Baktopic #2

Na al jullie brownie koeken te hebben gezien, toch maar besloten om ze ook te maken! Ze zijn heerlijk :drooling_face:

31 likes

Heb nog best wat cream cheese frosting in de vriezer.
Ik kom zelf niet verder dan red velvet of carrot cake maar vind het altijd wel leuk om wat nieuws te proberen.

Heeft iemand een ander idee wat ik daarmee kan maken? :grin:

Weet niet of je frosting er de goeie structuur voor heeft, maar ik doe soms cheesecake swirls door mijn browniebeslag heen, dus dat is misschien een optie?

Hmm hij is niet heel stevig, zou dat dan kunnen?
Klinkt wel heel lekker!

Ik gebruik dit recept van Rutger (min de framboos), daar is het bij mij ook geen superdikke mix, maar ook niet heel vloeibaar, dus denk dat een frosting misschien toch niet helemaal geschikt is :sweat_smile:. Is wel een heeel lekker recept haha

1 like

Ik ben momenteel de 100 hour brownies aan het maken. Ik heb vaker brownies gemaakt maar nooit echt een goede gevonden die naar mijn brownie wensen waren, deze zag er enorm goed uit en dacht het proberen waard. Jammer dat ik er 100 uren over doe tot ik ze kan eten :sweat_smile:

9 likes

Ik heb in een voedselmand een pak gemalen koffie gekregen maar ik drink dat eigenlijk nooit en heb ook geen koffiezetapparaat. Heeft iemand een recept (dat niet al te veel skills vereist haha) waarbij je koffie als ingrediënt kan gebruiken?

Geen concreet recept, maar in veel recepten met chocolade (taart etc.) wordt koffie gebruikt omdat dat de smaak versterkt! Denk dat er wel veel op google te vinden is.

Edit: nu ga ik wel direct aan mezelf twijfelen of dat niet vaak met oploskoffie is hahah, heb er zelf geen ervaring mee

Je kunt koffie heel goed als lichaamsscrub gebruiken. Mijn favoriet, vooral in de zomer.

Ja recepten met oploskoffie had ik ook gevonden. Ik heb vorige week een crumble met de koffie gemaakt terwijl het recept oploskoffie vermeldde. Het was ook niet zo lekker :grimacing: dus daarom dat ik me afvroeg of er bakrecepten zijn voor gewone koffie.
@virago Oh wat een leuk idee!

1 like

Ja de werking is dan natuurlijk ook heel anders. Haha sorry voor deze dode mus dan!

Vind het altijd zo chill om dit topic terug te lezen na het weekend, lekker veel baksels bekijken!

1 like

Ok ik kwam de hele dag nergens aan toe maar kon het toch niet laten… gaat de goede kant op dankzij de tips :smirk:

14 likes

Ik heb wel eens een tiramisutaart gemaakt waar gemalen koffie doorheen ging. Verder ook cappuccino “fudge”.

Voor de fudge smelt ik 190 gram witte chocolade en daar doe ik een half blikje gecondenseerde melk doorheen. Dat stort ik in een vierkante siliconen bakvorm. Vervolgens smelt ik 190 gram pure chocolade en daar gaat de andere helft gecondenseerde melk en een paar lepels gemalen koffie doorheen. Die stort je bovenop de witte chocolade. Je laat het uitharden in de koelkast en kunt er kleine blokjes van snijden.

2 likes

Ik heb voor het eerst scones gebakken. Het is een vegan recept maar heb wel de plantaardige boter door gewone boter vervangen.

Ze zijn echt lekker geworden! Goed knapperig en zacht van binnen. En goed gerezen, dus ben helemaal blij, haha.

17 likes

Ohh nu weer zin om scones te maken. Vind ze zelfs kaal nog lekker. Perfect zoet broodje haha.

1 like

Ik wil graag een marmercake maken, maar wat zijn jullie aanraders? Ik zoek een luchtige/natte/zachte cake. Die van Laura’s Bakery vind ik meestal droog, maar dat kan ook aan mij liggen

De eerste x dat ik die maakte was hij zo lekker en “moist” haha. De tweede keer was hij wat droger omdat ik hem wat langer had gebakken. Dus ik zou hem echt korter bakken en vaak prikken om echt in de gaten te houden. Hij kan nl echt heel lekker zijn.

1 like

Rutger.

4 likes

Voor een moist cake is voor mij de truc om zonnebloemolie in plaats van boter te gebruiken. Daarmee blijft hij bij mij altijd lekker smeuïg, dus zeker het proberen waard!

5 likes