Baktopic (Deel 1)

Ik ben een soort van twix cheesecake aan het maken voor m’n zusje, maar ben benieuwd of het lukt en lekker wordt. Vond het er niet per se smakelijk uit zien op het filmpje, maar we zullen zien :joy:

1 like

Wat grappig! Ik een snickers taart voor mijn nichtje haha. Plaats je een recept als het is gelukt?

1 like

Ik ben heel benieuwd naar die taart. Misschien wordt dat mijn volgende. De kitkat taarten vind ik ook altijd zo mooi.

Ik volg deze grotendeels, maar dan gebruik ik een oven:

En ik versier hem met een toefje slagroom en kleine twixjes.

4 likes

Ik ben nu bezig met deze cheesecake, maar het mengsel is super waterig :cry: Ik vind die hoeveelheid eieren ook al zo groot… Nu de chocola erbij doen en straks het meel en er dan maar het beste van hopen :rofl:

Hij was bij mij echt perfect gelukt! Dus ik heb goede hoop hoor, de eieren bakken natuurlijk ook gaar in de oven waardoor het geheel weer wat steviger wordt. Daarnaast laat je hem ook weer afkoelen en opstijven in de koelkast, dus dat komt vast helemaal goed. Ik duim voor je!

Ja, da’s waar, hij gaat nog een nachtje in de koelkast. Hoop alleen dat niet alles eruit loopt tijdens het bakken, haha.

Mijn cheesecake gaat de koelkast in. Ben wel tevreden met het uiterlijk. So far so good

foto

10 likes

Die ziet er zeker goed uit!

De mijne staat nu in de oven (die al drie keer uitgevallen is… het is me niet gegund vandaag geloof ik). Heel benieuwd of het wat wordt…

1 like

M’n zusje kon niet wachten totdat de chocola hard was, dus had hem vast aangesneden. Helaas is m’n slagroom een beetje geschift :joy:

Foto

32 likes

Wel mooi man!!

1 like

Oeh :drooling_face: is dat achterste stuk nog over? Want dan wil ik graag meehelpen om dat weg te werken

1 like

Hij is gelukt!! :yum:

45 likes

Ik heb nog wat mascarpone die gegeten moet worden (500 gram) en even geen zin in tiramisu. Heeft iemand er weleens cheesecake mee gemaakt? Zo ja, was dat lekker?

Heel mooi geworden!!

Op hoeveel graden en hoelang bakken jullie altijd een normale cake? Ik heb verschillende dingen (recepten, maar ook graden/tijden) geprobeerd, maar ze worden bij mij altijd een beetje droog.

1 like

Ik altijd op 160 graden, boven en onderwarmte, dik een uur. Ik doe wel vaak een flinke scheut melk (ong. een half koffiekopje) melk door het beslag, tip van mn oma :joy::joy:

1 like

Een tip is regelmatig te checken of je cake gaar is door met een breinaald in het midden van je cake te prikken. En goed in de gaten houden want elke oven verschilt en de gaartijden van een recept kloppen echt niet altijd. Als er geen beslag meer aan je breinaald hangt, mag je cake eruit. Als je ze dan nog veel langer laat zitten wordt ze te droog.

1 like

De snickers taart! Wat een monstergeval zeg, ontzettend lekker en zo machtig!

42 likes

Dit ziet er zo gruwelijk lekker uit. Smaak ook goedgekeurd? Ik wil dan graag het recept haha.

Ja heel erg lekker, ik heb voor het chocoladebescuit een recept van Rutgerbakt gebruikt en dat vond ik erg machtig, dus een iets luchtiger beslag is wellicht wat beter. Wel erg makkelijk te maken!
Ik heb het recept van pinterest, ik ga hem even zoeken!

2 likes

Ik kom ook even m’n taarten showen hoor! Dit weekend m’n verjaardag gevierd en besloten maar eens goed uit te pakken en versieren.
Chocola blauwe bes taart met genoise cake (uit de kookbijbel). Heel stevige cake, maar daar had veel meer vulling in gemogen om dat de stevige/droge structuur te compenseren. Alsnog heel lekker hoor.
Andere is gember-melasse cake met roomkaas frosting (uit zout zuur vet hitte). Al de 3e keer dat ik em maak, echt een succes recept. Decoratie wat minder netjes want toen was het bezoek al binnen :rofl:

24 likes