Oh haha! Ja echt, hier zijn al zoveel namen ‘vergeven’. Soms ook aan huisdieren En hoe leuk ik een naam ook vind, als ik eenmaal de associatie met de cavia van m’n neefje heb krijg ik dat niet snel meer uit m’n hoofd
Dit inderdaad! De pup van goede vrienden van ons kreeg de meisjesnaam die wij allebei erg leuk vonden en een vriendin heeft een konijn met de meisjesnaam die ik ook een hele leuke optie vond.
Hier ging het hetzelfde. Ik had een lijstje waarop de naam van onze dochter stond. Toen ik dat lijstje oplas zei mijn vriend “ja, die is het” bij de naam. Hij is daar niet meer van geweken en schoot daarna alles af. Ik stond op zich nog wel open voor een andere naam maar vond ook niets anders meer. Toen we de proefdruk van het kaartje kregen (al best vroeg) was het wel echt haar naam. Ik heb ook nooit meer gedacht “oh shit, hadden we haar maar … genoemd” en ze is nu bijna drie.
Ik heb mijn dochtertje zo genoemd, ze is nu bijna 4 maanden en heb inderdaad al zo ontzettend veel verschillende manieren van uitspreken gehoord. Had het wel verwacht van tevoren, maar het is toch jammer. In mijn ogen is het niet zo moeilijk maar blijkbaar hebben mensen er toch moeite mee.
Het zijn dan vooral de wat oudere mensen die er moeite mee hebben.
Onze generatie die kent de naam wel. Volgens mij wordt de naam ook steeds populairder dus hoop dat over een paar jaar iedereen wel weet hoe ze het moeten uitspreken.
Verder hebben we er totaal geen spijt van dat we haar zo hebben genoemd, vind het ook nog steeds een prachtige naam.
Ik zou “meef” zeggen, klopt dat ?
Ja eigenlijk zoals je Dave zegt maar dan met een m
Ik vind Maeve ook heel mooi!
In mijn ogen best logisch hoe je dat uitspreekt, maar inderdaad voor de oudere generatie blijkbaar toch lastig.
Mijn ouders reageerden zelfs al helemaal confused op de naam Fay, terwijl zij best modern zijn en met de tijd meegaan. Maar in namen lopen ze dan toch wel achter haha. Vind ik aan de ene kant wel jammer, als ze zo op de naam van mijn kind zouden reageren. Maar aan de andere kant moeten ze daar ook maar gewoon aan wennen hoor.
Nou ik heb even door 1600 posts heen gescrolled hoor
Mijn vriend en ik hadden een aantal namen bedacht, voornamelijk voor een meisje (Nova, Ronja, Hanna vond ik zelf ook heel mooi). Maar nu wordt het een jongetje en de enige naam die we tot nu toe mooi vinden is weg maar ik weet het niet zeker.
We willen sowieso het liefst toch een Scandinavische naam (mijn vriend is Scandinavisch), gelukkig hebben we nog een paar maanden maar als iemand nog leuke jongens namen heeft ter inspiratie hoor ik het graag
Wij weten sinds maandag dat wij een jongetje krijgen. Jongensnamen vinden we allebei heel heel erg moeilijk.
Ons lijstje is nu
Lenni, Frenk, Sil, Siem. Maar geen van de 4 is het echt. We hebben al best wel wat gezocht maar zien door de bomen het bos niet meer
Hebben jullie misschien nog wat suggesties?
Echte eisen hebben we niet, alleen geen Daan, Mees, Bram etc. Die hebben we allemaal al in onze omgeving.
Sef, Sep(pe), Liam, Moos, Fabe, Mick, Bodi, Kit, Kas, Tibbe?
Thije / Tije
Tijl
Seb / Sebbe
Nils / Niels
Wout
Maas
Erik
Giel/Chiel
Zijn dit populaire namen of in jouw omgeving toevallig gekozen? Er staan er een die ik wil voor mijn toekomstige zoon. Was juist blij dat die weinig voor kwam.
Deze staan oa op mijn lijstje, misschien heb je er wat aan:
- Boaz
- Bodi
- James
- Jack
- Noah
- Flynn
- Ted
- Loek
- Nolan
- Felix
- Luca
- Abel
- Mick
- Lucas
- Tobi
- Noam
- Joaz
- Benja
- Jonah
Ik neem aan dat je niet in Scandinavië woont? Of wel, dan heb ik niks gezegd
Superleuke namen, zijn er een paar op ons lijstje gegaan!
Nee. Maar ben ook nog niet aan kinderen begonnen. Wat nou als die naam straks hier ook populair is?! Heb deze naam al jaren gereserveerd (in mijn hoofd). Ok. Je hebt gelijk, waar maak ik me druk om.
Haha maak me niet zo nieuwsgierig!
Ik vind Sverre (uitgesproken: Swerre) ook een mooie Scandinavische naam. Volgens mij heet een Noors (?) prinsje zo.
Wat is ‘te joods’? Mozes komt toch ook voor in het Oude Testament en in islam? Zelfde geldt trouwens voor Isaac en Jona, die zijn dan niet minder joods.
Het valt me op hoeveel namen uit het OT hier passeren, Elias, Samuel, Benja(min), Lucas, Noah, Moos, Boaz…
Misschien Ezra?