(Barbie)poppen-nostalgie-topic

Mijn dochter is vandaag jarig en ze wilde heel graag een Barbie die taartjes kan bakken.

Die heeft ze gekregen en ze is er zo blij mee. Er zit een malletje in en klei waarmee je zelf taartjes kan ‘bakken’. En allerlei accessoires zoals taarttoppers en een taartschep etc. Superleuk.
Onze eerste creatie:

41 likes

Ik heb de vorige voor mijn nichtje gekocht. Was stiekem een beetje jaloers dit ik nog geen klei erbij had.
Gefeliciteerd met je dochtertje.
En @FrauHelga ik vind je een heel leuk mens.

5 likes

Ahhhh, hier moet ik van blozen, dank je wel. :kissing_heart:

3 likes

Er komen allemaal herinneringen boven tijdens het scrollen door dit topic.

Ik weet nog dat Toys R Us vroeger een sectie had met speciale barbie’s die opliepen tot zo’n 500,- gulden en ik stond mezelf daar altijd helemaal aan te vergapen.

1 like

Bij de action hebben ze nu de fashion Barbie’s in de weekaanbieding!

5 likes

Hoorde van mn zus dat mn nichtje (bijna 4) nu een beetje into barbies is. Ik heb na dat bericht gelezen te hebben echt DIRECT deze barbie besteld. Nu is ie niet meer leverbaar haha. Maar love it. Al was ik veel ouder toen ik het echt leuk begon te vinden denk dat het bij haar maar ff een tijdelijke fase is. En ze is gek op dieren dus kijk hoe leuk!

6 likes

Yay, ik heb deze net besteld! Haar kleding vind ik een tikkie hysterisch (dat hebben alle Barbies uit de Extra-lijn) maar ze heeft de Violet / Dimples facemold (gezichtsvorm) en dat is mijn favoriet. Ennnn een bruine side shave dus ik ben helemaal fan.

Bij Amazon heeft ze een mooie prijs en krijg je nog enkele dagen 5€ extra korting met de code AMAZON5.

8 likes

Ik weet niet of dit voor iemand relevante info is; maar Wehkamp heeft momenteel 30% korting op de meeste Barbies.
Het assortiment bij Wehkamp is niet supergroot, maar de korting is met name interessant bij de wat duurdere (Extra) Barbies en speelsets / poppenhuizen / etc.

En ik heb weer een headswap gedaan. Deze ex-zeemeermin heeft nu het Made To Move-lijfje van Barbie GXF04.

11 likes

Ja kutzooi, deze info heeft me over de streep getrokken om uit nostalgie weer eens een barbie te kopen. En omdat ik niet kan kiezen heb ik er 3 besteld :confounded: m’n vriend heeft me keihard uitgelachen net hahaha

7 likes

Haha, nee leuk juist!
Heerlijk toch om weer te genieten van iets dat je vroeger ook blij maakte. Welke heb je gekocht?

Ik zet deze ook even hier neer:

Dit ben ik. 🥲

8 likes

Ik hoop zo dat ze poppen uit de jaren 90 opnieuw uitbrengen 🥲
Vind de 80s lijn zo leuk! Maar heb ik verder niks mee.

1 like

Hahaha ik ook, met lego, games en nu dus barbies.
Ik heb deze besteld :grin::grin:

11 likes

Ik zie dat Bol de Barbie Extra’s ook in de aanbieding heeft gedaan, de meesten hebben nu dezelfde prijs als Wehkamp. En als je boven de 50 euro uitkomt, krijg je 15% korting.

Mijn dochter zei laatst dat ze de Barbie-ambulance erg mooi vindt maar daar vind ik haar ivm diverse hele kleine onderdelen nog net te jong voor. Ik heb hem nu -ivm de mooie korting- toch besteld, samen met de ambulanceverpleegkundige. Samen voor 47,58 :partying_face: , echt een mooie deal, en dan bewaar ik hem voor een later moment.

De verpleegkundige heeft een stijf lijfje dus dat is niet heel praktisch met de ambulance (want dan kan ze niet achter het stuur etc). Als ik een lijfje kan vinden in de juiste huidskleur, krijgt ze nog een Made To Move-lijfje. Zo niet, dan krijgt een reeds bestaande Made To Move-Barbie krijgt haar outfit. Dan kan mijn dochter er optimaal gebruik van maken. :smiling_face_with_three_hearts:

8 likes

Omg ik wil die ambulance

1 like

Oh die Barbie heeft een hele mooie gezichtsvorm!

2 likes

De nieuwe Monster High Gremlin pop is ook zoooo mooi!

4 likes

Mooi is ze hè?
Er is nog een Fashionista met dezelfde gezichtsvorm / tekening; Fashionista 143. Mijn dochter heeft die pop, en dat is wel één van mijn favorieten uit haar verzameling.

1 like

Zo mooi! Dat haar is ook geweldig!

1 like

De kleur is heel bijzonder! Het is wel vrij bot geknipt meestal en op fora en FB heb ik gezien dat de lengte wisselend is. Een Amerikaanse medeverzamelaar heeft er eentje waarvan het haar een stuk langer is.

Toch vind ik dat soort verschillen wel leuk.

1 like

Ik was in een treat yo self-bui dus heb mijn duurste Barbie ooit aangeschaft.

Hudson’s Bay Barbie 2020 uit Canada.

Met het hele sportieve karakter heb ik niet veel (ik ben a-sportief) maar ze is zo mooi. Haar gezicht heeft de June facesculpt (1 van mijn favorieten), haar ogen hebben 2 kleuren en ze is blond zonder dat het te kunstmatig blond is. Ik vind haar prachtig. :heart_eyes:
De kleding is van schitterende kwaliteit.
Ik ga haar uiteindelijk uit de doos halen maar nu mag ze er nog heel even in blijven zitten.

23 likes