haha ik snap dit helemaal, zo voel ik het ook!
Hier ook een tweede naam, gewoon omdat ik het mooi vind en niet kon kiezen.
haha ik snap dit helemaal, zo voel ik het ook!
Hier ook een tweede naam, gewoon omdat ik het mooi vind en niet kon kiezen.
Wij hebben vernoemd maar ik wilde sowieso meerdere voorletters omdat ze zo’n mainstream achternaam heeft dat me het handig leek mocht er nog een kindje zijn met dezelfde voorletter en achternaam. Verder vind ik het ook gewoon mooi staan meerdere voornamen! Beide oma’s zijn vernoemd.
Lake Wakatipuuuuuuu
Dit hebben wij precies zo alleen dan andersom; dochter heeft mijn achternaam en daarom is haar tweede naam een verwijzing naar mijn vriend zijn naam. Om zo toch wat van beide te hebben Nu de tweede op komst is, merk ik alleen wel dat de verwijzingen een beetje karig zijn , er zijn niet heel veel leuke over dus een elftal gaat het hier niet worden
Ik wilde als tweede naam graag een vernoeming naar mijn overleden vader. Maar voor een meisje konden we niks bedenken daarbij wat we mooi vinden. Dus nu onze hoop gevestigd dat we nog een keer een jongen mogen krijgen
mijn vader heette Rob, de vernoeming zou dan Robbe worden.
Robin als tweede naam voor een meisje!
Ja, dat vonden we dus niet leuk
Robina/robine/Robie ?
Oh sorry, mijn post was misschien niet duidelijk, maar ik ben niet meer op zoek naar een naam, hoor, @Sovereign.
Meisje is inmiddels geboren en heeft, ook zonder vernoeming, een mooie naam
Ik vind het grappig dat dit topic babynameninspiratie heet, alsof de naam alleen van toepassing is op de baby .
Ik weet wel dat het niet zo is want zag ook veel comments “dat klinkt raar volwassen zijnde” etc maar het viel me op.
Wat vinden jullie van Romeinse mythologische namen bijv. Diana, Irene, Demeter, Artemis?
Ik zit ook in de namen-bedenk-fase, misschien hebben jullie nog leuke ideeën? Ik hou van korte, stoere, Hollandse namen zoals Femke, Lotte, Maud of Wies en Noud, Ties, Niek of Gijs.
Alleen wil ik liever niet nog 5 kindjes met dezelfde naam in de klas straks.
Thijs - combi van Ties en Gijs haha
Misschien zit hier wat leuks tussen? Wel alleen jongensnamen! Had deze een keer doorgestuurd naar een vriendin die dezelfde wens als jij had!
Famke
Mette
Janne
Fien(e)
Pien
Jelske
Jelka
Lina
Hanna
Jonne
Faas
Siem
Bram
Kris
Ries
Jonas
Willem
Giel
Otis
Jona
Sten
Kars, Sef, Kas
Sjoerd
Floris
Dank! Paar hele leuke namen ertussen die alleen veel op de namen van nichtjes en neefjes lijken. En mijn man zegt bij alles ‘ja nou, weet ik niet hoor. Het is nog veel te vroeg’. Duuuus, ik wacht nog even een paar weken en dan een nieuwe poging!
even op mezelf antwoorden, maar zag deze net:
het is satire hè, de Speld
Wij twijfelden over een naam. Na een paar berichtjes hier besloten dat we ons inderdaad niks van andere meningen moesten aantrekken, en het gewoon moesten doen. En nu twijfel ik weer zo erg. Ben elke keer ook zo ‘bang’ dat er een naam is die beter past of uiteindelijk leuker is. En dan ga ik naamlijstjes kijken en vind ik alles weer ronduit stom of meh haha.