Ja, Faas past er mooi bij!
Jaa ik vind Faas ook mooi erbij! En Job ook!
Oh fantastische naam! Die staat heel hoog op mijn lijstje voor een zoon ooit. Vind zoals de rest ook al zei Faas en Job daar allebei onwijs goed bijpassen.
Vind Job heel leuk!
Ik heb te veel associatie met vaas bij Faas, en met Servaas.
Uit jouw lijstje zou ik Koen kiezen (hoewel ik niet heb gezien hoe je andere zoontje heet dus of het rijmt weet ik niet).
Job ook wel leuk maar ‘blow job’ zou me tegenhouden omdat ik het belangrijk vind dat een naam goed valt in het buitenland voor het geval hij in een internationaal bedrijf gaat werken ofzo. Misschien vergezocht, maar ik heb een naam die internationaal lastig is en dat vind ik best wel vervelend.
Dat vind ik wel echt ver gezocht! Ik ken meerdere mannen die Job heten maar heb dat echt nooit zo geassocieerd.
Ik werk voor een Amerikaans bedrijf en ik maak van dichtbij mee dat namen als Floor, Job en Nine wel echt vreemd worden bevonden. Het is aan ieder om daar geen rekening mee te houden uiteraard, ik geef alleen mijn mening.
Ik ben het wel met je eens en ik vind dat ook heel belangrijk. Ik zou altijd nadenken of een naam een beetje internationaal is, ik ben ook echt blij met mijn makkelijke, internationale naam. Kinderen in mijn omgeving hebben heel Nederlandse namen die niet uit zijn te spreken voor de meeste buitenlanders en dat vind ik best sneu.
Maar goed, het blijft je eigen keuze natuurlijk.
Mijn naam is ook niet uit te spreken in het buitenland, maar vind dat niet erg. Kan er makkelijk wat anders van maken. En waar trek je anders de grens? Moet het alleen in het Engels of ook in het Spaans of een andere taal goed uit te spreken zijn?
Snap wel dat je er over nadenkt hoor, maar is hier nooit een probleem geweest.
Maar er zijn juist veel mensen die wel Engels spreken, ook als tweede taal, dus dan is het vaak niet heel moeilijk.
En zoals ik al zei, het is ieder voor zich natuurlijk. Wij hebben ook familie die geen Nederlands spreekt dus dan is het lullig als die het al niet kunnen uitspreken
Haha, dat is wel een verschil idd. Maar om het dan sneu te noemen als iemand een naam heeft die in het buitenland moeilijk uit te spreken is, vind ik wat overdreven.
Faas vind ik het leukst, hier hoor ik die niet vaak. Maar alle Koenen die ken zijn stuk voor stuk mega vrolijk dus heb er een positieve associatie mee haha.
Ik ken een Job, en zijn naam wordt vaak als Jop geschreven ipv Job.
Ik vind Jop eigenlijk ook best leuk! Net wat anders!
Ik vind zelf persoonlijk Jonah leuker, maar daar gaat het niet om! Jullie hoeven niet persee nu te beslissen toch, anders wacht je tot de baby geboren wordt en dan beslis je welke naam jullie bij hem vinden passen?
Hebben wij zelf beide keren gedaan.
Ik vind Jonah een mooie naam. Zelf heb ik een vreemde associatie met Mika, maar dat is dus erg persoonlijk.
Wat lastig! Ik vind zowel Jonah als Mika leuk. Maar mijn voorkeur gaat uit naar Jonah. Vind die naam leuk voor zowel een kind als voor een volwassene! Kun je niet een paar dagen thuis het kindje Mika gaan noemen? Dan kan je kijken hoe je je daarbij gaat voelen. En als de twijfel blijft bestaan kun je altijd nog kiezen net na de geboorte
Ik stem ook voor Jonah. Inderdaad wat DahliaDavin zegt, is ook leuk voor een volwassene. Vind Mika meer leuk voor een kind tot <10 jaar.
Ik vind Jonah ook leuker. Maar misschien kan Mika als tweede naam?
Ik vind Jonah wat zachter, Mika is wat harder.