Ik heb dus geen spuitzak en ik voel me telkens zo beperkt als ik al die mooie sloffen en mooi versierde taarten van jullie zie! Ik kan die wel gewoon kopen maar laatst mislukte een sachtertorte en nu heb ik bakangst haha. Ik vrees dat, als ik van die lelijke drolletjes ga spuiten, ik al helemaal niks meer durf te bakken.
Maar geniet nog steeds van dit topic hoor, echt super leuk om te zien wat voor mooie dingen jullie allemaal maken.
Ohh je wilt niet weten hoevaak er iets mis gaat bij mij!
Het is niet altijd te zien in het eindresultaat maar er is altijd wel iets wat niet gaat zoals ik wil/hoop
Gewoon doen hoor! Ennnn uiteindelijk gaat het om de smaak
Ik heb nu die zacht en luchtig weer gebruikt, net de taart uit de vorm gehaald en hij is al een stuk steviger dan eerst! Ik stond gisteren voor het schap ook even te twijfelen of ik die blokjes zou nemen kf niet, volgende keer die ook nog maar even proberen om te kijken of ie dan nog steviger is!
Ik heb net de carrotcake gemaakt van dat recept dat iemand van hier met de hand uitgeschreven had, heel lekker! Zou de volgende keer alleen zelf minder poedersuiker door de frosting doen, want die is naar mijn smaak nu iets te zoet.
Vroeg me alleen af hoe jullie bijv. carrotcake bewaren? Door de frosting heb ik de neiging om hem in de koelkast te bewaren, maar droogt de cake dan niet uit?
Goed afgesloten of bijv met folie zou ik hem wel in de koelkast bewaren door de frosting!
Ziet er mooi uit! En dat Afrikaanse kookboek is idd echt heel leuk! Ik heb hem geleend van de bibliotheek en ga zeker een aantal dingen er uit maken. Heb je trouwens al een fuulproof chiapatis recept gevonden?
Ik post hier nooit maar geniet zo van jullie foto’s altijd. Vanavond ga ik cinnamon rolls maken, als ze er een beetje leuk uitzien zal ik ook een fotootje delen.
Eerste keer soezendeeg! Gevuld met aardbeienslagroom. Beide recepten van Rutger. Had 't veel moeilijker verwacht haha
Ziet er heerlijk uit! Heb het recept voor de topping meteen even opgeslagen, dankjewel
Prachtige soezen @Tamara! Geniet ervan
Oh wat leuk!! Nee helaas, maar moet ook eerlijk zeggen dat ik er niet meer mee bezig ben geweest hahaha, goed dat je me eraan herinnert
Voor het eerst tartelettes / petit gateau gemaakt. Kweeperen met amandelspijs, erg goed gelukt voor een eerste keer. Vind vooral leuk dat je zo makkelijk wat kleins kan bakken en dan niet met een hele taart zit. Ook leuk voor dinertjes als dat weer mag
Oke ik ben dus helemaal geen bakker dus had überhaupt nog maar zelden zelf deeg gemaakt en mannnn wat zijn deze dingen ongezond en dan moet ik ze nog glazuren maar ik ben tevreden. Het deeg was wellicht iets te dun en de karamelsaus een te dikke laag waardoor het bijna overstroomde maar ik heb een heel klein stukje op en de smaak is 10/10. Morgen even goed proeven.
Ik heb volgens mij dit boek of iig een boek uit deze serie bij mijn ouders doorgebladerd vorige week!
Ben benieuwd hoe fijn de recepten zijn. Viel me op dat de tekst soms verspringt en je bij 2 recepten op 1 blz echt moest opletten wat bij wat hoorde. Stonden echt toffe dingen in.
Ik denk dat je het over mijn boek hebt!
Maar indd het is wat warrig opgemaakt en ook qua fotos, dan staat de foto op een andere bladzijde haha.
welk recept heb je gebruikt?
Van Laura’s Bakery!
Oeh, ziet er heerlijk uit!
Okee you’ve got me. Ik ga dit maken.