Babynameninspiratie

Ik zie allerlei leuke namen staan, maar ik kan zelf echt geen naam bedenken die ik ZO mooi vind dat ik mijn kind zo zou noemen. Het lijkt me gewoon zoo lastig dat die naam voor altijd vast staat! @ alle moeders, waren jullie er direct zeker van dat dit DE naam was of blijft er altijd twijfel tot hij/zij geboren is? (of zelfs daarna nog haha)

Ja meteen zeker en vast. En de naam groeit ook met het kind en hoort bij het kind. (in mijn situatie)

Ik ben 38 weken zwanger en we hebben pas een vanaf week 34 ofzo de naam. En ik vind het nog lastig om 100% overtuigd te zijn.

Wij pas bij 39 week hoor haha, ellende!

2 likes

Ik heb geen idee of ik ooit een kind zal (willen) krijgen, maar mijn nummer 1 naam is al sinds ik klein ben Nadia :heartbeat:, en ik denk wel dat ik een eventuele toekomstige dochter zo zou willen noemen. Ik vind het niet eens meer de mooiste naam ooit, maar het voelt gewoon heel fijn en vertrouwd, haha!

Verdere namen die ik mooi vind:

  • Elena
  • Daria
  • Enea
  • Davide
2 likes

Ahhh Daria vind ik super mooi!

Ik vind Vik en Noah echt afschuwelijke namen trowuens, zo vreemd vind ik dat die zo populair zijn.

2 likes

Nee, je had hem geen ā€˜makkelijkereā€™ naam moeten geven. Het is een prachtige naam voor een prachtig ventje en past heel mooi ook samen bij die van jouw dochter. :heart_eyes:

3 likes

Vik denk ik vanwege Lieke van Lexmond haar zoontje trouwens. Je ziet dan ineens zoā€™n piek in die ā€˜hippe BN-erā€™ namen

2 likes

Dit herken ik echt. Ik hoop zelf dat de naam van mijn zoontje iets populairder wordt. Zodat de naam minder opvalt.

1 like

Ja wij zitten ook met 2 namen die echt weinig voorkomen. Mijn eigen naam is ook vrij ongewoon, niet extreem maar ik heb het zelf als heel vervelend ervaren dat iedereen altijd zei ā€˜HOE???ā€™, het verkeerd spelde etc.
Maar aan de andere kant: ik wil ook geen 13 in een dozijn naam.

Ander issue: grote kans dat 1 van onze tweeling een apartere naam krijgt dan de andere. En dat vind ik misschien ook wel stom/raar/sneu/oneerlijk

1 like

Past de voornaam van jullie kinderen bij de achternaam? Qua klank en taal?

De meisjesnaam weten we al, zag hem hier 2x voorbij komen :smiley: ben alleen bang dat we hem zat worden omdat we hem zo vroeg hebben haha. Hadden we met de jongensnaam ook.

Heb ook een naam die mijn ouders sowieso dom vinden en dat vind ik een heel raar idee haha, weet niet waarom. Jullie wel eens commentaar gehad op de naam?

Nee. Ik denk wel dat mijn ouders het een kaknaam vinden, maar gelukkig hebben ze dat nooit uitgesproken. Ik heb een zwak voor hockey-namen.

4 likes

De naam van mijn oudste wist ik al toen ik 10 jaar oud was. Later is dat toen een hele populaire naam geworden. Voor de tweede vond ik het zoooo veel lastiger. Onze favoriete jongensnaam was tenslotte al vergeven.

Misschien dat als ze haar eerste naam niet mooi vindt, ze op haar 2e naam terug kan vallen?

2 likes

Ik heb zelf ook echt helemaal niks met tweede namen, maar als hij het niet mooi vindt heeft hij er toch totaal geen ā€œlastā€ van??? Je ziet het sowieso alleen op documenten, maar hij zou jou er wel erg gelukkig mee maken! Als mijn partner een tweede naam voor ons kind zou willen denk ik dat dat het enige argument zou zijn dat me zou kunnen overhalen, want iets toevoegen vind ik het sowieso niet en ik denk niet dat dat ineens na een heel leven verandert, haha.

3 likes

Ik kijk hier voor mijn sims.

51 likes

Hahaha heerlijk!

Man noemt net Mika als meisjesnaam en ik weet niet zo goed wat ik er van vind. Wil niet al zijn suggesties meteen de grond in boren haha! Beetje open minded blijven is wel handig nu. Heb zelf meteen associaties met de zanger maar die is natuurlijk allang niet populair meer.

1 like

Dat is voor ons wel een vereiste ja. Zijn al verschillende namen afgevallen omdat het niet lekker bekt met de achternaam

Meisje:
Hester
Sara
Tess
Lize
Lieke

Jongen:
Luc
Lucas
Sam
Bram
Seth (ben er nog niet helemaal over uit wat ik van deze naam vind)

Ik vind jongensnamen echt heel lastig

2 likes