In de islam is het dan alleen Moussa (spreek je uit als Moessa). Zo had onze baby bijna geheten!
Ik vind Moos wel een leuke naam!
In de islam is het dan alleen Moussa (spreek je uit als Moessa). Zo had onze baby bijna geheten!
Ik vind Moos wel een leuke naam!
Ja en Moshe in het Hebreeuws toch? Geen Mozes
Nog nooit zijn de namen van mijn jongens genoemd hier en nu zie ik ze al 3x voorbij komen haha. Terwijl ze toch niet heel veel voorkomen. Ik kreeg trouwens bij L.asse een kaartje laatst voor een meisje? Want diegene had de naam alleen nog maar gehoord als zijnde meisjes naam. Nog nooit gehoord dat een meisje zo heet.
Haha toevallig!
Bij onze verloskundige schrijven ze de geboren babyâs op een spiegel en daar stond laatst dus een baby met de naam âIslamâ op. Aan de namen van de ouders van het jongetje leek het ook een Islamitisch gezin, maar ik verbaasde mij er echt over dat je zoân naam mag geven? Vond het in ieder geval vrij heftig om je kind zo te noemenâŠ
Volgens mij is dat al jaren een gangbare naam, toen ik op de basisschool zat was dat in ieder geval ook met een jongen die zo heette.
Echt? Ik heb dat echt nog nooit gehoord, dus was redelijk verbaasd!
Er zijn toch ook mensen die Christian heten. Of Kristen ofzo
Deze waren mij nooit opgevallen
Ik ben moslim en heb tot op heden nog nooit gehoord dat iemand zân kind zo heeft genoemd. Vind het bijzonder om te horen. Zou er zelf nooit voor kiezen.
Ah ja dus toch, moet zeggen dat ik het voorbeeld van Christian / Kristen wel grappig vind, want zo heb ik die namen zelf nooit gezien. Ben benieuwd of mensen die hun kind zo noemen zich dat eigenlijk realiseren.
Wij gaan onze zoon ook Moos noemen. Vind het een hele toffe naam! Mozes vind ik wel heel bijbels klinken, maar Moos niet, ondanks dat dat van Mozes is afgeleid.
Jaa Islam is inderdaad redelijk vaak voorkomend, heb er al wel aan aantal in de klas gehad
Spreek je het dan ook op die manier uit of is de uitspraak anders?
Ik weet niet of je het altijd zo uitspreekt, maar bij de Islam die ik ken, zeg je Eslem.
Ik had zelf al een vermoeden dat de uitspraak anders zou kunnen zijn. Heb overigens zelf de naam nog nooit gehoord bij iemand in mijn buurt. Dus mijn vermoeden was gebaseerd op niks.
Ik heb ook een Islam in de klas gehad en dat sprak je uit als Ieslam
Meestal Ieslam inderdaad
Edit: of ik zeg het altijd fout en het is Eslem hahaha
Ik heb dit topic net ontdekt en heeeel veel in gelezen. Het valt mij op dat Abel echt supervaak genoemd wordt maar Abe (mijn favoriete jongensnaam ever) nooit. Ik vind die eigenlijk veel leuker. Frisser ofzo, Abel wordt zo snel Abol. En de associatie met Abe Lenstra vind ik niet storend ofzo. Wat vinden jullie?
Abe vind ik heel leuk! Ik ken een Abe maar daarvoor nooit van gehoord.