Ik heb straks vakantie en ben nu van plan om een tijdje naar mijn ouders te gaan. Ze hebben een grote keuken, dus dat is fijn. Ik wil me namelijk gaan wagen aan het maken van brood
Hmm ik weet niet of je ook een heteluchtstand hebt, maar bij mij werkt die juist veel beter dan onder en bovenwarmte.
Dat tekentje ziet er uit als een soort ventilator.
Je zou het allicht eens kunnen proberen!
Amerikaanse chocolade cake, heel simpel
Ingrediënten:
• ¾ cup softened butter = 175 g
• 2 cups sugar = 389 g
• 3 eggs
• ½ cup milk = 124 g
• 2 tsp vanilla
• 2 ½ cups flour = 252 g patentbloem
• 1 cup cocoa = 113 g
• 1 tbsp cinnamon = 7.7 g
• 1 tsp baking soda
• 1 tsp baking powder
• 4+ cups zucchini (= 1 kg courgette)
Bereidingswijze:
- Boter een uurtje buiten de koelkast leggen en oven voorverwarmen op 180 graden.
- In stukjes snijden en in de kom gooien. Voeg suiker toe en met de klopper ongeveer een minuutje laten mixen op stand 2-4 tot het een glad mengsel is.
- Voeg de eieren en melk toe en goed mixen.
- Voeg de droge ingrediënten toe.
- Rasp de courgettes en roer deze met een lepel door het deeg heen zodat het goed bedekt is, maar niet echt mixen.
- Plaats het deeg in een 9x13” pan of een bundt en bak 50 minuten op 180 graden.
Ik wil weer meer zelf brood bakken. Heb net al een desemstarter gemaakt. Wat zijn jullie favoriete niet zuurdesem broodrecepten?
Leg je je pizza op een bakplaat of ligt er een bakplaat onder je rooster?
Bij ons wordt de bodem ook niet krokant als die bakplaat nog in de oven zit, op alleen het rooster wel.
Nog lekkerder: koop een pizza steen en leg die in je oven en dan een pizza steen die niet massief is, want die is eerder opgewarmd.
Nu koop ik nooit diepvriespizza, maar een pizza steen maakt je home made pizza echt beter!
Eens! Ik heb een hele dunne van een 1-2 cm, volgens mij van de Hema (heeft ook een standaard, zeg maar, om 'em op te zetten op het aanrecht) en ik merk geen verschil met de oude pizzasteen van 5+cm.
Beide heb ik geprobeerd, maar hielpen niet Mijn brood heb ik ook gewoon gebakken op een rooster. Ik heb al contact gelegd met de huisbaas en zij komen langs om te kijken van hoe op te lossen. (Er zit namelijk ook een storing in mijn gasfornuis. Die aansteker ofzo zorgt voor kortsluiting.)
en @petitprince, bedankt voor je reactie! Had ik even gecheckt, maar ik heb helaas geen heteluchtoven stand. Anders was dat wel echt een heel goed idee geweest.
@Waterverf en @hoppa, dat klinkt ook wel handig! Maar ik heb dan ook wel zoiets van nog meer troep in de keuken, ik heb al zoveel keukenartikelen.
Komende weken thuiswerken, dus lekker veel bakken!
Gisteren de zogeheten crack-cookies van Miljuschka gemaakt. Die bak ik wel vaker, maar dit keer met witte chocola en zee-zout karamel ipv oreo, zee-zout karamel en chocoladepretzels.
Komende week ook een poging wagen aan dit recept voor citroen taart!
Die ene die ik heb neemt niet veel ruimte in beslag, heb 'em in het begin ook gewoon onderaan mijn stapel borden gezet (later meer opbergruimte dus nu heeft het een eigen plekje).
Mijn oven is idd dood… Nu wachten op een nieuwe oven. Verveling heerst nu wel een beetje. Heeft iemand nog tips voor bakachtige dingen die in de pan gemaakt kunnen worden?
Kaiserschmarrn! Niet echt bakken, maar wel heel lekker als lunch
Sorry, beetje late reactie maar ik vergat steeds te reageren.
Andere broodrecepten op die blog zijn ook echte aanraders!
Ik haal altijd van die zakken bij de Makro. Geen idee wat voor merk het is, eigenlijk.
Dit klinkt lekker! Ik heb mezelf pas nog voorgenomen om een keer lemon bars te maken, misschien ga ik dat deze week wel proberen.
Nadeel van nu bakken vind ik trouwens wel dat ik alles zelf moet opeten Normaal bak ik in het weekend dingen die ik mee kan nemen naar familie of kantoor.
Ik gebruik altijd druppels van Callebaut!
@Marquez Niet echt bakken, maar misschien kun je een keertje zelf pasta maken? Dat vind ik ook altijd erg leuk! En ravioli en gnocchi kun je ook maken zonder pastamachine.
Nutella babka staat te rijzen! Ben zo benieuwd straks! Heb stiekem de lelijke eindjes ook in een vormpje gedrukt en nu vast in de oven staan als snackbabka
Mijn vriend is bijna jarig en omdat er geen bezoek kan komen wil ik een extra lekkere taart voor hem (oke, voor ons) maken! Mijn baktechnieken en tools zijn zeer beginnersniveau, maar ik vind het niet erg om er even voor in de keuken te staan. Dus wat zijn jullie favoriete taartrecepten? Vorig jaar heb ik een kinder bueno cheesecake gemaakt en die viel zeer goed in de smaak. Dus iets met chocola is sowieso goed! Red velvet vindt hij ook erg lekker
Mijn favorieten:
- Lemon cheesecake, is redelijk machtig maar lekker fris.
- Oreo cheesecake is lekker maar mega machtig en zoet.
- Wortel taart is lekker en kan je een flink stuk van eten.