Baktopic (Deel 1)

Ik word echt gek! Ik bak veel en ook op bestelling, al heb ik nu even een pauze, maar ik kan nergens meer bloem en gist kopen en juist nu is dat op :hot_face: Sligro was ook helemaal leeg echt top jongens om deze voor consumenten te openen pff zag zelfs iemand met een gasmasker??

Misschien is er een molen in je buurt? Koop zelf altijd mijn bakmeel/bloem bij de lokale molen omdat het betere kwaliteit is en kan me voorstellen dat niet iedereen de moeite neemt om naar de molen te gaan* maar wel gerust het supermarktschap leegtrekt.

*Soms bezorgen ze ook

2 likes

Goede tip maar helaas, geen molen in actie hier!

2 likes

Hebben jullie ook bakkeuzestress? Ik heb een heel Pinterest bord vol met dingen die ik een keer wil maken, en zie elke dag wel iets leuks op Instagram. Als ik dan besluit om iets te gaan maken weet ik nooit wat ik moet kiezen.

Wat móet ik nou echt een keer maken?

1 like

Ik bestel het online bij de molen in Groesbeek, want takke eind weg. Geen idee of ze nog hebben.

1 like

Heeft iemand de classic cheesecake van Donna Hay (https://www.donnahay.com.au/recipes/desserts-and-baking/classic-baked-cheesecake) wel eens geprobeerd? In het recept staat 40 minuten bakken, en 40 minuten nagaren in gesloten oven, alleen voelt dat wat kort, Iemand een idee of deze tijden toch wel genoeg zijn?

Ja ik, twee weken terug nog.
Ik doe hem iets langer, want hij blijft erg dun. Maar ik heb hem ook wel eens door twijfel te lang gebakken en dat merk je. De oven doet nog veel als hij uit staat!

Wat is iets langer? Doe je het dan ook iets langer in een afgesloten oven bij afkoelen?
En was die daarna goed stevig geworden?
Haha sorry zoveel vragen, maar cheesecake mislukt echt altijd bij mij en wil het graag een keer nailen.

1 like

Ik zal even t boek pakken,

Maar ik weet al waarom t vorige keer langer duurde, ik had twee recepten samengevoegd en op een andere manier gebakken.

Die van de foto’s hierboven (Donna hay) heb ik al een paar keer gemaakt en lukt volgens de beschrijving. Maar de tijd in de oven is langer dan in de link die je deelt

Nee helaas, die zijn dichtgegaan door de grote drukte :woozy_face:

Ik heb ook zin om te bakken, maar heb hetzelfde probleem dat bloem nergens te vinden is helaas

Super goede tip. Wij hebben nog wel bloem in de supermarkt, maar wilde ook ooit bloem van de molen proberen. Bij ons is hij ook gesloten, maar via de mail gaven ze aan wel iets te bedenken voor het halen/bezorgen. Dus krijg ik het alsnog. Het is maar iets duurder dan in de supermarkt.

Bij ons heeft de boerderijwinkel het nog, maar daar heb je wss niks aan als je in de stad woont hahaha

1 like

Misschien even langs een lokale bakker lopen? Die willen je wellicht wel wat verkopen.

1 like

Zoontje is jarig. We hadden eigenlijk een Lego taart besteld. Maar aangezien er nu geen visite komt, hebben we zelf een taart gebakken. Hij wilde heel graag deze paashaastaart.

45 likes

Ik ga zo deze maken:

Geen idee wat we met twee personen met zo’n hele taart moeten, maar ik verveel me dood.

5 likes

Deze staat nu in de oven. Ik ga zo de lemon curd maken, ben benieuwd!

4 likes

Deze heb ik vandaag gemaakt. Ik bedacht me later wel dat ik de instructie “rol op in de lengte” precies verkeerd heb opgevolgd :woman_facepalming: Nouja, nog steeds lekker.

19 likes