaan wat betreft de betaling. Wij moeten aangifte doen, zorg er dan ook voor dat het snel geregeld wordt als ik braaf op de 1e aangifte doe.
Bij mij hetzelfde inderdaad. Waarschijnlijk hebben we hem morgen in de brievenbus!
Idd. Ik krijg het altijd zo laat pas terug. Ik moet wel ieder jaar in januari al voor het komende jaar betalen, dan vind ik ook wel dat ze ervoor mogen zorgen dat ik ook snel antwoord krijg op de aangifte die ik doe.
Zie net dat mijn brief de 26ste is verstuurd. Ben benieuwd. Zou een leuk bedrag terugkrijgen.