Wauw! Prachtig! Terecht dat je trots bent , iedereen die dit ziet wordt hier vrolijk van.
Gefeliciteerd met je verjaardag!
Wauw! Prachtig! Terecht dat je trots bent , iedereen die dit ziet wordt hier vrolijk van.
Gefeliciteerd met je verjaardag!
Leuk! En gefeliciteerd
Wat een plaatje! Fijne verjaardag!
Zo feestelijk! En hij ziet er heeel lekker uit. Gefeliciteerd!
Wauw, echt heel tof! Proficiat
Ik wil eigenlijk ook een foto van de binnenkant, kan ik die hier aanvragen?
Zelf heb ik al even niet gebakken, kan er de rust in mn hoofd niet voor vinden ofzo, misschien maak ik dit weekend een simpele citroen maanzaadcake Normaal maak ik die met 100% roomboter, maar ik wil nu eens testen met 50% roomboter 50% margarine in de hoop dat hij wat luchtiger en smeuiger wordt, zoals Rutger hier vertelt.
Dat herken ik! Ik heb ook al even niet gebakken. Eerst omdat we koekjes en donuts gekocht hadden, en daarna lukte het gewoon niet. Als ik warrig in mijn hoofd ben kan ik beter niet gaan bakken want dan maak ik fouten.
Ik hoop komend weekend browniekoeken te kunnen maken.
In Zout, zuur, vet, hitte staat daar ook een uitleg over. Over dat smeuige cakes dus vaak oliecakes zijn. Ik heb daar al meerdere keren het gembercake recept uit gemaakt, en vind dat inderdaad een hele andere en lekkere/zachte structuur geven. Dus zeker een aanrader om eens mee te experimenteren als je een andere structuur cake zoekt!
Kokosmakronen, een moeullieux (soort lavacake-taart), of een Burnt Basque, een gebakken cream cheese taart zonder (meel-gebaseerde) bodem.
Ik heb van alledrie geteste recepten, last maar weten!
Zachte amaretti uit de Koekjesbijbel, tweede bakplaat ging een beetje te hard, dus dat zijn meer knapperige amaretti geworden
Lekker zijn deze! Ik ga ze dit weekend waarschijnlijk ook bakken.
@FrauHelga @zaatar @Kaasvlinder Thanks iedereen! Ik ga een foto van de binnenkant maken als ik hem opensnijd!
@FrauHelga Ik herinner me dat jij weleens de chocolate chip cookies van sarah kieffer hebt gemaakt. Heb je het deeg weleens ingevroren om later af te bakken? en hoeveel minuten heb je ze toen (bevroren) gebakken?
Ik wil binnekort iets gaan bakken met stroopwafels. Ik ben bijna jarig, wil iets ‘Nederlands’ bakken en toevallig zijn hier deze week bij de Zweedse Lidl de stroopwafels die ze ook bij de Nederlandse hebben te koop en ken niemand die een sterke negatieve mening over stroopwafels heeft.
Online zie ik veel lekkers voorbij komen, maar ik vind het lastig om iets te kiezen. Ben al snel geneigd voor een cake te gaan omdat me dat het makkelijkst lijkt en ik geen natuurtalent ben. Van de andere kant is dat misschien wat saai? Heeft iemand van jullie tips voor recepten met stroopwafels?
Stroopwafelcheesecake lijkt me echt heeeerlijk
Monchoutaart met stroopwafels.
Heeft lidl dan Nederlandse week?
Thanks, het is uiteindelijk een oreo cheesecake geworden met glutenvrije oreos!
Ja, mij ook! Heb alleen nog nooit een cheesecake gemaakt en ben bang dat het me misschien niet lukt. We hebben ook nog een rare oven. Zag wel ook wat no bake cheesecakes, maar ik heb zoiets nog nooit gegeten en weet niet zo goed of dat dan zo geweldig is.
@Eifoon Nee, geen Nederlandse week (Italiaanse en Oost-Europese zelfs???), gewoon een willekeurige aanbieding. Stond ergens achterin in de folder. Heel apart haha maar ik ben er blij mee.
Ik heb een tijd geleden deze no bake stroopwafelcheesecake gemaakt. Als je wilt kan ik wel een foto van het recept maken. Vond hem zelf erg geslaagd!
Yes heb ik! Even kijken of dit linkje werkt.
Edit; ja het linkje werkt.
Uit de vriezer ook ontzettend lekker.
Oh dit recept wil ik ook wel