Leuk! Vind hem klassieker dan Jonah-met-Engelse-uitspraak en daar hou ik zelf erg van
Ik vond vroeger Isis een mooie naam, maar ja… Nu vind ik Isa ook wel mooi, maar zou je dan ook nog die associatie leggen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Isis vind ik ook heeel mooi, maar kan natuurlijk echt niet meer. Ik vind Isa echt een heel andere naam (ook mooi!) en zou niet eens aan de naam Isis denken daarbij!
Zo erg eigenlijk he, zo’n mooie naam met tegenwoordig zo’n verschrikkelijke associatie…
Onze dochter heeft een naam die hier heel erg op lijkt en het enige wanneer het soms door m’n hoofd schiet is wanneer je de naam bezittelijk gebruikt (dus bijv Isa’s schoenen) omdat je dan die s achter haar naam krijgt.
Echt zonde hè, en er zijn natuurlijk voor die tijd nog genoeg meisjes zo genoemd, zo’n mooie naam en dan zo’n associatie erbij. Ja wel anders idd, maar zat er laatst aan te denken en ineens dacht ik zouden mensen dat dan ook een beetje associëren Is(a). Maar ben blij met de poll haha.
Pff, zeg dat! We hadden Ischa helemaal in het begin en het lijkt erop dat we toch ‘last minute’ gaan switchen naar die eerste keuze. Vriend vind ‘m nu opeens ook veel leuker dan voorheen. Was jij er snel uit voor je meisje?
Net als die vrouwen die Corona of Carona heten. Die hadden toen nog kort zo’n mini petitie dat ze COVID moesten gaan zeggen op het nieuws enzo
Ik weet dat de Isis’en daar toen ook toe opgeroepen hebben, van “zeg alsjeblieft IE ES (IS) ipv Isis…”
Maar dat is in Nederland toch ook vrij snel gebeurd? In mijn beleving gaat het in de media altijd over IS en nooit meer over Isis… Ik koppel het woord zelf ook alweer eerder aan de meisjesnaam en pas later aan IS, maar kan me voorstellen dat die naam voor mensen echt besmet en voor eeuwig verpest is hoor.
Nee omg! Scheelde dat ik uiteindelijk alleen was haha, kon ik mijn favoriet pakken
Ik wilde deze naam omdat het een prachtige verwijzing is de betekenis is maan, aangezien het die bewuste avond volle maan was hihi en de schrijfwijze maar 2x voorkomt in NL.
Ik had Isis ook altijd heel hoog op mijn lijstje. Maar wij hebben er voor gekozen om het toch niet te doen. Echt jammer dat zo een mooie naam toch een beetje verpest is. Uiteinderlijk wel voor iets gegaan wat er een beetje op lijkt! Misschien vind je dat ook wel een mooie naam: Isabel
Mooie naam! Ik vind Iris voor een meisje ook erg mooi. Vooral in een Engelstalig land. Maar dat vind ik van de jongensnaam Idris ook. Zo jammer dat die dan in het Nederlands niet tot z’n recht komt.
Ja inderdaad! James is ook zo’n naam die ik dan zou overwegen, maar in het Nederlands gewoon net een beetje té Amerikaans vind.
Ik heb een tijd in Engeland gewoond en een van mijn collega’s uit die tijd heeft haar babyzoontje Rupert genoemd. Nou in het Nederland vreselijk (vind ik), maar in het Engels zooo schattig haha. Zo’n verschil maakt dat!
Nou moet ik ook zeggen dat heel veel mensen (oud)Hollandse namen heel mooi vinden en wij daar ook niet echt van zijn. Zo kwam ik laatst de naam Boet tegen, dat vind ik persoonlijk echt niet mooi. Of Willem of Jan voor een baby… Zo zie je maar, smaken verschillen!
HENK
Haha lullig wel als iemand dat (oerhollandse) leuk vindt, dan zijn we nu aan het naamshamen
Ik vind hele Hollandse namen wel leuk . Zo gek is dat toch niet. Zoveel mensen, zoveel smaken. Voel me verder niet aangevallen/aangesproken (mocht dat zo overkomen) haha. Oké, geen Jan/Willem/Henk maar mijn J is vrij Hollands.
Maar ik vind ‘buitenlandse’ namen ook leuk, maar dat vind ik niet passen bij onze voornamen en de achternaam van mn vriend.
Nee, daarom zei ik ook: smaken verschillen! En dat is ook mooi, anders zou elk mens hetzelfde heten.
Haha, vertel!
Is ook zo