Baktopic #2

Oooh kijk top, ik ben gek op roomkaas hahaha. Ik ben toch overtuigd, ik ga het lekker proberen. Als het niet mooi is, is iedereen hier toch supportive hier hahaha. Voor het snijden van het cake biscuit, heb je daarvoor zo’n zaagje of doe je het op een andere manier? Ik lees dingen over draadjes en gewoon met een broodmes snijden, maar ik hoor wisselende dingen. Wat heb jij gebruikt bij die taart?

Yasss girl! That’s the spirit. Ben benieuwd hoe hij wordt! En je vroeg het niet aan mij maar ik doe het gewoon met een broodmes.

2 likes

Oh wauw ja dat is ook wel heel mooi. :heart_eyes_cat: roomkaas vulling is dus ook lekker? Ik lees vooral heell veel over botercreme.

Ja ik vind roomkaas echt lekkerder, minder zoet en wat frisser. Botercrème wordt wel wat harder dan roomkaas vind ik.

Edit: dit is wel allemaal Doodleuk mijn eigen mening hè, doe vooral wat jou lekker, maar vooral leuk lijkt!

2 likes

Ik ga van de week een proef taartje maken, zal die dan delen! En thanks voor je tip! Broodmes lijkt me ook goed te doen

Deze maak ik trouwens ook graag en kan ook niet misgaan (= ook nog eens no bake). Is altijd een succes, mensen zijn echt verrast door de smaakcombi van witte choco, honing en tijm :drooling_face:.

Wel machtig, dus kleine puntjes snijden. Ik maak m altijd in een Hema springvormpje van 15cm en neem dan de helft van de ingrediënten. Daar kan ik dan 6 tot 8 puntjes uit halen.

Ongevraagde tips:

• ik gebruik altijd iets meer gesmolten boter voor de bodem
  • je moet de yoghurt echt goed laten uitlekken/uitknijpen, hij moet goed dik zijn
  • honing doe ik er voor het serveren gewoon direct uit het flesje op, ik maak t niet eerst warm in een pannetje
2 likes

Ik heb net de browniekoeken gebakken uit de post hierboven. Ze zijn echt mooi de oven uitgekomen! Ze moeten nog even afkoelen, maar aan het beslag te proeven, zijn ze denk ik heel lekker haha.

Edit: ze zijn goddelijk. Echt net een brownie in een koekje :heart_eyes:

17 likes

Ik ga binnenkort af en toe taartjes verkopen bij een winkel in de buurt, dus ik moest even een foto versie maken. Taartje een is een vruchtenslof met banketbakkersroom en morgen ga ik de lemon meringue pie afmaken.

57 likes

Oeh wat een mooie taart! Heb je de aardbeien uit de supermarkt? Of zijn ze diepvries en zijn ze lekker zoet? Sorry voor de bak met vragen hahahah, maar ik wil ook fruit in mn taart doen, maar ik twijfel nog of ik verse neem of diepvries.

1 like

Wat leuk!! En mooi taartje :slight_smile:

1 like

Dit zijn verse van de Turkse supermarkt! Ze zijn best wel goed, maar natuurlijk nog niet zo lekker als in de zomer. Daarom heb ik ook een mix van fruit gedaan, dan heb je een beetje afwisseling.

1 like

Jaa heerlijk hé? Ik heb ze ook tijdlang in de vriezer gehad, kon ik om de dag vers afbakken als ik zin had

2 likes

In een taart verwerkt is diepvries vaak prima, je doet er natuurlijk ook suiker bij dus het is vaak wat minder erg als het fruit dan wat zuur is. Voor bovenop/garnering zou ik wel echt vers fruit gebruiken. Diepvriesfruit wordt heel papperig dus dat ziet er niet zo mooi uit

1 like

Excuses voor mijn late reacte, in mijn hoofd had ik al op je gereageerd haha.
Ik heb het recept van Rutger gebruikt: https://rutgerbakt.nl/taart-recepten/mokkataart-bakken-recept/

1 like

Wat gaaf! En wat een mooi taartje weer!

1 like

Voor de 2e keer gemaakt maar toch weer ff showen hier :grimacing:
Bananenbrood van miljushka. En kaneel glazuur erover.

27 likes

Bakken werkt therapeutisch voor mij hahaha. Heb voor het eerst een taart gebakken en ben best tevreden. Afsmeren ging niet zo best… mn bord had een opstaand randje wat irritant was en mn creme was eigenlijk te vloeibaar hiervoor :frowning:

Vulling 1 is zoete roomkaas met frambozen en vulling 2 is slagroom met mascarpone en witte chocolade
image
na het afsmeren

Summary

image
image

22 likes

Ik vind het lekkerder om de delen los te bewaren em op het laatst in elkaar te zetten. Dan blijft het wat verser voor mijn gevoel

3 likes

Mijn laatste creatie!

@Rockabye ik zou het vrijdag in elkaar zetten, andere wordt het minder knapperig/zompig (weet niet zo goed wat je gaat maken)

68 likes

Dit ziet er zo mooi uit :heart_eyes: