Ik ben gewoon jaloers op dr wenkies
Mooi hè? Haar gezicht is ontworpen door Minh Tam Nguyen en die maakt echt prachtig werk.
Veel van haar werk heb ik zonder dat ik wist dat zij de designer was. Ben echt fan van haar werk.
Oehhh ik kijk zo uit naar deze Fashionista! In NL heb ik nog geen preorder gezien, in Amerika al wel.
Ook weer zo’n mooi gezichtje.
Deze vind ik ook gaaf, ik weet nog dat in 1998 ongeveer veel meiden in mijn klas hun haar zo hadden. Grappig om te zien dat dat weer terug komt.
Maar die wil ik wel even zien in het echt om te zien hoe dat haar precies zit.
Mijn dochter van 3 kijkt mee en vroeg net bloedserieus “mama, is dat een brandweermevrouw?” (Vanwege de vlammetjes op haar shirt.)
Ik word echt zo vrolijk van jouw enthousiaste berichten in dit topic steeds en alle achtergrondinformatie die je erin verwerkt. Zo leuk!’
Een tip die ik van een andere Barbie-fan kreeg, die ik jullie niet wil onthouden;
Lidl heeft momenteel voor een spotprijs prachtige Barbies te koop! Er zitten budget Barbies bij die zeer lastig te vinden zijn in Nederland. Ik heb een lijstje gemaakt:
De meest zeldzame: Barbie GRB33 / Barbie Glitz 2021 Red
Deze Barbie heeft de zeer geliefde Dimples / Violet gezichtsvorm en is via andere kanalen bij mijn weten vooralsnog niet te vinden in Nederland. Ik heb haar een tijd geleden via Ali gekocht maar helaas had zij wonky eyes. Nu heb ik echter in de winkel kunnen kijken naar een exemplaar met rechte ogen en dat is gelukt!
Uit dezelfde lijn: Barbie GRB32 / Barbie Glitz 2021 Blue
Deze is minder bijzonder omdat ze de standaard Millie gezichtsvorm heeft. Ze duikt soms op op Amazon maar dan is ze niet goedkoop.
In deze lijn is ook nog een mooie pop in een paarse jurk, die een bruine huidskleur heeft. Helaas heb ik haar niet aangetroffen en bij mijn weten is zij ook zeer zeldzaam. Het kan zijn dat ze niet op de Europese markt uitgebracht wordt.
Een andere budgetlijn die te koop is (geweest) bij Action, en die nu in de schappen van Lidl ligt:
GVJ96. Deze heeft de June gezichtsvorm en wordt gezien als latina.
Ik had haar al gevonden afgelopen jaar bij Action, maar van de poppen die ik nu vond bij Lidl had eentje een iets afwijkende bedrukking op het gezicht. Als ogen iets hoger of iets lager staan, of iets dicht bij elkaar, dan kan dat soms hele leuke verschillen opleveren. Ik vond haar uniek genoeg om mee te nemen.
GVJ98. Deze Barbie heeft een donkere huidskleur en de Daya gezichtsvorm.
Haar had ik al, en de exemplaren die Lidl nog had waren niet afwijkend dus die heb ik laten liggen. Als je een budget Barbie koopt zijn degenen die niet wit / blond zijn vaak als eerste weg helaas. Ook in 2021. Het is wel beter dan in mijn jeugd, maar dan nog, in mijn optiek zouden er evenveel donkere Barbies moeten zijn als blonde.
GVJ96. De standaard witte Barbie met blond haar en Millie gezichtsvorm.
Hier is weinig over te zeggen. Ze is leuk maar niet bijzonder, en als je een budget Barbielijn ergens vindt, dan is dit het type waar er 20 van liggen (ten opzichte van 2 / 3 gekleurde Barbies).
Goed verhaal, lekker kort weer.
TLDR: Als jullie leuke Barbies voor weinig willen vinden; check dan de Lidl. De poppen kosten 5,99 euro per stuk.
Wat een leuke tip, en goedkoop ook! Misschien ook wel leuk om er een paar te kopen en weg te geven aan zo’n goededoelenorganisatie die sinterklaaskadootjes inzamelt voor gezinnen die weinig te besteden hebben?
Heb jij al eens een foto van je gehele collectie laten zien? Ben echt zo benieuwd!
Ik heb vorig jaar 1 gekocht. Een maleficent disney barbie die ik als kind ook had.
Dat vind ik een hele goede tip!
@ontherun Nog niet van mijn gehele collectie, en ik weet eerlijk gezegd ook niet of die in 1 foto te vangen is. Mijn collectie is nu nog verspreid over verschillende plekken omdat de kamer die ik er straks voor wil gebruiken nog niet klaar is.
Mijn doel is om uiteindelijk minimaal 1 glazen vitrine te hebben met daarin mijn favoriete poppen.
Die met die dimples is zo leuk!
Vind ik ook , ik ben echt gek op die gezichtsvorm. Deze pop is echter wel notoir, ik las dat veel van de Ali-exemplaren scheve ogen hebben. Voor verzamelaars is dat dan net jammer.
Daarom was ik zo blij dat ik de exemplaren nu kon vergelijken in de winkel, en ik heb er nu eentje die duizend keer beter is dan mijn vorige.
In de verzamelaarsscene is er een hele subgroep fans van Dimples en worden onderling tips uitgewisseld als er ergens een Dimples opduikt.
Hebben jullie trouwens deze winkel op tv gezien? Echt jaloersmakend! Helaas hebben ze geen Teacher Barbie 1995
In welk programma??
De Teacher Barbie 1995 vind ik op Marktplaats, de zwarte versie zelfs. Wel een flink prijskaartje.
Typisch Dordrecht ( Ja omg i know).
Dank! Dat ga ik terugkijken.
Als je een bepaalde Barbie zoekt kan je altijd contact zoeken met PM Collectibles, ze hebben meer dan er op de site staat en kunnen ook een seintje geven als ze er dan op stuiten toevallig.
OMG ik vind haar net op marktplaats…
Ok, dat wordt op droog brood leven
De donkere?
Fiks prijskaartje maar op zich niet buitensporig veel als je bedenkt hoe zeldzaam ze is.
De blonde!
OMG, ik zie haar ook! Dat is een nette prijs zeg. NRFB ook nog.
Is dat jouw heilige graal onder de Barbies?
Ja dat is er een waar ik al een hele tijd naar op zoek ben. Heb ik ooit gehad toen ik klein was. Natuurlijk veel mee gespeeld dus die is niet zo mooi meer hahaha
edit: ik heb contact opgenomen. Hopelijk reageert ze snel
Ik hoop het ook! Leuk dat je haar gevonden hebt, ik hoop dat ze straks een mooi plekje kan vinden bij jou thuis.