Deze ziet er heerlijk uit , ik las al eens eerder over chocolade cheesecake en toen vroeg ik mij af of het wel lekker zou zijn maar nu ik dit zie moet ik het binnenkort misschien ook maar eens proberen!
Die ziet er ook lekker uit
Ik heb mn lemon bar geproefd! Heel zacht, beetje alsof het net niet gaar was, en heel boterig, denk ook dat hij wel langer gemogen had… Maar qua smaak wel lekker, vooral door de curd die ik dus zelf toegevoegd heb.
Ik had deze meegenomen naar mijn ouders en kreeg met moeite nog een stukje terug mee naar huis. Hij viel heel erg in de smaak.
Appeltaart dit weekend! Naar recept van Laura’s Bakery, lekker maar nog niet zo lekker als Koopmans…
Ik snap je “twijfel”, door de chocolade heeft het ook wel een iets andere smaak en structuur dan een klassieke cheesecake. Doet mij een beetje denken aan chocolademousse met toch die smaak van de roomkaas erbij. Echt heel lekker!
Ja, ik vroeg mij inderdaad af of de smaak van chocolade goed samen zou gaan met de smaak/structuur van een cheesecake. Goed om te horen dat het zo’n succes is, en laat ik nou net dol zijn op chocolademousse dus ik ben wel verkocht door deze omschrijving haha.
Hier gaan straks de kokosbollen met bitterkoekjes van Rutger de oven in, ik ben benieuwd!
Edit: ze zijn klaar
Oh dit is juist mijn favoriete recept voor appeltaart! Als het de versie is van haar oma? Ik vind hem wel iets te zoet dus ik doe er de volgende keer minder suiker in. Ik vond die van Rutger niet zo’n succes. Maar die van Koopmans is inderdaad ook erg lekker.
Recept: https://uitpaulineskeuken.nl/recept/citroenkoekjes maar dan heb ik lemon curd in het midden gedaan in een kuiltje in het deegballetje.
Ja is die idd! Ik vond hem ook net wat te zoet. Rutger heb ik vorige keer geprobeerd en dat vond ik ook niet zo’n succes, vooral dat citroenrasp in het deeg vond ik niet lekker.
Ik wil eigenlijk gewoon de smaak/structuur van Koopmans zonder een pakje te gebruiken
De cake is goed gelukt! Je ziet nog wel wat nattige plekken, maar de cake is nog niet helemaal afgekoeld. Wel gaat er echt schrikbarend veel suiker in. De reden dat ik niet zo vaak uit die bakboek bak. Alles is wel echt heel lekker wat ik tot nu toe eruit heb gemaakt
Chocolade oreo taart van kookmutsjes. Mijn vriend heeft de decoratie gedaan. Ik had zelf voor minder oreo bites en aardbeien gekozen maar ach.
Dat snap ik , wie weet komen we dat succesrecept ooit nog een keer tegen haha.
Waarschijnlijk niet meer nodig, maar ik heb deze al vaker gemaakt en erg lekker:
Ik heb vandaag mijn ingevroren bessen-witte choco babka afgebakken! Vorige keer had ik de chocoladebabka na vriezen gebakken en dat was toen niet zo’n succes, maar nu een stuk beter geworden.
@Ovenschaal ik zie dat jouw babka recept ook roomkaas heeft. Die van mij is hierdoor wel een beetje zompig geworden helaas, die van jou dus niet? Was enthousiaster over de Nutella babka!
Ria van Eijndhoven was wel een begrip! Die had in de 90s ook een tv-programma met Manon Thomas, Kook tv.
Het is wel wat klef/moist, maar niet storend vind ik (ik hou wel van kleffe cinnamon buns of bolusssen bijv). Ik heb wel het deegrecept enzo van de Nutella babka gebruikt (die lekker was) omdat ik idd bij jou al had gelezen dat hij zompig was geworden.
Heeft iemand ervaring met kleurstoffen van de Xenos? Ik wil namelijk chocola (dripcake) een kleur geven en een red velvet bakken. Alleen nu hebben ze op de website verschillende soorten kleurstoffen staan en ik vind het zonde om 2 potjes van dezelfde kleur in huis te halen. Dus ik wil chocola en beslag met 1 potje kleuren, maar vraag me af of dat kan en mooi wordt
Je kan gewoon dezelfde kleurstof gebruiken voor de drips (ganache) en het cakebeslag! De gels vind ik het fijnste in gebruik (dat potje van 30 gr)
Als je alleen chocolade wilt kleuren zou ik je wel speciaal kleurstof voor chocolade aanraden, omdat de chocolade de normale kleurstof niet echt opneemt.
Dan ga ik die gel uitproberen. Ik was van plan om het recept van rutger te volgen dus de drip met slagroom en witte chocola!