Baktopic #2

Ik zag via via deze crowd funding bij voor de kunst en dacht: wellicht zijn er mensen hier dit wel heel tof vinden.
Ken Saakje niet persoonlijk, maar vind het concept echt heel tof!

https://www.voordekunst.nl/projecten/11615-saakjes-bakvorm-1#donaties

2 likes

Wat een leuk idee. Ik heb van Saakje een heel mooi bakboek.

De vorm zelf is niet echt mijn ding, ik hou van klassiekere vormen van bijvoorbeeld Nordic Ware, maar ik vind het wel heel gaaf dat ze een eigen vorm heeft ontworpen!

Super tof, bedankt voor het delen! Ga hem denk ik wel kopen, vind hem erg gaaf :grinning: Leuke site ook, ga ik zeker wat inspiratie van halen.

1 like

Haha ik had precies dit afgelopen weekend. Heb nu een voorraadje in de vriezer :relaxed:

1 like

Tada mijn vijf kilo taart. Inclusief gescheurde macarons

54 likes

Ik heb tartelettes gemaakt met gezouten karamel en chocoladeganache! De karamel is eigenlijk net iets te vloeibaar maar gelukkig wel heel lekker

57 likes

Oeoeoeooeoe! Dit echt helemaal in mijn straatje. Heerlijk!

1 like

Ik wil deze ook gaan maken maar matcha is echt van goud gemaakt joh. Was bij de toko en alle goedkopere zakken waren op. Waar kan ik voor een beetje schappelijke prijs matcha kopen? Iemand tips?

Ik heb nog twee zakken matcha uit Japan staan, als die niet over datum zijn mag je ze van mij hebben voor verzendkosten. Ik vind matcha zo vies :grimacing:

1 like

Oh dat klinkt top!

Sorry dat ik je direct weer teleurstel maar ze zijn goed tot 2018 :joy::joy::joy: misschien toch maar eens weg mikken, in mijn hoofd had ik ze pas vorig jaar gekregen maar 2020 is een beetje een time warp blijkbaar

Hahaha blij met een dode matcha. Ik ga vanmiddag ook wel ff kijken bij de Holland and Barret haha. Wel lief van je in ieder geval!

3 likes

Ik ga ipv biscuit een taart bakken met wolkencake. (Schoonmoeder had nog wat pakken uit een kerstpakket) Zou je die eigenlijk ook kunnen stapelen? Dus twee bakken en dan allebei halveren en op elkaar stapelen met vulling…

Ja denk ik wel! Ik stond laatst in de Appie voor het schap en dacht hetzelfde haha

1 like

Ja dat kan!

1 like

ik heb net de brownie koeken gemaakt die hier vorige week genoemd werden. Ik had de bolletjes op gevoel gemaakt dus ipv koekjes werd het een grote koek haha. Maar wow ik vind ze echt heeeel lekker smeuig

31 likes

Ik heb ook best dure Matcha dus helaas geen tips sorry! Hadden ze het bij Holland en Barrett?

Ik heb het bij de Etos gekocht nu! Ook duur, maar geen hele grote verpakking en gezien ik er alleen mee bak af en toe is het prima zo.

Ik ben alleen zo ongeduldig haha. Dus ze zijn wat grover geworden, maar wel lekker!

22 likes

Zelf mokkataart gebakken, was de lievelingstaart van mijn vader :heart:
De looks zijn niet geweldig, maar hij smaakte heel goed. Volgens mijn moeder de beste mokkataart die ze ooit geproefd heeft hehe.

56 likes

Die ziet er heerlijk uit zeg! En wat fijn dat je moeder hem zo lekker vond.
Taarten / koekjes / desserts met mokkasmaak vind ik zó lekker, en dat terwijl ik amper koffie drink. Mag ik vragen welk recept je hiervoor hebt gebruikt?

2 likes