Bedankt voor jullie eerlijke reacties. Het is een vernoeming naar mijn vader (Jacob) dus ik hoop dat het in mijn omgeving ook deze associatie krijgt.
Hebben jullie andere ideeën of varianten op deze naam? We willen wel graag een internationale naam.
Jack?
Ik vind het absoluut geen lelijke naam (als in dat m’n zoon thuis zou komen met “ik ga bij Jake spelen” en ik dan denk: hoe kan je je kind nou zo noemen…). Nee vind het “gewoon” een oke naam.
Ik heb zelf alleen niks met Engelse namen :’)… dus ik zou er nooit voor kiezen.
Maar dat is het stukje smaak denk ik! Jullie kiezen misschien weer juist niet voor de Hollandse namen die wij willen haha
Iemand hier namen suggesties bij de namen Morris en Liv? M/V, want we weten geslacht nog niet…
Speaking of tweede namen, wat vinden jullie daarvan? Ik vind een tweede naam wel mooi staan, dus wil dat graag. Maar mijn vriend vindt het echt onzin en snapt de functie/doel ervan niet. (behalve als het te maken heeft met je geloof of een vernoeming) Ik heb ook als enige onderbouwing dat ik het mooi vind staan haha…
Cobi had ik nog niet aan gedacht, die neem ik mee. Jax is ook leuk.
Jack vind ik dan weer niets.
Smaken verschillen natuurlijk, vind t best lastig.
Noor
Sari
Faas
Jur / Jurre
Nolan
Jesper
Finn
Roan
Quinn
Scott
Mila
Fay
Saar
Chloë
Abby
Elin
Morris, Liv en Dex
Morris, Liv en Tijn
Morris, Liv en Mick
Morris, Liv en Sep
Morris, Liv en Noud
Morris, Liv en Liam
Morris, Liv en Job
Morris, Liv en Ruben
Morris, Liv en Niek
Morris, Liv en Boas
Morris, Liv en Juul
Morris, Liv en Mara
Morris, Liv en Maud
Morris, Liv en Rosa
Morris, Liv en Yara
Morris, Liv en Noa
Morris, Liv en Elin
Morris, Liv en Nola
Of Kobe, komt ook van Jacobus
Ik vind het wel mooi. De eerste is vernoemd in z’n tweede naam naar m’n vader en de tweede gaat vernoemd worden naar m’n moeder.
Wie nu denkt: en je schoonouders dan. Ik vind dat die achternaam al genoeg vernoemen is en dat mijn familie meer recht heeft op die tweede naam
Oh, als ik dit van een ander zou lezen zou ik er best iets van denken. Maar ik blijf bij m’n standpunt haha.
Mijn vriend denkt er hetzelfde over als jouw vriend, ik vind het wel mooi.
Ik wilde het graag omdat ik het ook heel mooi vind. Zelf ben ik gedoopt en heb ik drie doopnamen. Mijn vriend heeft alleen zijn roepnaam, dus maar één naam. Hij vond het niet nodig dus we hebben het niet gedaan. Ook wel omdat we niet wisten wat de tweede naam dan zou moeten zijn, wilden dan wel iets met betekenis, maar daar kwamen we niet uit
Stel dat je een tweede, derde, vierde kind een naam met dezelfde voorletter wil geven is een tweede naam heel handig. Bij een veelvoorkomende achternaam is een tweede naam heel handig om verwarring te voorkomen bij inschrijvingen of met school/studie/werk. En, wat ik ook wel eens hoor, sommige mensen vinden hun roepnaam niet mooi en kiezen er dan voor om zich voor te stellen met hun tweede naam.
Ik zou zelf altijd voor een tweede naam gaan. Maar goed, ik heb zelf 4 voornamen, dus ik ben bevooroordeeld.
Wij hebben ervoor gekozen om het wel te doen, ook omdat we het mooi vinden. Met name bij de initialen is het meer ‘af’
A. B. Achternaam vind ik mooier als aanhef dan alleen A. Achternaam.
Als roepnaam hebben we bij alle kinderen een wat meer internationale naam gegeven en als tweede naam een Nederlandse zodat dat bij allemaal gelijk was.
Wij hebben ook een tweede naam voor ons kindje puur omdat we dat mooi vinden (en omdat ik die naam prachtig vind maar nooit als eerste naam zou geven, dus mooie oplossing).
Wij hebben ook een tweede naam. Als het een jongetje zou worden zouden we de tweede naam vernoemen naar de overleden vader van mijn vriend, en als het een meisje zou worden naar mijn overleden moeder. Beide namen hadden we ook al. Ik vind het een mooi gebaar, al is het argument van hierboven wel door mijn hoofd gegaan. Het kindje krijgt namelijk ook al zijn achternaam. Voor mijn gevoel is het dan heel veel van hem en weinig van mij. Ik denk dat ik daarom ook de doorslag mocht geven voor de eerste naam, daar maakt mijn vriend dan een beetje pas op de plaats. Ik vind het ook super lullig om te zeggen: nee mag niet… lastig wel!
Voornaam
Vernoeming papa to be in vrouwelijke versie
M’n broertjes naam (peetoom)
M’n moeders naam (peettante)
alle 4 de letters samen heeft weer een prachtige verwijzing naar het mooiste “meer” van de wereld hihi.
Jij hebt hier écht goed over nagedacht. Kom ik met mijn J uit een top 10 naam (die ik nog steeds mooi vind).
Ik heb nog geen moment gedacht aan een tweede naam of vernoeming. Zie/hoor het ook bijna niet in onze omgeving. Wel leuk!