(Barbie)poppen-nostalgie-topic

Hier lag er nog een met de dimples dus die heb ik meteen gekocht voor mijn dochter. Kom ik thuis, zegt m’n man dat ze wel erg op Lieke van Lexmond lijkt. Can’t unsee :joy:

1 like

Haha OMG dat was me niet opgevallen maar nu je het zegt! Die heeft ook kuiltjes inderdaad.

1 like

Yes! Ik heb net mijn Teacher Barbie uit 1995 betaald! :smiley:
Het is precies dezelfde als die ik vroeger had. Kan niet wachten!

Dit ben ik wanneer ik eindelijk op mezelf woon en haar uit de doos gehaald heb

7 likes

OMG ik heb haar. Heb dr ook meteen uitgepakt en ze is zo leuk! @FrauHelga ze heeft kuiltjes in haar wangen.

Door ouderdom zijn alle elastiekjes verteerd en daardoor is ook 1 schoentje magisch verdwenen. Dus ik moet maar ff op AliExpress op zoek naar een leuk zwart schoentje. Ben zo happy!

9 likes

Door dit topic ben ik ook even op zolder gaan graven. Zo leuk om m’n favoriete Barbies weer in mijn handen te hebben! Helemaal een nostalgisch gevoel! Die turnbarbie is volgens mij geen echte Barbie.

Edit: kwam er dankzij Google lens achter dat die rechter waarschijnlijk Sindy’s zijn :sweat_smile:

8 likes

Omg Generation Girl!

2 likes

Die turnbarbie is Stacie, het zusje van barbie. Ik had die ook, maar dan het vriendinnetje van
Stacie met een paars pakje en rood haar. Ik ben alleen even die naam vergeten :frown:

Edit: Whitney heette ze. Ik had er daar twee van, die met het turnpakje en deze met bril. Die kreeg ik toen ik zelf ook een bril kreeg.

6 likes

Ohh ja inderdaad! Die toestellen heb ik ook nog in de bak liggen, haha. Al die spullen joh. Ik vond de post Office ook zo fantastisch, met een brievenbus en mini brieven. En m’n videorecorder met echte video’s die je erin kon doen. Ik heb het allemaal bewaard, alsof iemand straks ooit nog weet wat een video recorder is :joy:

1 like

Wat leuk! Fijn dat je haar gevonden hebt.
Heb je misschien nog de schoentjes van je eigen pop van vroeger?

Anders heeft AliExpress inderdaad veel. De winkel ‘Sellyougood’ is goed qua service en aanbod.

1 like

Thanks voor de tip!
Heb helaas niks van bewaard

1 like

(Foto van een Amerikaan die al enkele van de nieuwe Fashionistas heeft kunnen bemachtigen). Ik ben echt geobsedeerd door de tweede van rechts. Wat een prachtig gezichtje.

3 likes

NRFB NRFB :grimacing::rofl::rofl::rofl:

4 likes

Bij de wibra kwam ik barbies tegen. Geen idee of dut speciale zijn maar dacht tip hier eventjes

6 likes

De Aziatische in roze jurk met turquoise hartjes, en de donkere barbie (2e van rechts) zijn redelijk lastig te vinden als je er naar zoekt!

3 likes

Die met rood haar is mooi!

2 likes

Ah toch wel. Het zijn echt hele mooie poppen. Ik verbaas me alleen over de prijs. Hoezo zijn ze zo goedkoop? Vroeger waren barbies echt zo duur.

En @Sia jaa die is idd mooi! Dat zijn ze eigenlijk allemaal wel vind ik :grinning_face_with_smiling_eyes: geen idee alleen wat ik met barbies moet dus maar laten staan.

1 like

Dit is een speciale budgetlijn, of eigenlijk 2 speciale budgetlijnen. Die poppen horen allemaal maximaal €9,99 te zijn. De lijn met de hartjes bestaat al even, en is van 2018 / 2019, en zal om die reden voordeliger zijn. Dan wordt er ruimte gemaakt voor de nieuwe budgetlijn vermoed ik. De dames in de tiedye jurkjes zijn nieuwer (2020).

In de hartjeslijn is nog een pop; een donkere met een gele jurk. Die heeft de Mbili / Grace gezichtsvorm en vind ik echt prachtig.

De bruine en de Aziatische zijn mijn favorieten. De Aziatische zou een zus kunnen zijn van Polkadot Fun Fashionista 51 en die heeft een heel speciaal plekje in mijn hart omdat dat de eerste Barbie was waar ik als volwassene voor viel.

De eerste keer dat ik een roodharige Barbie zag vond ik die ook heel bijzonder, maar het stomme is dat Mattel tot ongeveer 2019 bij roodharige Barbies nauwelijks verschillende gezichtjes / gezichtsvormen had. Het gezicht van deze roodharige is het gezicht dat ik inmiddels 1000 keer heb gezien dus daar ben ik een beetje op uitgekeken, haha. :sweat_smile:
Inmiddels heeft Mattel gelukkig meer variatie bij roodharigen, en de meest recente budget-roodharige heeft 1 van mijn favoriete gezichtsvormen (June) en prachtige groene ogen:

5 likes

Ik was in de tkmaxx in Apeldoorn en zag deze barbie. Moest gelijk aan dit topic denken en de Bijenkorf in Arnhem vroeger. Daar had je in glazen vitrines altijd de dure barbies staan.

15 likes

Ik heb weer 2 nieuwe aanwinsten:

Deze pop kon ik voordelig aanschaffen, ik ga haar gebruiken als body donor. Haar huidskleur matcht met heel veel Fashionista’s die ik heb. Haar hoofd vind ik niet mooi; de tekening op zich wel maar haar voorhoofd is naar mijn mening uit verhouding:

En ik vond op eBay een voordelige curvy dancer:

Zij is lastig te vinden maar deze keer had ik mazzel. Een Poolse eBayer verkocht haar nieuw in doos. Haar ogen zijn niet 100% recht en ik vermoed ook dat dat de reden is dat ze verkocht is, maar dat geeft niet. Zij is ook een body donor, voor deze dame:

Ik ben er heel blij mee want de Barbie met lila haar is ook curvy, en zo behoudt ze haar originele lichaamsbouw. Andere curvy’s in deze huidskleur zijn er niet.

13 likes

Misschien domme vraag maar wat doen je precies met die ‘body donor’?
Die lila is echt prachtig

2 likes