Nee, geen last van! Maar vind het juist ook heel lekker dat ze niet super gaar zijn, en juist nog een beetje chewy. En ik hou wel gewoon de aangegeven hoeveelheid suiker aan ja! Wel veel, maar wel erg lekker
Ok ik moet ze maken
Heb je hier een recept van? Dit klinkt ook als iets wat ik moet proberen.
Wat zijn trouwens jullie favoriete no bake recepten? Ik vind het soms heerlijk als de oven er niet aan te pas hoeft te komen omdat elke oven anders is en je dan tussendoor niet hoeft te checken of het goed gaat, afwachten hoe het eruit komt etc.
Mijne: https://www.ohmyfoodness.nl/omf-kookt/snacks-omf-eet/video-chocolade-fudgetaart/
Ik had een basic vanille muffin recept van internet (dacht van Laura’s Bakery!) en daar kleine stukjes fudge (uit kerstpakket😅) doorheen gedaan. En had nog zo’n minicupcake bak apparaat liggen die ik wilde testen haha!
Wat betreft no bake: ik heb vorige week witte chocoladefudge gemaakt met stukjes oreo erin. Whaaaauw🤤 recept van ohmyfoodness
Ik vind deze erg lekker: https://www.culy.nl/recepten/no-bake-dadeltaart-met-kokos-en-koekjes/
Ik gebruik altijd schenkstroop ipv honing.
Wel met goede, zachte (medjoul) dadels maken, raad ik aan. Ik had laatst goedkopere, drogere dadels, dat werd helemaal niks.
Heeft iemand een lekker pecan pie recept. Ik heb er laatst een gemaakt, maar daar moest golden syrup in. In geen van de supermarkten hier te vinden. Gemaakt met een andere soort, maar dat was niet lekker. Heb zo die taart weggegooid, maar in m’n hoofd zou een pecan pie heel lekker moeten zijn…
Geen recept voor je helaas, maar zou je ahornsiroop kunnen gebruiken? Of werkt dat niet omdat het vloeibaarder is. Als je zin hebt zou je ook zelf golden syrup kunnen maken, dat heb ik ook een keer gedaan.
Ik had inderdaad ahorn siroop gebruikt, was erg dun voor dit recept.
Hoe maak jij golden syrup? Ik kan t ook gewoon ergens online bestellen
Heb laatst echte vanille extract besteld en dat is echt lekkerder dan die flesjes uit de supermarkt!
Ik had dit recept gebruikt
Je moet er alleen voor waken dat je te lang door kookt want anders wordt het keihard en dat is vervelend schoonmaken.
Fatsoenlijk extract maakt ook echt een verschil. Ook dat het ik een keer zelf gemaakt met wodka en een vanillestokje. Ik woon nu in een grote stad dus ingrediënten zijn verkrijgbaar der, maar toen ik 10 jaar geleden nog in een klein dorp woonde moest ik wat zelfredzamer zijn.
Ik moet tarteletteringen echt 3x lezen haha.
Maar ben benieuwd naar je zuurdesemstarter? Zet je die zelf op? Ik heb dat ooit eens geprobeerd, en hoewel ik veel fermenteer kreeg ik de zuurdesemstarter niet goed op gang
Ja ik ben hem zelf gestart en het ging echt heel goed, ik heb hem al uitgetypt voor op de blog, maar hij moet nog online haha.
Heb hem even in een spoiler gezet, want het is nogal een lap tekst. Vanaf dag 4/5 zie je hem echt goed op gang komen, die beetjes die je weg moet doen heb ik ook weer in andere potjes gedaan en daar ben ik ook weer me verder gegaan. Ik vind het zo zonde om weg te gooien, maar het klopt inderdaad wel dat het goed is om af en toe wat weg te doen.
Zuurdesem starter
Dag 1
Weeg het gewicht van de lege pot en schrijf dit op. Vul de pot met 100 gram bloem en 150 gram water, het water moet 30 graden Celsius zijn. Roer dit goed door elkaar met een lepel tot het volledig is gemengd. Leg het deksel losjes op de pot en zet weg op kamertemperatuur.
Dag 2
Vandaag moet je een deel van de starter weggooien, je wilt in totaal 70 gram starter overhouden. Zet de pot op een weegschaal en schep net zo veel starter uit de pot tot je het startgewicht van de pot, plus 70 gram over hebt. Vul de pot vervolgens met 100 gram bloem en 115 gram water, op 30 graden Celsius. Roer goed door en zet weg.
Dag 3
Herhaal de stappen van dag 2.
Dag 4
Ook op dag 4 gooi je weer net zoveel starter weg tot je 70 gram over hebt. Vul de starter weer aan met 100 gram bloem en 100 gram water, op 30 graden Celsius. Vervolgens roer je dit weer goed door en zet je het mengsel weg.
Dag 5
Herhaal de stappen van dag 4.
Dag 6
Gooi de starter weg tot je 50 gram over hebt. Daarna vul je de pot met 100 gram bloem en 100 gram water, weer op 30 graden. Meng het geheel goed door en zet weg.
Dag 7
Dit is de laatste voedingsdag, Om de zuurdesem starter goed actief te houden moet je deze laatste stap vervolgens iedere dag uitvoeren. Vanaf deze dag kun je brood gaan bakken! Bewaar 25 gram van de starter en gooi de rest weg. Voeg 100 gram bloem en 100 gram water, op kamertemperatuur, toe. Meng dit weer goed door elkaar en zet weg. De zuurdesem starter is nu af!
Wauw thanks! Uitgebreide omschrijving
Wat is je blog? Ben zeer benieuwd nu natuurlijk.
Had vandaag opeens zin om te bakken (doe het bijna nooit). Het beslag is in ieder geval al heel lekker!
Mijn blog is keukenrebellen.nl, hij is nog niet heel erg gevuld, maar ik ben goed op weg!
Cake is goedgekeurd!
Gebakken voor m’n verjaardag op kantoor. Chocoladetruffels (met verschillende toppings) en kokosmakronen. Beiden recepten uit de kookbijbel. Vette aanrader trouwens.
Daarnaast ook een gember-melasse cake uit Zout Zuur Vet Hitte, ook heel erg geslaagd maar niet op de foto. Was een cake met olie basis, echt zo lekker zachte structuur
Wat is jullie lekkerste recept om cupcakes te maken?