Ze zijn beter geworden dan ik dacht! Mogen nog iets luchtiger, maar er is progressie hahah
Mooi kleurtje hebben ze!
Ja daar was ik ook blij mee!
Ahh appel kruimel is echt zoo lekker!
Hij ziet er heerlijk uit.
Welk recept heb he gebruikt, dan sla ik die op.
Ok ik ga de browniekoeken maken zonder brownie want ik heb geen cacao
Ik ben nu het recept van onze vrind Rutger aan het maken, over 15 minuten mag het uit de oven… ik kom straks terug met een review en een ‘wear-test’ (ik kijk teveel make-up filmpjes)
Ik heb deze gebruikt: https://www.lactosevrijeten.nl/recipes/appelkruimeltaart-lactosevrij/
Heb wel de margarine door gewone boter vervangen, want dat is het enige zuivelproduct wat ik wel kan eten.
HAHA nou ik weet niet hoe jullie balletjes maken van dat beslag, het is mega vloeibaar bij mij. Dit wordt een grote koek want ze stroomden al helemaal uit voordat het oven in zat
Chefs kiss
Domme vraag misschien maar heb je de cacao wel vervangen door meer bloem? Kan me wel voorstellen dat het anders een stuk natter wordt
Neeeeeee joh zo slim ben ik niet. Ben wel zo slim dat ik me dat net bedacht. Maar te laat hahah maar ze zijn wel lekker
Cake 1: in de oven gebakken in springvorm met bakpapier omhoog staand langs de randen, halverwege de baktijd heb ik de taart 180 gedraaid zodat deze even bakt (horizontaal gedraaid)
Cake 2: zonder bakpapier in de springvorm en ook halverwege gedraaid
Ben niet teleurgesteld, maar kan helaas niet proeven want moet er een taart voor m’n nichtje van maken
Oja uiteraard ben ik bij nr 1 vergeten het beslag even glad te strijken dus deze is niet zo vlak als nr 2.
Ze zien er goed uit hoor! Was het moeilijk om het op de juiste temperatuur te krijgen en ondertussen te mixen? En wat ga je als vulling/topping doen?
Heel mooi!
Nee helemaal niet! Je moet gewoon af en toe ff je vinger ertegen houden en as het dan iets warmer voelt dan je vinger zelf dan is de temperatuur goed!
Ik ben nu bezig met m’n botercrème te redden die uiteraard is geschift. Heb hem verwarmd zodat het nu weer een geheel is, maar nu is het natuurlijk meer zalf dan luchtig. Dus nu weer terugkoelen in de koelkast #kneusjesbakker
Er komt dan caramel botercrème in als dat gaat lukken, met stukjes stroopwafel en caramel erover.
Ja het is mega plakkerig, dus het helpt als je het beslag ff in de koelkast zet zodat het harder wordt en je bloem op je handen doet tijdens het rollen van de balletjes.
Volgende keer! Ze zijn wel lekker
Dit schijnt ook te werken. Dan bak je gelijk losse laagjes.
€ 3,84 30% Off | Siliconen Gelaagde Cake Ronde Vorm Mold Keuken Bakvormen Diy Desserts Bakvorm Mousse Cake Moulds Bakken Pan Gereedschap
Voor degene zonder instagram of die het nog niet gezien hadden, ik zag net bij Rutger dat ivm het jubileum van Baktotaal Bouwhuis.com er vandaag 10% korting op alles is en er vanaf 25 euro gratis verzonden wordt!