Ik ben fan van ouderwetse pudding. Deze is heel lekker, hoewel ik wel wat minder drank en meer bitterkoekjes doe.
Oh ja pudding is een goed idee @TanteBetje. Moest gelijk denken aan deze
Victoriaans recept: Blanc Mange-pudding | My inner Victorian
Die amandelen pellen is echt veel werk, maar de pudding is zo ontzettend lekker en zacht van smaak! Wellicht nog een optie @George
Oh een blanc-manger! Leuk en heel lekker! Heeft Cees Holtkamp ook een filmpje van. Geweldige basis ook voor andere smaken. Leuke blog!
Ik vond hem ook lekker en erg machtig! Ik heb hem wat te lang in de oven gehad waardoor bij mij de gecondenseerde melk erg plakkerig werd en aan de randen zelfs vrij hard is geworden dus ze zijn lastig te vergelijken denk ik. Ik vond hem ook erg zoet! Je hebt hem mooi gedecoreerd met noten.
Dat is slim. Dat ga ik de volgende keer ook doen, want verder is ie super lekker!
@Florence Bedankt Ik vond het ook lastig inschatten wanneer hij klaar was. Hij bleef vrij lang wiebelig in het midden, dus ik heb hem er ook langer in laten staan. Ik gebruikte ook een vrij klein bakblik misschien de volgende keer een iets grotere gebruiken.
Tip voor mensen die net als ik al ik weet niet hoe lang op zoek waren naar een mooie serveerschaal voor taart die niet te tuttig is en die niet te veel terugloopt aan de zijkant zoals de serveerschaal die Ikea standaard in 't assortiment heeft zitten: ik kwam deze net bij de Ikea tegen Is gewoon precies wat ik zocht
Iemand gaf hier de tip van de Lemon Crumb Cake van How Sweet Eats. Ik heb 'm gemaakt en hij is heerlijk geworden. Mag van mij nog wel citroeniger volgende keer.
Ik was vanochtend bij de Action (was niet vooraf ingecalculeerd dus ik had geen lijstje of plan) en heb ik een vlaag van verstandsverbijstering de koekjespers meegenomen. Ga hem vanavond denk ik uitproberen!
Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen, want ik zoek nog een koekjespers (die niet uit elkaar valt zoals degene die ik vroeger had ).
Nee, dat kostte me 2 dagen extra
Maar dat ga ik nog wel een keer doen.
Ik zou wel wat extra lemon extract gebruiken en ik heb de helft van de boter voor de cake vervangen door olie, en de cake is heerlijk smeuïg geworden. En ik heb niet alle crumb gebruikt, mijn vorm was wat kleiner en ik had in dit recept iets teveel. Dat gebruik ik wel in een toetje, ligt nu in de vriezer.
Nou deze valt níet uit elkaar. Hij sluit alleen niet super goed af aan de onderkant en bij het ding dat perst dus je hebt telkens wat deeg dat uitsteekt aan de zijkantjes. Misschien moet ik ook gewoon nog iets beter oefenen. Voor 4 euro best grappig om af en toe eens te doen (hij heeft 8 koekjesvormen en 8 glazuurmondstukjes). Er zullen vast steviger exemplaren te koop zijn en is voor jou als serieuze hobbybakker wat interessanter misschien.
Ik heb trouwens het deeg gebruikt van de bretonse koekjes en dat zorgde wel voor heel lekkere koekjes!
Dank voor je review! Dan kijk ik nog even verder inderdaad.
Review : OMG dit is de allerlekkerste citroencake ever! Zacht, smeuïg, dit gaat op het lijstje met toppers.
Even nog het recept linken:
Ahhhh deze stond op mijn to bake list en door jou bericht kan ik nu niet wachten om hem te maken
Ziet er echt super lekker uit! |k weet trouwens niet of je serieus bedoelde dat de curd twee dagen extra zou kosten, maar dat kun je prima op de dag zelf maken! Hij moet natuurlijk wel afkoelen voor je hem weer verwerkt, maar als je hem in een lage/brede ovenschaal stort koelt hij vrij snel terug, hoe groter het oppervlak, hoe sneller het koelt. Je kan curd trouwens ook invriezen (ik heb laatst dus 3 kilo curd gemaakt, dus ik heb ook bakjes in de vriezer staan haha). Ik ga hem in ieder geval proberen
Haha, ik begrijp je reactie. In het recept staat het advies om de curd 2 dagen van te voren te maken. En omdat ik een “beginneling” bakker ben, en het recept vrij uitgebreid, dacht ik mezelf het makkelijk te maken. Maar nu ik het recept eenmaal heb gemaakt, ga ik zeker zelf curd maken. Want dat is veel lekkerder (denk ik) dan uit een potje. (hoewel ik een goed potje heb gekocht, van Mackays). En voor meer bruikbaar!
Jaa dat kan ik me voorstellen! Als je hem zelf maakt kun je ook wat meer spelen met de verhouding zoet/zuur, dat is ook altijd lekker. Hij zag er in ieder geval super mooi uit bij je!