Vind het ook een prachtige naam!
Niet. Wij hadden twee namen en konden niet kiezen, toen besloten we dat we het dan wel zouden zien na de bevalling. Als we even rustig konden kijken haha. Het eerste uur lag het arme kind verfrommeld tegen me aan en had ik nog precies niets kunnen zien, dus pas 1.5u na z’n geboorte kreeg hij zijn naam haha. En nu zeggen we ook vaak ja het is wel echt een Q. en geen J. maar ik denk dat het andersom precies hetzelfde geweest was haha. Een naam groeit ook of zo.
Hier was het ook zo dat mijn man echt erg overtuigd was van de naam en ik hem zeker heel mooi vond maar nooit echt zeker wist dat ze zo moest gaan heten. Ook na de bevalling dacht ik nog wel eens van: oh ja ze heet zo. Ik heb wel een tweede naam er doorgedrukt, waardoor het voor mij wel nog meer bij haar past.
Ik vind het dus echt een verademing dat in de Noorse statistieken verschillende schrijfwijzes van een naam bij elkaar genomen worden qua telling. Hier in NL heb je bijvoorbeeld Seb/Sep/Sepp die 3x als afzonderlijke naam opgenomen is, maar bij elkaar genomen zo vaak voorkomt dat hij in de Top 25 zou staan. En Sophie/Sofie zou de absolute #1 zijn met bij elkaar meer dan 1000 meisjes per jaar die die naam krijgen!
Sorry, nerd rant
Ja, dacht ik ook! Veel duidelijker, zeker omdat ze ook de aantallen per spelling ziet dus alsnog wel weet hoeveel het er per naam/spelling waren
Jaaa dat heeft iemand me gisteravond via PB gestuurd die had dat heel lief teruggezocht!
Wat leuk al jullie reacties! In België is Stella een biermerk, we waren eerder wat bang voor die associatie want als fiets kennen we het hier dan weet niet echt haha
Ik ken in België wel veel baby’tjes dit jaar die zo heten, ondanks de associatie met bier idd.
Ik vind zo weinig namen echt leuk, zo lastig! Wij zoeken een korte meisjesnaam, iemand aanvullingen op namen zoals: Emma, Zoë, Liv, Noa, Isa, Loïs, Mila, Evy…? Een aantal van deze namen wordt het sowieso niet omdat ik al nichtjes etc heb die zo heten, maar vind ze wel leuk.
Lynn
Elin
Ise
Jade
Sophie
Chloé
Jula
Ava
Ik vind Ava ook heel mooi! Alleen mijn vriend niet… Elin en Lynn ook, maar mijn zus heeft een naam die hier heel erg op lijkt. Thanks voor de aanvullingen Jula vind ik ook erg leuk zeg, had ik nog niet!
Lia, Nora, Esmee, Ellis, Juno, Mira, Nina, Iris?
Juul, Bette, Noé, Félin, Nola, Lize, Guusje, Fenna, Lena, Noor, Nora, Lola, Anna, Luca, Julie, Hannah, Isa
Maeve
Ik heb wel de associatie met het biermerk, maar vind dat niet negatief, hoor. Mooie naam!
Reva, Jolie, Suze, Janou, Vieve, Flore, Fauve, Mea
Andere opties die ik had zijn hierboven al genoemd, waaronder de namen van mijn beide dochters
Grappig, dit is bijna ons hele ‘als het een meisje wordt’ lijstje bij ons stond er ook nog Nora en Nova bij!
Wow zoveel inspiratie! Bedankt allemaal voor de suggesties, teveel om te taggen haha.
@Zora wat toevallig, wil jij weten wat het wordt (ik weet niet hoever je bent)? Nova is echt mijn favoriete meisjes naam maar helaas heet mijn nichtje Noa en dat vond ik teveel op elkaar lijken. Geldt ook voor Noé, vond ik ook leuk.
Ik vind zelf Yuna ook erg leuk alleen wil ik denk ik een naam waarbij het gelijk duidelijk is hoe je deze uitspreekt. Bij zulke namen vind ik dat dan weer lastiger…
Mooie namen al deze laatste posts helemaal mijn smaak voor meisjesnamen! Ben nog niet van plan komende tijd zwanger te worden maar vind het toch altijd zo leuk om er al over te denken
Lily❤
Sorry beetje onduidelijk van mijn kant, mijn jongste zoon is inmiddels 15 maanden dus we hebben de lijst niet nodig gehad
Balen is dat hè! Hier vielen ook een hoop namen af omdat ze teveel leken op namen van neefjes en nichtje enz