Bij Moos denk ik meteen aan hoe “we” in mijn dialect een poep geur omschrijven. Wat een moos lucht is hier niet positief. Maar als je niet uit de regio midden N-B komt, hoor je het waarschijnlijk nooit
Ohhh Wout is echt mijn all time favorite jongensnaam! (helaas wilde man die naam niet)
Ik kom wel uit midden NB en ken die term ook niet haha, dus zou me daar niet door laten afschrikken @Mol
Wij hadden een naam nog voor de 20 weken echo. Een paar dagen later twijfelde ik. Inmiddels zijn we vier namen verder. Mennnnn. Bij de eerste wisten we het gewoon: dit is dé naam en klaar.
Maar nu… Nu heb ik een naam, heel leuk en past goed bij die van m’n zoon maar hij is redelijk populair en ik weet niet of ik dat ‘te erg’ vind.
Moe word ik van mezelf
Namen zijn… rampzalig.
Dat er nog elke dag kinderen geboren worden met een naam verbaas ik me echt over
Nou echt!
Ik wil graag een ‘gewone’ naam, want een mega standaard achternaam zoals die van ons gaat imo niet samen met iets exotisch. Maar tegelijkertijd wil je niet dat hij met 10 pietjes in de klas zit.
Dus ja…
Dramatisch hè haha.
Wij hebben een Hollandse achternaam, maar wel een die je altijd moet spellen. Dat is al ruk, als je dan ook nog je voornaam moet spellen… ik heb ook zo’n voornaam en vond en vind dat vreselijk.
Plus dat onze zoon best wel een 100% Hollandse naam heeft haha, waar niet ineens een tropische naam bij past ofzo.
En dan heb je iets, en dan heet de nieuwe vriend van je schoonzus zo. Of de vriendin van je beste vriend. ETCETERA
Oh ja herkenbaar. Tot op een gegeven moment we zeiden, zo heet de kat van die en die. Hou eens op zeg.
En wat we ook nog willen voorkomen is dat die kinderen geen duo worden qua naam. Geen Jip en Janneke zeg maar.
Jij leeft in een soort Lingo dus met je naam
Ah dit snap ik wel hoor. Ik had dit bij zowel ons eerste als tweede kindje ook heel sterk.
Hopelijk hoef je niet al te lang meer te wachten op de 20 weken echo!
Haha dat had bij mij in de klas ook wel kunnen gebeuren
Maar Corné vind ik ook nog best wel oké als tweede naam.
Autocorrect kwam gelijk met Corine aan dus mocht ik ooit nog een meisje krijgen is dat nog een optie
Naam struggles.
De naam die we (vooral ik) het allerliefste willen kan niet. Want zo heet een familie lid in 1e lijn… Maar alles voelt nu als een planB en tweedekeuze ofzo :’)
Voor een meisje zijn we er uit.
Voor een jongen dus nog niet… maar als je moet kiezen tussen schrijfwijzen wat wordt het dan?
Weggg
Thanks all
Ja klopt wel … ik spreek het een uit als Ssssander en de ander als Ksander.
Hier ligt een kleine N. In mijn armen (10 weken oud nu)
Heb heel lang getwijfeld over de naam. Geen idee meer waarom want kan me echt geen andere naam voorstellen. We hebben ook heel veel complimenten over de naam gehad. Leuk om te zien dat veel mensen in je poll er ook op stemmen. Wij hebben de schrijwijze met ou trouwens.
Hier ook. Voor een meisje hadden we gelijk leuke namen en nu voor een jongen nog niets besloten. Mijn vriend en ik hebben echt een andere smaak, maar er lijkt voor een jongen ook minder keus ofzo?
Dat gevoel had ik ook. Meisjesnamen vond ik zoveel makkelijker!
Nu krijg ik dat gevoel ook bij kleertjes etc. zoveel meer keus voor meisjes. Voor jongens staan ook overal ‘stoere’ teksten op.
Ik ken een Xander en echt iedereen noemt hem Sander.
Feminisme gone to far.
Jongens hebben ook namen nodig mensen!!!
Ja! En meer keuze uit leuke kleding
Sowieso met kleertjes ook! Voor mijn dochter had ik zoveel want ik bleef maar leuke dingen zien. Voor de baby heb ik echt veeeel minder en wat dan een beetje leuk is is meer vanaf maar 68 ongeveer. Ik houd ook niet echt van kleding met stoer, binkie ofzo erop.
Er is zoveel leuks aan kleding voor jongens te vinden. Ik heb mijn zoon sinds kort boxershorts aan i.p.v. rompers. Echt te schattig
Ik ken Xander alleen als Ksander!