Babynameninspiratie

Cassian voor een jongen. Of Cassius.

I’m on a roll. Kom net Tavi tegen in een boek. Afkorting van Octavia. Echt prachtig!

5 likes

Ik las Cassis :grin:

2 likes

Octavia vind ik ook leuke naam. Maar dan wel op z’n Engels niet NLse uitspraak

Zo mooi!

1 like

Haha wat grappig! Sommige namen zijn hier ook populair en van andere zou ik niet eens een poging durven doen hoe je dat uitspreekt :joy:

2 likes

Ik ben benieuwd wat jullie van de naam Stella vinden, en of jullie daar bepaalde associaties bij hebben :grinning:

Momenteel staat die bovenaan voor ons, ik vind het best moeilijk haha

9 likes

Lievelingsnaam!

2 likes

Mooi!

1 like

Stond hoog op mijn lijstje. Tot dat mijn man zei: " dat is net Romano " :expressionless:

@Alanna Ik heb hier een tijdje terug een poll over geopend. Of het teveel aan een bepaald merk deed denken. Hij staat nu bij ons op 1 en het wordt waarschijnlijk de naam :heart:.

(Shit fishing, per ongeluk jou gereplyd?)

2 likes

Ik was overtuigd van de naam in zoverre dat ik gewoon wilde dat ons kind zo ging heten. Nooit bij stil gestaan of het wel paste. Tot we haar eens een paar keer bij naam gingen noemen tijdens de zwangerschap, dat klonk zo raar, toen hebben we haar gewoon ‘baby’ genoemd.
Pas met de proefdruk van het geboortekaartje, toen we de naam zagen staan in zijn volledigheid, dachten we ‘yes, dit is ‘m’

Toen ze er eenmaal was vonden we het nog steeds raar dat ze die naam had eigenlijk en moest ik soms nog nadenken hoe ze ook alweer heette :sweat_smile:.

Overigens zou ik geen andere naam kunnen bedenken die beter bij haar past dan haar eigen naam.

1 like

Bij mijn oudste was ik gelijk 100% zeker over de naam. Dit was namelijk een naam die ik al jaren de leukste naam ooit vond. En mijn vriend gelukkig ook.
Maar toen kwam de tweede (van hetzelfde geslacht) en was mijn ‘lievelingsnaam’ dus op. :sweat_smile:
Uiteindelijk een naam gekozen die we allebei mooi vonden, maar hebben echt getwijfeld tot aan de bevalling, en ook daarna nog eerlijk gezegd.
Maar de naam past wel heel goed bij hem.

1 like

Heel leuk, ik vind het een volwassen naam, maar toch leuk voor kinderen/baby’s. Maar ik ben ook gek op Ella, klinkt een beetje hetzelfde.

1 like

Ik moet eigenlijk altijd aan die elektrische fietsen denken… Maar ik woon ook in het dorp waar die fabriek staat dus zou daarom de naam niet kiezen.

2 likes

Ja dit hadden wij ook! Onze lievelings jongensnaam leek teveel op naam van dochter, dus die kon niet. Dus nu een tweede keus naam, moet er soms nog een beetje aan wennen want hij is eigenlijk een echte -eerste keus naam-.

1 like

Stella staat/stond voor ons voor een meisje ook heel hoog! Leuk dus! Ik heb 0 associatie met een fiets overigens.

2 likes

Ik denk niet aan de fietsen maar aan Stella McCartney.

Of Stella uit how i met your mother

3 likes

Ik moet meteen inderdaad aan dat liedje uit die reclame denken

Stella heeft ook lang op mijn wensenlijstje gestaan. Ik vind het een hele sterke naam!

2 likes

Ik heb er geen associaties bij! Ik dacht eerst aan de film Frozen haha, maar dat slaat nergens op want zij heet Elsa :joy:

3 likes