Wij hebben echt al járen de namen vast staan voor ieder geslacht, maar nu ik zwanger ben twijfel ik daar ineens aan? Het zijn ook echt namen die de laatste jaren ineens in de top 20 staan en dat staat me een beetje tegen Mijn vriend zegt dat het voor hem al gewoon vast staat maar oooowww… nouja, we hebben nog wel even
Same hier. In Nederland nooit mijn doopnamen hoeven te gebruiken, altijd mijn roepnaam. Nu woon ik in het buitenland en is het alsof mijn roepnaam niet bestaat en moet ik ineens opletten als ik bij de dokter oid wordt omgeroepen met mijn doopnamen (die ik echt vreselijk vind). Hier vragen ze ook steeds “Heet je echt “roepnaam”?? Maar dat staat nergens? Is het een bijnaam?” Echt zo frustrerend.
Heeft iemand hier wat ideeën? We zijn nog niet heel hard serieus op zoek en hebben nog ruim tijd maar wat inspiratie kan ik wel gebruiken.
Wij hebben al een dochter en krijgen nog een meisje. Mijn naam en de naam van ons dochtertje eindigt op - ra, dus we zoeken een naam die dat niet heeft. Eindigend op -a misschien, maar denk het ook liever niet.
Namen die ik leuk vind zijn bijv
Olivia
Isa/Isabel(la)
Ehh daar houdt mijn inspiratie eerst wel op
Jaah ik heb dit dus ook , vage doopnamen en een roepnaam die daar nauwelijks van afgeleid is. Ook in Nederland kom ik trouwens vaak mensen tegen die dat helemaal niet kennen en die denken dat ik het gewoon zelf verzonnen heb ofzo. Heel irritant.
Odilia
Liva / Livia
Elodie
Evi
Nola
Noé
Emma
Julia
Féline
Robyn
Bette
Merle
Annelin
Malu
Lize
Zoë
Juul
Fenna
Anna
Lena
Philine
Heel herkenbaar, heb zelfs is opgezocht of het mogelijk was om mijn roepnaam toch officieel te laten registreren maar helaas…
Even allerlei stijlen doorelkaar, maar wel internationaal uitspreekbaar en passend bij de naam van je dochter:
Nova
Sophia
Hannah
Milou
Faye
Julie
Eva
Kae
Charlie
Sam
Jackie
Ise (hoewel niet zo internationaal misschien)
Lily
Kate
Mia
Robin
Alix
Alice
Esmee
Anna
Juliëtte
Hier wel Nederlands, maar ook die constructie. Doopnamen zijn J. M. en m’n roepnaam begint met een A. Stond ook letterlijk zo op m’n geboortekaartje. “We noemen haar J. M. - roepnaam A.”
De blogger achter vernoeming.nl was een medestudent van mij. Leuk om iemand dan terug te zien in de media ect.
Thirza/Thera
Ik hoopte al dat jij zou reageren Ja, internationaal uitspreekbaar heeft inderdaad de voorkeur ivm schoonfamilie! Leuke namen, ik zet er een paar op het lijstje.
Bedankt voor de ideeën iedereen! Zitten zeker leuke tussen die ik in m’n notities ga opslaan! Ik heb een aantal namen eindigend op -a uitgesproken met onze namen, maar dat vind ik toch niet zo leuk klinken. Maar ga er wel een paar opschrijven, misschien als tweede naam
Een variant van de tweede naam die je noemt is natuurlijk het mooist .
Ik vind ook heel leuk: Sophie, Lois, Jacky
Izzy? Vind ik ook heel leuk!
Wat heerlijk dit Grappig wel dat er in mijn omgeving veel mensen zijn met wat zij een chique Engelse voornaam vinden, maar juist het tegenovergestelde zijn.
Philou of Phileine? Vind ik een beetje in hetzelfde straatje als Olivia.
Mijn dochter heetweg (haal de naam zo weer weg). Ik ben helemaal niet zwanger maar ik kan soms al zo nadenken over een tweede meisjesnaam. Mochten we een jongen krijgen dan heb ik al een naam, maar ik vind meisjesnamen zoveel moeilijker. Wat vinden jullie er bij passen? Ik vind Elin ook wel leuk maar denk dat er nog wel een leukere naam moet zijn haha.
Iris
Daphne
Doris
Maren
Romée
Wij hebben echt 100% dezelfde smaak in namen gewoon.
Vind de namen van jouw kinderen ook stuk voor stuk prachtig!
Ohhh mooie naam! Lastig he, ik denk daar ook veel te veel over na haha. Maar onze dochter heeft dus dezelfde naam als de jouwe maar dan eindigend op een -a en namen van mijn lijstje die jij misschien ook mooi vindt zijn:
- Fiene
- Lola
- Lucy
- Emme
- Luna
- Ivy
- Rosie / Roos
Verder heb ik voornamelijk Engelse namen op mijn lijstje staan maar ik denk niet dat je daarnaar op zoek bent.