Babynameninspiratie

Ik ken iemand die haar dochtertje zo heeft genoemd. Zelf moet ik wel gelijk aan Doutzen Kroes denken, maar vind het wel een mooie naam, dus zou me er niet door laten tegenhouden.

Het grootste compliment wat ik ooit heb gehad is een schele vrouw die zei dat ik op Doutzen Kroes leek. ik hoop dat er ooit een kind mag komen die mijn ‘‘supermodelgenen’’ ook heeft en daar hoort natuurlijk een bijpassende naam bij. :joy: :joy:

2 likes

Heel leuk en zal me niet laten tegen houden doordat een bekend iemand de naam heeft, mijn zoon en dochter hebben ook beide een erg bekende naam die veel bekende mensen hebben haha

2 likes

Voor mij zou een aparte naam die men eigenlijk alleen maar kent van een bekend persoon een reden zijn om er niet voor te kiezen.
Los daarvan vind ik het ook geen mooie naam, klinkt te hard imo.

1 like

Ik vind het zelf niet storend, maar ik ben opgegroeid in Friesland dus Doutzen is voor mij meer een mooie Friese naam dan enkel de naam van het model. Omdat er meerdere meisjes zo heetten op mijn middelbare school is het dus normaler. Als je zelf een fijne associatie bij de naam hebt zou ik het gewoon doen!

2 likes

Ik vind het een mooie naam! Er is een meisje op het kinderdagverblijf waar ik werk dat Doutzen heet en in het begin moest ik steeds denken aan Doutzen Kroes, maar op een gegeven moment went het wel hoor

1 like

Dat is echt een van mijn lievelingsboeken. Maar Joop heet ook Joséphine, Pop heet eigenlijk Emilie, en Mol (dochter van Jog- Joachim- en Julie heet ook anders
 even vergeten hoe.

Edit: Kit heet volgens mij gewoon Kitty.
Edit 2: Mol heet Gabriëlle.

1 like

Wij hebben afgelopen weekend gehoord dat wij een jongetje in oktober gaan krijgen. Super leuk alleen wat betreft een naam kiezen hebben mijn man en ik heel erg twijfels. Onze dochter heet Pip en we willen dus een naam die daarbij past. Ik weet dat wij zelf een naam moeten kiezen en mooi moeten vinden, maar ik ben toch heel benieuwd naar jullie mening over de namen die wij hebben. Dus
 Waarvoor zouden jullie kiezen?

• Wout
  • Moos
  • Vic
  • Stef

0 stemmers

Ik vind Moos (Mosey) echt heel leuk!

2 likes

Alledrie leuke namen, Pip en Vic vind ik te veel Tim en Tom :slight_smile:

Allerleukst vind ik Stef, daarna Moos en dan Wout. Maar alledrie krachtige namen!

3 likes

Moos vind ik wel echt een leuke naam, maar als ik Pip en Moos zeg lijkt het, vind ik, op pielemoos

14 likes

Ja ik vind Vic zelf Ă©Ă©n van de leukste namen, maar inderdaad het minst goed passen bij Pip. Moos vinden we ook heel leuk, maar zo noemt onze dochter haar lievelingsknuffel. Het voelt dan een beetje alsof we die naam van haar afpakken haha :see_no_evil: Al zei ze zelf dat ze wilt dat haar broertje Moosie gaat heten!

Hahaha dat zeiden wij ook al! Toen dachten we nog “Wij zullen wel als enige zo denken” Niet dus! :rofl:

1 like

Mees was inderdaad vroeger ook een favoriet van mij. Alleen heet een zoontje van een vriendin van mij Mees, dus dat wil ik niet meer. Mijn vriend vind Raf ook heel leuk!

1 like

Ik vind moos heel leuk! Maar wordt dat in het Engelse geen moose?

Hm ja dan zou ik denk ik ook niet voor Moos gaan.
Sten misschien nog, of Gus?

Leuke namen! Ik heb op Stef gestemd, maar Noud vind ik ook in je rijtje passen.

1 like

Kas of Kars?

1 like

Kas vinden we ook heel leuk, alleen zou ik het dan met de K willen en mijn vriend vindt het met de C mooier. :sweat_smile:

2 likes

Ik vind Pip & Moos heel erg leuk klinken samen!

2 likes