Babynameninspiratie

Hele leuke naam, Jonah! Ik had voor mijn zoon ook deze naam op mijn lijstje maar mijn vriend wilde geen naam met een J.

1 like

@Sarie en Micah? Van uitspraak kan het hetzelfde zijn in het NL, maar misschien wat internationaler (en leent zich ook meer om het op zijn engels uit te spreken).

Gecombineerd is Jonah/Jona vorig jaar zo’n 160x gegeven en zou daarmee ergens op plaats 90-100 komen in de top 100. Ongeveer net zo populair als Moos, Lev en Dylan.

Het is wel een naam die stijgend is in populariteit: sinds 2017 bijna een verdubbeling

Ik vind Jonah ook echt mooi!

En wat betreft populariteit. De naam van mijn dochter staat ook in de top 20 en toch kende bijna niemand in onze omgeving een ander kindje met die naam en kregen we superleuke reacties :smiling_face_with_three_hearts:

5 likes

Nee, ik vind het een totaal ander type naam. Alleen wat letters hetzelfde.

1 like

Helemaal eens met de andere reacties, zou de link totaal niet leggen.

Nee zou de link niet leggen. Eventueel kun je bog overwegen de h weg te laten, dan lijkt t al wat minder op de naam van je opa en dat verandert niets aan jouw baby’s naam

Haha ik ben weer lekker afwijkend, maar ik vind Jonah naast Johan wel heel veel op elkaar lijken? Dus ja, als ik bijv jouw moeder was en mijn vader heette Johan, dan zou ik me op zijn minst afvragen of Jonah een vernoeming is.

2 likes

Ja, daar ben ik bang voor. Vernoemen naar je opa is niet het ergste van de wereld, maar wij willen de eerste naam gewoon echt niet vernoemen. Mijn opa is al een flinke tijd overleden en we hadden ook niet persé een hele goede band. Het andere is wel dat wanneer je ‘m uitspreekt, ik dus totaal geen gelijkenis hoor, maar op papier zag ik het opeens wel. Blehh zo irritant!

Ja snap het. En als je het eenmaal hebt gezien is het bijn a can’t unsee ofzo.
En Jonathan met roepnaam Jonah?

Of idd Jona

Vinden we beide niet zo mooi, we vinden Jonah gewoon heel mooi :sob:

@Sarie

Zoontje van kennis heet zo en is naar haar overleden vader Johan vernoemd, dus ook ik leg de link. Maar meer omdat het voor mij herkenbaar is.

1 like

Ik zou de link niet meteen leggen omdat de klank anders is.
En ook al legt iemand anders een links dan kun je toch gewoon zeggen dat hij niet vernoemd is naar iemand en het puur toeval is. Jullie weten hoe het zit.

Wat vinden jullie van de naam Ischa voor een jongen(tje)? Soms heb je een positieve associatie bij mensen die je ooit eens gezien hebt die dan die naam dragen, dat heb ik hierbij. Maar hij komt extreem weinig voor, niet dat dat uitmaakt. Vorig jaar 5 keer aan jongens gegeven en 1 keer aan een meisje. Ben benieuwd!

6 likes

Ja, mooi! Ik vind het persoonlijk echt een jongensnaam en dat komt door Ischa Meijer :grin:

2 likes

Ja, ik vind hem ook mooi! Net als Mika/ Micah trouwens. Maar klinkt eigenlijk alsof je er al uit bent voor je zoontje, of niet?

Ja, die staat in mijn top-3 en ook in die van mijn beste vriendin voor een eventueel volgend kindje kwam ik laatst achter.

Ik ken een hele leuke knappe Ischa, dus heb zelf sowieso een positieve associatie met die naam.

En omdat Ischa Meijer voorbijkomt; hoe zouden jullie het uitspreken?
[IS-GA] zoals Ischa Meijer of
[IES-JA]?

Ik zeg zelf Iesja.

Tof!

Hahaha nou ik geef mijn tijdoverschot van nu maar even de schuld maar blijf met vlagen twijfelen :joy: hoe zeker ik van andere dingen ben, hoe dramatisch is dit wat dat betreft

1 like

Ik ook zeker Iesja! Haha grappig he hoe associaties kunnen werken, ik heb dat dus ook met Ischa. Ooit een keer een jongen ergens horen spreken, beetje spoken words achtige poëzie, en die heette dus Ischa en toen zei ik al gelijk: wow wat een mooie naam en wat een leuk joch. Maar uiteindelijk is ‘ie een beetje verloren gegaan omdat mijn vriend twijfelt of hij ‘m te vrouwelijk vindt.

4 likes