Ik zag deze foto en zei hardop ‘ohhh wat mooi’
Kan zo de winkel in!!
Oh balen is dat he. Welk recept heb je gebruikt? Ik had eerst eentje van Rutger bakt en die was bij mij ook compleet mislukt, helemaal niet hoog en zat ook helemaal geen lucht meer in hahahahaha was meer een soort omelet
Vond deze wel fijn ivm de tabel!
Ah lief! Hij ziet er trouwens moeilijker uit dan dat hij is
Die taart ziet er heerlijk uit! Knap dat je dit kunt maken.
Ik vind biscuit ook altijd een ding! Voor mijn vriend zijn verjaardag heb ik een chocolademoussetaart van Rutger gemaakt, maar dat biscuit is ook niet echt hoog geworden. Hij is wel lekker luchtig en zacht, maar ik had denk ik beter een kleinere bakvorm kunnen gebruiken. Volgende keer ga ik die van @Maestoso maar proberen!
@Eendagsvlieg Super mooi! Heb je hier een speciale bakvorm voor, of heb je hem gewoon uitgestoken en er een extra randje op gezet?
Ik vind het echt gezellig dat het hier zo druk is de laatste maanden! Mijn laatste baksel is een lemon meringue, die ga ik samen met de vruchtenslof verkopen. De meringue moet een beetje laag blijven omdat hij anders niet in het doosje past, maar ik vind hem best geslaagd. Er staan hier nu drie taarten in de koelkast, dus komende tijd even niets bakken
Jullie willen vast even meedenken. Ik ben niet zo ervaren met een stapeltaart (collega wilt met mij voor haar verjaardag een driptaart maken) nu dacht ik ik maak gewoon een biscuit snij ik door zodat ik 3 stukken heb, smeer ik in met kersenjam, dan maak ik een dijk van botercrème en zou ik dan daar binnen in kersen bavarois kunnen doen? Of is dit heel gek. (Normaal zou ik het proberen gewoon maar ze moet de volgende dag wel mee naar werk kunnen nemen). In mijn hoofd kan het prima en smaakt het goed
(Ik smeer hem af met enchanted cream).
@George echt mijn droom om te bakken voor een plaatselijke café oid.
Je steekt het midden uit en maakt daar een rand omheen. Ik had gelukkig dus geen speciale bakvorm nodig. hier zie je het recept met stap voor stap foto’s
Heel tof! Jammer dat het Frans is anders zou ik hem gaan maken binnekort!
Het idee kan ik iig wel overnemen
Vorige week hadden we hier ook een discussie over, bij mij ging het beter met de methode waarbij je de eieren au bain Marie verwarmd tijdens het opkloppen!
Ik heb het gewoon gedaan met de pagina vertalen naar het Nederlands. Ik kan ook geen Frans. Als je bakervaring hebt dan lukt het wel, want dan weet je wel wat de stappen een beetje zijn en de foto’s erbij zijn ook handig.
Ik heb net de browniekoeken gemaakt met het recept wat @Maestoso deelde en het lijken net drollen haha. Ik heb ook het idee dat er net iets te veel boter of te weinig bloem ik het recept zit, want het deeg was heel glibberig. Ik heb ze net nog een beetje bij elkaar gedrukt omdat ik bang ben dat ik anders alleen maar brokjes had. Ik denk wel dat ze lekker smaken Linksonder had ik al een stukje van geproefd.
Edit: wow, lekker! Dit zijn gewoon Subway koeken
Ik had van het weekend nog Zeeuwse speculaasjes uit de Koekjesbijbel gebakken, ze liepen wat meer uit en ik vind ze toch ook net wat minder lekker dan gewone speculaas, dus de volgende keer ga ik toch weer voor het origineel!
Oh wat klinkt dit hemels, dit moet er echt een keer komen bij mij thuis.
Het helpt echt om het deeg even in koelkast of vriezer te leggen. Daarna rol je er makkelijk balletjes van die niet plakken.
Prachtige kleur! Denk dat hij is gaan schiften, geloof dat dat wel op te lossen is
Gelukkig is hij alweer mooi! Dat schiften komt door het temperatuurverschil tussen de boter en de andere ingrediënten, dit kun je voorkomen door hetgeen je au-bain-marie hebt verwarmd iets af te laten koelen en de boter iets langer buiten de koelkast te laten liggen. De föhn is een top oplossing trouwens, een crème brûlée brander werkt ook, maar die heeft niet iedereen in huis natuurlijk! Wat voor taart ga je maken?
Oh gek! Dat zal het dan inderdaad wel zijn. De combinatie klinkt echt super lekker! Ik ben benieuwd naar de foto
Ik heb al twee keer Monchoutaart gemaakt volgens dit recept: https://www.leukerecepten.nl/recepten/monchou-taart/. Hij is echt hemels qua smaak, alleen lijkt de monchou niet goed op te stijven en zakt deze elke keer als een soort vla in elkaar. Iemand tips om de monchou wat steviger te maken? Gooi er nu altijd 1 zakje klop-fix doorheen, maar zou 2 evt de oplossing zijn?
Ik zie dat ik het recept staat dat je de monchou er door moet mixen, doe je dit met de mixer? Zo ja dan is dat waarschijnlijk het probleem. Je kunt beter je monchou heel voorzichtig zo zacht mogelijk maken. Ik doe dit altijd met een zachte pannenlikker in een kom, door de suiker voorzichtig door de monchou te duwen. Beetje lastig uitleggen, ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Zeker niet kloppen of heftig mixen, daar wordt monchou te zacht van. Dit dan beetje voor beetje voorzichtig mengen met je al geklopte slagroom (slagroom bij de monchou en voorzichtig doorlepelen). Daarna zo snel mogelijk weer in de koelkast. Dan ben je sowieso geen klopfix nodig.
Als je het nog lekkerder wilt maken dan doe je een reep gesmolten witte chocolade er door, wordt het ook nog een tikje steviger.