Baktopic #2

Weet iemand hier of ik dit glazuur kan bewaren? Ik heb nl teveel gemaakt:

• 125 gr pure chocolade
  • 100 gr poedersuiker
  • 60 gr boter
  • 3-4 koud water

Show later even mn cupcakes hoor!

Hoe lang wil je het bewaren?
Afgesloten in een bakje met deksel kan dit wel enkele dagen, in de koelkast.

Ik vind ‘m geweldig, gefeliciteerd! :clinking_glasses:

1 like

Ja indd gewoon een paar dagen, zondag weer bakken.
Fijn dan bewaar ik het wel! Bedankt.

Schwarzwalder Kirsch! Ik had niet helemaal genoeg tijd om hem echt goed af te maken, maar hij is wel lekker

39 likes

Wow de binnenkant is nog mooier dan de buitenkant :drooling_face:

2 likes

Oh dit ziet er echt super lekker uit! En lila, m’n lievelings :heart_eyes:

1 like

Bedankt voor je tips en je uitgebreide antwoord, ik snap helemaal wat je bedoelt! Ik mixte de monchou inderdaad telkens met de mixer, dus dit zou het probleem wel zijn inderdaad. Je bent een held, thanks! :grin:

En witte chocola erdoorheen klinkt echt lekker. Ik heb nu alle spullen al in huis, maar zeker een optie voor de volgende keer.

1 like

Woww die kleurrrrrr :heart_eyes:

Dit wil ik ook maken !!

Heeft iemand weleens amandelspijs gemaakt en het daarna gelijk gebruikt? Ik lees nu dat het het beste is om de amandelspijs een aantal dagen in de koelkast te laten rusten maar ik ben bezig met een slof voor morgen :sweat_smile: Lekker bezig weer.

Ik heb bij een slof ook wel eens amandelspijs gemaakt en het daarna meteen gebruikt om mee te bakken, ging prima. De smaak wordt wel sterker als het eerst een tijdje ligt, maar ik zou het gewoon doen als je het nu nodig hebt

1 like

Ziet er zo lekker uit! Konden we maar proeven door het scherm aan te raken. Welk recept heb je gebruikt?

Hef is al even geleden dat ik iets heb gebakken, maar wil dit weekend proberen om of een citroencake/citroenkoekjes te maken of om briochebrood te bakken.

Carrot cake :carrot::carrot:

31 likes

Het recept komt uit het boek Kookschool Patisserie. Heel leuk, maar wel ingewikkeld omdat je steeds door het boek vladert voor de losse onderdelen (dus recepten voor genoise, ganache, glazuur staan allemaal op anderr pagina’s).

2 likes

Kan wel gewoon hoor! De smaak van de slof zal alsnog heel lekker zijn!

@Bakkes Heel tof! Kookschool Patisserie is echt mijn favo bakboek en die Schwarzwalder stond nog steeds op mijn lijstje, dus die ga ik binnenkort ook maken :smile:

2 likes

Welke monchou gebruik je? Monchou zacht en luchtig bakje is sowieso recept voor inzak ellende bij mij thuis. Die keiharde blokken werken het beste.

1 like

Mijn eerste slof, was erg leuk om te maken!
Het is een bosvruchten monchou slof :yum:

54 likes

Oh super lekker! Welk recept heb je gebruikt?

Sloffenbodem is het recept van Rutger!

Voor de topping:
250gr slagroom
200gr monchou
75gr suiker
2 zakjes klopfix
1 zakje vanille suiker
Eventueel nog extra poedersuiker naar smaak

De monchou eerst samen met een beetje slagroom kloppen.
Dan voeg je de suiker, vanillesuiker en klopfix toe en mix je dit nog even glad.
Vervolgens beetje bij beetje de rest van het slagroom toevoegen tot de slagroom stijf is.
Ik heb er zelf nog wel een klein beetje poedersuiker bij gedaan maar dit hoeft niet per se.

Dit heb ik verdeeld over de slof en afgemaakt met bosvruchten vlaaivulling :grin:

4 likes