Babynameninspiratie

Ohh die derde hadden wij ook op ons lijstje. Was echt 50/50 met de naam nu en soms nog wel eens spijt. Ik vind m alleen niet passen bij de naam die we nu voor onze dochter hebben.

Ik zou hem niet zo snel kiezen omdat mijn schoonmoeder dan hoogstwaarschijnlijk denkt dat we onze eventuele dochter naar haar vernoemd hebben (zij heet Licia haha

Hè grappig, ik ken die onderste naam wel maar altijd met ph geschreven, en zo ziet het er ineens heel onbekend uit haha. Prachtig wel inderdaad!

Valentina :heart_eyes:
De andere namen ook

Ludovica vind ik ook mooi.

1 like

Wat! Dit wist ik ook niet :see_no_evil:. Dacht altijd dat je roepnaam ook gewoon geregistreerd stond. Nou heb ik één naam dus heb ik er weinig mee te maken, maar ben echt verbaast gewoon dat je roepnaam nergens echt officiële geregistreerd staat.

Ik vind het ergens juist wel lekker dat een roepnaam niet vast staat. Ik twijfel voor een meisje bijvoorbeeld tussen Christy en Christina. Ik vind Christina prachtig maar voor een kind misschien wat heftig, dus dan zou ik Christina als doopnaam doen en Christy als roepnaam, maar als ze later groot is kan ze zelf kiezen of ze als Christy of Christina door het leven wil.

Overigens verbaasd het me wel dat zoveel mensen verbaasd zijn als doopnamen afwijken van de roepnaam. Dat is toch in 90 procent van de gevallen zo? Bijvoorbeeld doopnaam Cornelis = roepnaam Kees.
Ik dacht dat dat heel normaal was.

Wat ik trouwens altijd heel leuk vind is als de roepnaam een soort samentrekking is van de doopnamen.
Zo ken ik een Senna Maarten = Sem
Maria Joy Elisabet = Marjet
Julian David = Juda.

Ik word wel blij van zulke taaldingetjes maar misschien ben ik de enige die dat ziet :see_no_evil:

5 likes

Wij hebben met de jongensnaam wel rekening gehouden met een roepnaam/afkorting. We hadden allemaal best wel ‘zware’ klassieke jongensnamen op ons lijstje en dan vond ik het leuk om een roepnaam/afkorting te hebben die wat meer bij een baby of klein ventje past.

Ja en dat vind ik ook wel het leuke van de doopnaam (of officiële naam of hoe heet dat eigenlijk), dat je daar wat meer mee kan uitpakken. Voor een doopnaam is niet snel iets te overdreven of te chique oid.

Wij laten onze kids niet dopen maar hebben wel een tweede naam.
Maar die bekt zegmaar wel lekker genoeg om ‘m, wanneer er echt bonje wordt uitgehaald, achter elkaar te kunnen uitspreken hahahah

1 like

Nou ik ben dus echt allergisch voor van die namen waarmee je voor altijd een kleuter blijft, zoals Pip of Puck ofzo. Dus dan liever een zware naam even afkorten als ze klein zijn en als ze groter zijn gewoon de officiële naam gebruiken die past bij een volwassen persoon. (ja ik weet dat sommige mensen vinden dat een naam met je meegroeit en dat je vanzelf went aan een Pomme van 57 maar niet voor mij :smile:)

7 likes

Wij krijgen nog een zoontje! Iemand leuke suggesties voor een naam die past bij Ezra?

6 likes

Isa of Abe zijn twee namen die bij mij meteen opkomen.

1 like

Ik dacht gelijk aan George, haha. Mijn neefje heet Fitz, vind ik zelf ook een hele leuke naam. (Maar dat lijkt weer wat te veel op Ezra Fitz van PLL wellicht).

3 likes

Mijn zoon zijn eerste naam! :upside_down_face: Zijn tweede naam is Ezra.

Vind Elias ook mooi! Dat zou ik wel als tweede naam bij een evt tweede jongetje willen.

1 like

Mischa
Mika
Jonah
Nolan
Milan
Joshua

2 likes

Ezra en Abel
Ezra en Benja(min)
Ezra en Noam
Ezra en Seth
Ezra en Jonas
Ezra en Bruno
Ezra en Isaac
Ezra en Alec
Ezra en Lev
Ezra en Isar

4 likes

Ischa

2 likes

Ja wij hebben die issue…
Onze zoon is vernoemd naar beide kanten, omdat de stomme mazzel hadden dat er een tweede naam was die aan beide kanten voorkwam.

Maar nu. Is daar Nmr 2… En de namen van man z’n kant vinden we gewoon niet mooi. Of bekken to-taal niet met de gekozen eerste naam.
En van mijn kant is er wel nog een mooie 2e naam (iig voor een jongen, voor een meisje is er geen vernoeming ‘mogelijk’ die we mooi vinden).

Was best even discussie maar heb ook bij hem neergelegd: ik wil best beide kanten vernoemen, maar je vind van jouw kant ook niks mooi… (ik ook niet).
Dus dat maakte het makkelijker :sweat_smile:

Nu dus, als het een jongetje is, zal er naar mijn vader vernoemd worden. Bij een meisje geen vernoeming…

1 like

Mijn zoontje heet Ischa en vind ik een beetje dezelfde stijl als Ezra (stond ook op ons lijstje), maar weer niet zo mooi bij elkaar daardoor? Ik zou gaan voor een naam die niet eindigt op de a-klank, al vind ik dat persoonlijk de mooiste jongensnamen haha. Waar neig je zelf naar?

1 like