Nicee! Ik ga 'm vandaag ook bakken voor mijn vaders verjaardag morgen.
Die van Fatima zijn goed.
Als ik grote hoeveelheden bak voor feestjes of zo, gebruik ik ook weleens een Funcakes-mix, die voor cupcakes bevalt mij heel goed.
Ik heb 'm gisteren ook gemaakt, maar ik ben eigenlijk helemaal niet tevreden Normaal gesproken doe ik als ik iets bak niet echt mijn best, maar dat heb ik nu wel gedaan. Alles netjes via het recept, maar toch vind ik 'm wat droog, zit niet echt veel smaak aan en mijn glazuur vind ik ook een beetje een chemische smaak hebben.Geen idee wat ik dan verkeerd gedaan heb.
Welk recept heb je gebruikt?
Oh wat gek (en jammer), mijn cake was helemaal niet droog en echt rijk van smaak!
Die van Ottolenghi.
Weten jullie een goed recept voor Chocolate chip cookies die zo lekker zacht/deegachtig van binnen zijn, maar wel een beetje knapperig van buiten?
Meh ik wilde vandaag slagroomtruffels maken met het recept van 24kitchen maar die hele vulling is gaan shiften en ranzig. Als ik in de spuitzak knijp komt er allemaal vocht en prut uit ipv de vulling die hoort. Heb maar alles in de prullenbak gedumpt. Heb niet genoeg ingrediënten meer om nog een batch te maken.
Heb wel nog een poging gedaan om gewone truffels te maken. Daarvoor staat de vulling nu in de koelkast dus hoop dat die wel lukken maar eigenlijk had ik een beetje te min chocola dus weet niet of het nu genoeg opstijft. Had me zo verheugd op truffels
Edit: gewone truffels lukken dus ook niet. Ganache is helemaal niet stijf geworden. Lijkt wel chocomel
Late to the party maar boterkoek met pecanspijs vind ik erg lekker! Recept is van Rutger Bakt (gewoon online te vinden).
Ja het smaakt wel goed. Weet niet of ik het ergens anders in kan doen aangezien het zo vloeibaar is, maar anders lepel ik het zo wel naar binnen
Oeh ik hou zelf echt van slagroomtruffels! Zo jammer als het dan mislukt. ik had even naar het recept gekeken, maar het is een vrij beknopt recept. Misschien zou je de volgende keer het recept van Gaitri Pagrach-Chandra kunnen gebruiken. Het is van belang dat het slagroom mengsel eerst afkoelt tot kamertemperatuur voordat je dit door de boter heen mixt. En dan even opstijven in de diepvries. Je kunt dan heel makkelijk met twee lepels, ik gebruik zelf altijd van die lange dunnen ijslepels, quenelle’s vormen.
Haha ja ik ook daarom wilde ik ze ook zo graag maken. Ik weet niet echt waar het fout is gegaan. Ik heb precies het filmpje gevolgd van 24 kitchen en ook iedere stap hetzelfde. Heel gek. Zelfde als het recept voor de gewone truffels met ganache. Ik heb voor toetjes en taarten heel vaak ganache gemaakt en dat is nog nooit mislukt maar vandaag ben ik gewoon een beetje verdoemd lijkt het.
Ik ga het recept van Gaitri even opzoeken. Hopelijk lukt het daarmee de volgende keer beter
Ohh jammer! Deze zijn echt lekker, al vaak gemaakt. Die van Cees Holtkamp zijn ook echt heel lekker en bij mij zijn die nog nooit misgegaan. Die van 24kitchen wel, ook dat het ging schiften
Ben blij om te horen dat ik niet de enige ben haha. Had een tijdje geleden ook een recept van 24 kitchen/Rudolf gemaakt en dat was ook niet helemaal gelukt. Wordt wel dubieus zo haha
The kitchn heeft heel vaak van die overzichten van verschillende recepten:
https://www.google.nl/amp/s/www.thekitchn.com/best-chocolate-chip-cookie-recipe-265876%3famp=1
Ik geloof dat het ook aan je percentage chocola kan liggen?
En ik heb ooit gelezen dat je met een klein beetje water (koud of warm? Haha weet ik even niet meer) en dan hard kloppen het wellicht nog weer kan redden?
Stom in ieder geval dat het niet lukte. ik heb toevallig van de week voor het eerst chocolade ganache gemaakt voor truffels uit de kookbijbel, dat ging goed. Kan anders nog we even een foto maken van het recept
Dit was de chocola die ik nog over had van kerst haha. Daarmee lukte het toen wel. Iets van 72% puur. Of bedoel je de verhouding?
Zag dat op de site van Rutger zelf meerdere recepten staan voor truffels (die had ik al opgeslagen haha), maar volgens mij geen basis recept dus als je dat wil delen heel graag!
Hm 72% zou wel prima moeten zijn volgens mij. Daar maak ik het zelf ook vaak mee. Maar als de recepten vaker niet kloppen… zou ik het lekker daar op houden.
Ik ben ook wel benieuwd @growcookeatrepeat naar dat recept! Hoe is trouwens jullie ervaring met alcohol en chocolade? Ik heb namelijk ooit drie keer geprobeerd om sinaasappel likeur toe te voegen aan gesmolten chocolade en dat wilde niet. Maar volgens het recept, was van Gordon Ramsay, moest het kunnen. Iemand zei dat het met het alcohol percentage te maken kan hebben? Dat je dan eerst alcohol moet laten vervliegen ofzo.
Ik maakte regelmatig pure chocolade whiskey truffels en om eerlijk te zijn gooi ik er altijd gewoon wat in en gaat het altijd goed. Maar misschien is dat ook omdat ik het aan ganache toevoeg en niet alleen chocolade