Babynameninspiratie

@Flamoes Reactie van het jaar dit. :joy:

Als je een babynaam moet uitzoeken realiseer je je pas aan hoeveel mensen je een hekel hebt. Mijn gekozen jongensnaam werd gevetood door mijn man die in de klas had gezeten met een vervelend joch met die naam. Gelukkig werd het een meisje, over haar naam waren we het meteen eens.

Qua jongensnamen heb ik mijn favoriete namen al gegeven aan de katers die er in mijn leven zijn geweest, dus als er ooit een zoon komt is er potentieel een kater waar hij naar vernoemd is. :joy:

Wij hebben rekening gehouden met onze achternaam. Onze achternaam bevat een voornaam en een ā€˜Sybe Sybesmaā€™-situatie vind ik zelf minder.

4 likes

Ik heb al mijn leven lang een namenfetisj dus ik probeer al heel lang namen uit op mensen. De namen die we in gedachten hebben weet ik zeker van dat er minstens 3 bij zitten die mijn familie/sommige vriendinnen stom gaan vinden. Maar goed, ik zou de namen die zij gekozen hebben ook niet kiezen. Ze wennen er snel genoeg aan als er echte kindjes bij horen.

Neemt niet weg dat ik het wel spannend vind om namen te geven die wat minder doorsnee zijn dan Emma en Finn oid

Mijn schoonouders gaan de naam haten haha. Die zullen dat ook vast wel een keer zeggen, maar doei.

2 likes

Het kan ook handig zijn om 2 voorletters te hebben om persoonsverwisselingen te voorkomen. Binnen je eigen gezin sowieso, stel je vriend heet Steven de Jong en je noemt je zoon Simon dan zijn ze anders allebei S. de Jong. Of als je meerdere kinderen krijgt en je kiest namen die met dezelfde voorletters beginnen. Verder kan het sowieso handig zijn je een veelvoorkomende achternaam hebt, dat je niet S. de Jong bent op school/dokter/werk/sport etc. want dan is de kans groter dat er meer mensen zijn met dezelfde initiaal dan wanneer je er 2 of meer hebt.

4 likes

Wow, door jouw post besef ik me ineens dat als ik met mijn vriend trouw, we allebei dezelfde voorletter + achternaam worden. Dat is onhandig :open_mouth:

Gelukkig ben jij dan nog wel mevrouw en hij de heer qua aanhef, dat scheelt :stuck_out_tongue_winking_eye:

Wij krijgen een jongen en ik vind jongensnamen dus zoo lastig! Voor een meisje waren we er al uit maarja :smile:
Ik moet echt een klik hebben met een naam,een bepaald gevoel erbij en dat heb ik tot nu toe met geen enkele jongensnaam. Sommige namen vind ik op zich wel leuk maar het voelt dan zo random. Heb wel een lijstje gemaakt met een paar namen die ik mooi vind en misschien moet ik er een beetje in groeien en aan wennen en voelt een bepaalde naam dan tegen de tijd dat de baby komt wel goed.

Het lijstje:
Sam (maar vind ik eigenlijk te populair nu)
Elias
Juda
Ezra
Kaya
Mika

I need inspiration!!

Elias is hier ook kanshebber geweest!

Namen in die trant:
Joas
LoĆÆc
Marius
Seth
Jacob
Midas
Felix
Isaac
Isar
Silas
Alec
Abel
Aram

4 likes

Haha ja hier ook een jongen en precies hetzelfde probleem! Hadden twee of drie serieuze kanshebbers qua meisjesnamen maar jongens vind ik veeel moeilijkerā€¦

Gefeliciteerd trouwens :heart_eyes:

1 like

Hij is 93x gegeven in 2017, en inderdaad in 2013 maar 33x

Persoonlijk denk ik niet dat het zĆ³ erg wordt. Als ik kijk naar namen die echt top15 zijn/worden, zijn dat toch de wat ā€˜makkelijkereā€™ namen. Door Eva vs Ava denk ik dat dit geen echt superpopulaire naam wordt.

Maar ik baal ook dat bijv Abel en Mia zo populair zijn ineens (beide 250 keer ongeveer in 2017), voor mij is dat echt reden om daar niet voor te kiezen. Maar dat komt meer door de namenfetisj die mij al sinds ik een jaar of 7 ben in zijn greep heeft :joy:

1 like

@Zitzak en @Limoncello ik bespeur bij beiden een bijbels thema, maar wellicht is dat toeval. Staat hier misschien nog iets tussen?

3 likes

Mensen moesten er wel aan wennen. Ik geloof dat mensen een top 10 naam hadden verwacht terwijl we echt houden van klassiek en een tikkeltje hockey zelfs.

Ja is in mijn geval toeval, ik vind vooral Bijbelse jongensnamen mooi. Meisjesnamen vaak te hoogdravend. But then again: ik vind bijna geen enkele meisjesnaam leuk :smile:

Hoi! Nieuw hier. Hopelijk post ik op deze manier een bericht zichtbaar voor iedereen? Even een checkā€¦

3 likes

Ik vind deze namen mooi. Misschien jullie ook? Ik heb niet alle namen eerder voorbij zien komen.

Teddy

Cato

Bo

Lizze

Pip

Yara

Milla

Isa

Femm

Lot

Alix

Saar/Sara

Fien

Faber

Wout

Axel

Duuk

Fedde

Finn

Abel

Sepp

Foss

Senn

2 likes

Leuke namen!!

1 like

Lexi
Molly
Lily
Jana
Noƫlle
Lola
Kaya/Kaja/Kaia
Nola
Kiki
Judy
Holly
Moira
Jada
Bibi
Pippa

Ole
Elias
Luke
Noƫl
Joƫl
Teddy
Mick
Jonas
Nolan

4 likes

Dank je wel! Wat is jullie top 3 uit mijn rijtje jongens- en meisjesnamen? En de absolute nummer 1?

Meisjes:
Cato
Pip
Fien

Jongens:
Sepp
Abel
Wout (maar Noud ook leuk)

2 likes