Baktopic #2

Zien er heerlijk uit!
Ik ben eens in zo’n madeleinefabriek geweest en toen wist ik pas hoe lekker ze vers zijn.

1 like

Waren ook heel lekker! :yum:
Het is eigenlijk toch vaak wanneer je iets zelf maakt je pas merkt hoeveel lekkerder dat eigenlijk is.

De 100 hour brownies. Van smaak zijn ze echt mega chocolade en ook een beetje koffie die je proef. Textuur uit de koelkast vond ik niet lekker was voor mij te fudge achtig… maar op kamer temperatuur vind ik ze wel lekker. Als nog niet de beste brownie voor mij wel leuk om geprobeerd te hebben!

23 likes

Wat grappig, zo op de foto lijkt het inderdaad fudge of stukken chocoladereep.

Qua brownies vind ik die van Rutger denk ik het lekkerst, al experimenteer ik ook weleens met andere recepten.

Ik wil dit weekend taart bakken en ik herinner me dat er hier het recept van een heerlijke chocoladetaart gedeeld werd. Volgens mij Nigella maar ik weet het niet zeker. De buitenkant was met iets van chocolade creme of ganache. Wie weet wat ik bedoel?

Ik denk dat je de devil’s food cake bedoelt!

Jackpot :grinning_face_with_smiling_eyes:

Is ’ ie lekker?

Hij staat nog op mijn to bake list (die door dit topic alsmaar langer wordt😅)

Deze taart doet mij altijd aan de film Mathilda denken haha maar ziet er wel echt lekker uit!

1 like

Het ziet er uit als de ultieme.chocoladetaart :heart:

Wat staat er zoal op je to bake lijst?

1 like

Ik bak echt bijna nooit koekjes dus het lijkt mij leuk om dat wat vaker te gaan doen. De espresso chocolate shortbread cookies bijvoorbeeld.
Heb door dit topic de chewy cinnamon en laatst de brownie cookies gemaakt en die waren echt heel lekker!

Verder nog lemon meringue pie, lemon crumb cake, appel-kaneel fudge cake. Wat zo even snel in mij op komt…

Oja! De hummingbird taart en slof die ik recent heb gemaakt zijn ook geïnspireerd op wat ik hier voorbij heb zien komen.
Dit topic is echt niet goed voor mij :joy:

Mijn vriend is binnenkort jarig en ik wil graag zelf een taart bakken. Wat zijn jullie favoriete taartrecepten? Liefst niet te moeilijk, maar het mag wel een beetje een showstopper zijn!

Zat zelf al aan een traditionele birthday cake met laagjes te denken.

Deze staat op mijn lijstje!

3 likes

Ja, precies zo inderdaad! Heb alleen nog nooit een taart met laagjes gemaakt… Misschien verstandig om het een keer te oefenen.

Ik vind ‘m echt lekker!
En als je houdt van chocolade kokos, vind ik de Chocolate Coconut cake van Rachel Allen ook een aanrader.

1 like

Ik heb cupcakes gemaakt maar ze zijn niet allemaal even bruin. Volgende keer even de vorm draaien maar zou ik ze nu nog opnieuw kunnen bakken eventjes? Dan worden ze misschien wel wat droog? Of maar gewoon lekkere topping erop smeren en volgende keer beter :slight_smile:

Het is juist lekker als het niet te lang gebakken is. Maar als het echt nog nat is zou ik het in de oven weer zetten, behalve de bruine.

1 like

Ik ben op zoek naar het recept van het snelle notentaartje van hier maar kan hem hier en in het vorige baktopic niet vinden, misschien kijk ik er overheen. Heeft iemand die voor mij?

Alstu! Misschien moeten we er eens iets op verzinnen hoe deze snel gevonden kan worden. want deze wordt zo vaak gevraagd, alsof die verdwijnt. Wat ik trouwens super tof vind dat dit recept zoveel gemaakt wordt😁

3 likes

Ik weet niet of het technisch mogelijk is maar misschien is het een optie om linkjes in de openingspost te zetten?
Maar dan moeten de recepten buiten FF staan denk ik. Ik weet niet goed wat hier de mogelijkheden voor zijn.

4 likes

@Marquez en @FrauHelga bedankt, bakheldinnen to the rescue en wat snel haha. Hoe groot is de vorm die jullie gebruiken? Ik heb alleen een grote dichte brownievorm dus ik denk dat ik voor een springvorm moet gaan.

1 like