Ik heb wel eens courgette-banaan muffins gemaakt, was heel lekker!
geen idee, extra groenten ofzo? En ik denk ook wel dat het de muffins extra moist maakte, ze waren totaal niet droog. Zelfs na een paar dagen werden ze niet droog
Ik denk een beetje zoals met wortel in een carrotcake. De beide groenten zorgen namelijk voor een heel mooi zacht en luchtig beslag. Komt ook mede door de olie natuurlijk die er bij zit.
edit: heb even wat gegoogled en kwam uit op twee linkjes. het zit hem inderdaad in de structuur/textuur van het beslag en blijkbaar ook binding. https://moniquevandervloed.nl/courgettes-voedzaam-en-knettergezond/ en https://nl.wikipedia.org/wiki/Worteltaart
weet niet of er nog betrouwbaardere bronnen zijn, zo ja dan hoor ik het graag
Eindelijk dit recept geprobeerd voor koekjes
Dit waren echt de lekkerste koekjes ooit Kon er 30 redelijk grote koeken van maken dus heb de helft aan mijn ouders gegeven en die waren ook helemaal fan. Week later hadden ze het er nog over. Ook lekkere dough
Waren deze zoals bijvoorbeeld die van Subway met een nog redelijk zachte binnenkant?
Die zien er echt goed uit! Ik heb dit recept ook wel eens gemaakt, maar bij mij lopen ze altijd net te hard uit en dan worden de randjes een soort crunchy caramel, zoals bij kletskoppen zeg maar. Ook wel lekker, maar die van jou zien er lekkerder uit
Jaaa! Eerste batch had ik wat korter gedaan dus die was heerlijk zacht van binnen en harder aan de buitenkant. Echt perfect. Die je op de foto ziet zaten er wat langer in.
Oké top, dit recept ga ik opslaan. Dank je wel.
Dit boek is écht een aanrader. Haar website overigens ook, veel van mijn favoriete broodrecepten staan daar. De kerststol is ook een aanrader! Valt altijd in de smaak bij mensen en zoveel lekkerder dan bij de winkel/bakker vandaan.
Is inmiddels alweer enige tijd geleden dat ik nog vaak vragen had, maar destijds reageerde ze ook altijd met advies als je tegen problemen aanliep of iets in je recept wilde vervangen (bijvoorbeeld tarwe- of glutenvrij).
Moist en vulling. Ik heb een recept voor Amerikaanse chocoladetaart/cake en daar gaat een kilo courgette in. Merk je qua smaak of consistentie niets van, maar vult erg goed en is lekker moist.
Top dankjewel! Ga van het weekend een tweede poging wagen. Heb nu meerdere recepten dus moet toch wel lukken nu
Ik heb ook een recept met golden syrup, maar ik vervang die door honing, en dat lukt prima
Goeie! Een collega vertelde me dat keukenstroop ook kon. Heb een chocoladetaart gezien die ik wil maken en waar het in moet. Dus nu kan ik hem toch maken
Ohh deze zien er zo goed uit, die ga ik ook proberen!
Heeft er iemand een makkelijk recept om zelf pizzadeeg te maken? Ik bak dus echt nooit en heb erook niet de spullen voor, maar het lijkt me leuk om dit eens zelf te maken.
Dit is echt het makkelijkste ooit! Even 00 meel halen, wat water en olijfolie en klaar volgens mij.
Sorry als je hele fancy pizza bedoeld, dan lees ik wel gewoon in stilte mee
Goed kneden dan wordt het lekker knapperig door de glutenvorming!
Edit: omg er staat reizen ipv rijzen haha
Dit gaat me wel lukken denk ik! Thanks
Bedankt! Neee zeker geen fancy pizza, gewoon simpel! Ga morgen pizzatjes bakken met een pizzarette dus gewoon makkelijk