Baktopic #2

Oh dit ga ik ook eens proberen! Gewoon verhouding 1:1?

Ja dat doe ik wel!

1 like

Ik ben de browniekoeken aan het bakken. Kan ik ook een gedeelte invriezen zoals normaal koekjes deeg? En wat is dan handig als geheel of als losse balletjes?

Ik heb ze als losse balletjes ingevroren, kan je gewoon een losse portie eruit halen en in de oven doen!

Ik heb ze als balletjes (best groot, met zo’n ijs schep) en dat gaat prima.

Bedankt @Artemis en @CrokyBolognese

Omdat het hier over marmercake ging, gelijk het recept van Rutger uitgeprobeerd.
Heel lekker!

18 likes

Pfoe ik ben toch stiekem best wel trots. Tweede keer dat ik een taart maak en hij is 4 lagen! Morgen ga ik hem waarschijnlijk drippen met witte chocolade en versieren met snacksss en natuurlijk mn speciale verjaardagscaketopper

**

**

43 likes

Wat knap! Welke vulling heb je gebruikt? :partying_face:

Witte chocolade mascarpone en gezoete roomkaas met frambozen!

4 likes

Zoveel zin in nu. Benieuwd naar de eindfoto :heart_eyes:

Zijn er hier mensen met een koekjespers en zo ja, wat zijn jullie ervaringen en aanraders?

Ik had zo’n 15 jaar geleden een merkloze koekjespers maar dat was in alle opzichten een onding, dus die heb ik weggedaan destijds. Maar het lijkt me zo leuk om met een koekjespers snel een lading koekjes te maken, met een koekjespers die wel werkt. Hebben jullie een favoriet merk?

1 like

Ehhh ff een domme vraag misschien, maar die brownie koekjes, maak je daar bolletjes van? En van hoe groot?

Hahaha ja ik ook! Heb college tot 12:00 en dan ga ik de taart afmaken!

1 like

Ja daar draai je balletjes van. Je kan ze ook scheppen met een kleine ijsbollepel.
Qua formaat hou ik meestal een pingpongballetje aan met koekjes.

@Maestoso Prachtig! En zo te zien ben je jarig? Gefeliciteerd!

2 likes

Zijn die browniekoekjes vooral lekker op de dag zelf? Of ook paar dagen? Twijfel of ik ze vandaag of morgen moet maken.

Ik kom met trots mn taart presenteren!!

103 likes

Ik vind ze zelf de dag zelf het lekkerst, omdat de chocolade dan nog vloeibaar is.

1 like

Ik wil vanavond iets bakken of een toetje maken voor een vriendin die glutenallergie heeft. Hebben jullie aanraders?

Een cheesecake met een bodem van glutenvrije koekjes? Chocolademousse of iets met amandelmeel?