Heb je nog andere namen waar jullie ook een goed gevoel over hebben? Zodat je misschien kunt kijken wat het beste ‘voelt’ als je je kindje ziet?
Eigenlijk niet!
Wil je dat we met je meekijken voor een alternatief, of denk je dat je alle namen wel zo’n beetje hebt gezien?
Wij hebben hetzelfde, denk dat ik gewoon bij het ‘plan’ blijf.
Ik durf wel te zeggen dat ik het ongeveer allemaal wel heb gezien. We hebben ook een naam waar ik vanuit ga dat niet veel mensen ‘m leuk gaan vinden haha. Daarom twijfel ik ook wel nog erger denk ik haha!
@Superkonijn Stom dat je zo kan twijfelen hé! Wij hebben hetzelfde.
Ahhh vervelend hè! Wij dachten ook lange tijd dat we een ‘bijzonderdere’ naam of zo moesten vinden maar zijn uiteindelijk toch terug bij onze eerste keuze. Als jullie deze naam het mooist vinden, gewoon ervoor gaan! Er zijn altijd mensen die het niks vinden.
Beter eventjes een baby met een te volwassen naam dan dat je je hele leven zit opgescheept met zo’n babynaam vind ik hoor!
Ps love ‘oude mannennamen’ als Marius, Jacob, Klaas, Karel
Jua maar hoorde vandaag over iemand begin 20 met de naam Herman en kreeg toch een error in mijn hoofd.
Haha ja Herman is wel level Gerard.
Maar een volwassen vrouw die Puck ofzo heet zou ik denk ik nog erger vinden
Ik ken echt 5 volwassen Pucks. Dat is in het dorp hiernaast een heel populaire naam geweest vroeger. Het is gewoon gewenning. Als er dadelijk ineens mensen hun baby massaal Gerard en Herman gaan noemen, ben je daar ook zo aan gewend en vind je het niet meer raar.
Dit hebben wij ook gedaan. M. Maria Margaretha heet ze voluit. We vonden dat 3x M. ook mooi staan. M’n schoonmoeder snapte al niet waarom ik 5x gevraagd had hoe je haar naam spelt, totdat ze de proefdruk van het geboortekaartje zag in het ziekenhuis.
Ik hoorde van de week de naam Kit langskomen. Kwam uit een oud meisjesboek. Zal wel kort zijn voor Kitty, denk ik. Vond het zo leuk en stoer voor een meisje.
Nu gaan we onze toekomstige kat maar zo noemen: Kit de Kat.
Die jon snow-acteur gebruikt de naam Kit Harington maar heet eigenlijk voluitChristopher is dat dan ook niet van Christina bijvoorbeeld?
Het ging hier over ‘Kitty’ uit de boeken over Joop ter Heul. Zal vast wel ergens terug te leiden zijn naar Christina, inderdaad.
———
Ik vind southern belle namen ook mooi, zoals: Magnolia en Cricket.
En van die oude vrouwen namen, zoals die oma uit The Nanny: Edna, Doris, Mabel. Dit valt in de Joodse/Hebreeuwse hoek, toch?
Ik volg dus een Instagram account van een man die allemaal oude honden adopteert en 2 van zijn honden heten zo https://www.instagram.com/wolfgang2242/
Hoe spreken jullie Jenna uit?
- Djenna
- Jenna
- Anders, namelijk…
0 stemmers
Moet aan Jenna Jameson denken, de enige die ik ‘ken’ met die naam en spreek het daarom op zijn Engels uit
Ik moest haar even Googlen, maar dat is niet de beste associatie voor mijn ongeboren baby
wat vinden jullie van de naam Doutzen/Dautsen?
ik ben groot fan van Friese namen, maar is de associatie met mrs. Kroes te groot?
(eerste post, dus ik weet niet of dit allemaal goed gaat zo.)
ik denk inderdaad gelijk aan Doutzen Kroes, omdat het ook een niet heel veel voorkomende naam is denk ik. Ik ken geen andere Doutzens dan Kroes. Bij Ilse denk ik niet direct aan Ilse deLange bijvoorbeeld