Gisteren de browniekoeken gemaakt, zooo lekker
Zo leuk dat je ze ook gemaakt hebt! ziet er goed uit!
Ik wil aankomende week een slof gaan maken waarbij ik de slof al de avond ervoor wil afbakken. Kan ik deze dan het beste in de koelkast bewaren of juist buiten de koelkast?
Als je echt alleen bodem met spijs doet zou ik hem gewoon buiten de koelkast bewaren.
Gisteren voor het eerst een carrot cake gemaakt Bovenop zijn het walnoten, in de taart zelf zitten er walnoten en rozijnen. Ik vind hem best goed gelukt.
De dambord en spiraal koekjes. Iets minder netjes want gehaast, en was vergeten een timer te zetten dus ze zijn ietsje te donker. Morgen eerste werkdag na mijn verlof, ga ze per 3 verpakken zodat het ‘veilig’ uitdelen is.
Millionaires shortbread van Rutger. Met zelfgemaakte dolce lecce. Super fijn dat dit een recept niet fout kan gaan. kennen jullie nog meer van dit soort recepten?
Wil voor m’n verjaardag een lagentaart bakken, heb eigenlijk nooit iets anders dan een appeltaart of kwarktaart gemaakt. Ben even benieuwd of een lagentaart lastig is om te maken? En Drip effect, lastig?
Wil dan zoiets qua vorm zeg maar en naar smaak decoreren met zooi
Maar denk dat ik dit moet verwachten met mijn skills hahahhahaha
Hoor super graag ervaringen!
Ik heb van de week toevallig een lagen taart gemaakt en het is vooral Jantje veel werk en sommige dingen moet je wel echt erg oefenen (vullen op een manier zodat niet alles er direct weer wordt uitgedrukt etc).
Vooral afstrijken is oefenen, een naked cake zou denk ik al makkelijker zijn?
Ja je taart is echt mooi! Ziet er ook heerlijk uit! Ben ook bang dat ik me teveel op de hals haal en wss teleurgesteld ga zijn, omdat ik te hoge verwachtingen ga hebben hahah, ik ken mezelf. Het ziet er alleen zo enorm mooi uit! Een naked cake ziet er ook tof uit, de bovenkant wil ik toch volgooien met lekkers. Heb alleen echt weinig tot geen speciale bakspullen. Heb je iets speciaals gebruikt qua tools?
Kijk, een recept wat niet fout kan gaan, dat klinkt mij als muziek in de oren. Deze gaat op de baklijst voor binnenkort Het ziet er heerlijk uit!
Moet je doen! Mijn baksels mislukken meestal dus ik was blij dat dit gewoon goed ging!
Misschien heb je m al meegekregen, maar het snelle notentaartje wat iets hierboven is gedeeld (o.a. door mij, maar is van @Marquez) is ook een fool-proof recept en heueueuel lekker (en zoet )
Als ik een foolproof vulling wil doe ik altijd een creamcheese frosting, letterlijk roomkaas en poedersuiker en dan kan je nog wat fruit oid toevoegen in de laag tussen de twee taarten.
Ik gebruik zelf een springvorm, dus echt niet fancy en als het niet heel strak hoeft allemaal kan je gewoon met een lepel vullen en uitspreiden hoor! Je hebt voor een mooie leuke rustiekere taart helemaal geen fancy meuk nodig vind ik
Dat wist ik nog niet! Bedankt ik heb het recept opgeslagen.
Shit, ik wilde ook een lagentaart maken maar nu ga ik toch een ander plan bedenken geloof ik.
Iemand tips voor een taart die je met een beetje bak ervaring wel kan maken en die ook nog een beetje bijzonder oogt? (Verjaardag kind)
Hebben jullie wel eens churros gemaakt? Wil dat binnenkort voor het eerst gaan maken.
Deze kan niet fout gaan: https://ohmyfoodness.nl/omf-kookt/snacks-omf-eet/video-chocolade-fudgetaart/
Neee joh! Een lagen taart kan heel veel werk zijn, maar hoeft niet! Kijk dit verschil is een paar uur
werk, maar ik vind de open taart ook prachtig! (En dan niet drie lagen, maar gewoon 1)
Zoekt plaatjes
@Maestoso ja lekker proberen joh! Er kan echt weinig fout gaan hoor zolang je je cake niet rauw of verbrand serveert is het al snel lekker:)!
Ik heb zelf idd zo’n taartzaag met een draadje, maar heb laatst met een normaal zaagmes gesneden en vond dat veel fijner. Met zo’n draadje moet je best wel trekken aan de taart en met een broodmes hoef je maar heel weinig tot geen kracht te zetten.