Baktopic (Deel 1)

Maar man had al 1/3 deel koekjesdeeg op :sweat_smile:

7 likes

Ik heb vandaag tijgersoezen met mokkaroom gemaakt, ze zijn echt lekker gelukt!

40 likes

Heel cool

1 like

Super vet! Waar heb je het recept vandaan?

Deze twee heb ik gemaakt dit weekend. Appelslof (recept van rutgerbakt) en aardbeienbavaroisevlaai

46 likes

Dit is het soezenrecept van mijn vriend en het kruimeldeeg en de vulling heb ik zelf gedaan, maar voor soezen en kruimeldeeg gebruik je eigenlijk altijd vaste verhoudingen. Dus die zijn overal hetzelfde! Ik ga hem deze week ook even uittypen voor mijn blog :smile:

1 like

Is de bakbijbel van Rutger een aanrader?

• ja
  • nee

0 stemmers

Ja absoluut. Ik heb nog nooit een recept van hem gehad dat niet klopt. Van al zijn boeken is de Bakbijbel het meest compleet.

1 like

Ja, maar ik ben sowieso fan van Rutger.

1 like

Als je op zoek bent naar goede basisrecepten wel. Maar het zijn geen spannende, vernieuwende dingen.

2 likes

Ja! Alles wat ik tot nu toe heb gebakken was een succes :muscle:t3:

In het basics boek van Donna hay staan ook super fijne bakrecepten! Van ieder basis recept staan er vervolgens 3 dingen die je ermee kunt maken.

1 like

Ik ga trakteren op m’n werk, maar ik ben er nog niet uit wat. Soms zijn er 15 mensen en soms 25, dus dat maakt het wat lastig, maar ik wil gewoon genoeg maken en eventueel breng ik daarna wat langs bij familie. Maar: wat ga ik maken? Het moet drie kwartier mee in de auto in elk geval. Ik vind het best wel spannend ofzo om te bakken voor collega’s :relaxed: Brownies kan altijd. Maar misschien heeft iemand hier een super tip? :slight_smile: Iets anders, geen eigen baksel mag trouwens ook :slight_smile:

https://www.laurasbakery.nl/witte-chocolade-blondies-met-frambozen/ ik heb deze al meerdere keren gemaakt en ze zijn zo lekker! Je zou dan bijvoorbeeld deze kunnen maken en brownies, dan kunnen mensen nog kiezen. En heb je sowieso genoeg :upside_down_face:

Oh wat een goed idee! Brownies en blondies :slight_smile: Dank je :blush:

1 like

Ik wil deze ook al een tijdje maken, maar ik zie in de comments dat ze niet goed gaar worden. Heb jij daar geen last van? En hou je de hoeveelheid suiker van het recept aan?

Ze lijken me zo lekker :drooling_face:

Oeh, lekker! Ik vind boterkoek altijd goed. Lekker makkelijk, ook met vervoeren, kan er best veel stukken uithalen en blijft nog lang goed als je overhoudt.

1 like

Heeft iemand hier toevallig een goed recept voor custardcake?

Ooh dit is zo lekker! :drooling_face: Ik heb ook wel eens mini muffins gemaakt met stukjes fudge door het beslag. Was ook een groot succes op 't werk.

1 like

Ik heb echt zin om te bakken, maar heb vanmiddag een high tea, dus lijkt me niet nodig om extra taart / koek te maken en eten :blush: