Jongen:
Joe
Ian
Caleb
Rune
Dylan
Damian
Logan
Meisje:
Marnie
Tara
Riley (kan ook voor een jongen)
Lou
Harper
Erin
Jongen:
Joe
Ian
Caleb
Rune
Dylan
Damian
Logan
Meisje:
Marnie
Tara
Riley (kan ook voor een jongen)
Lou
Harper
Erin
Olly
Benji
Bobby
Enzo
Lexi
Lucy
Bobby
Moira
Logan, Lennon, Kyan, Carter, Tyron, Zion, Jordan, Brooklyn, Caiden, Veron, Connor, Lincoln
Mayla, Reeve, Kendra, Marley, Hayden, Ava, Parker, Harper
Je hebt helemaal gelijk gekregen! Uiteindelijk zijn we net na de geboorte gegaan voor de naam die we in het begin van de zwangerschap allebei leuk vonden maar toen ik onduidelijke redenen aan de kant geschoven is, Babette. Hierboven kwam hij ook voorbij in de opties. Dank iedereen voor het meedenken en geruststellen!
Oh wat leuk! Ik vind het een lieve naam!
Van harte gefeliciteerd met jullie dochter
Ik heb ook advies nodig. Wat vinden jullie van de naam Jake?
Ik vind Jake ook leuk! Hangt een beetje van de achternaam af of het lekker past, bijv. Jake Jansen vind ik niet heel geweldig samen.
Asking for a friend :Hoe spreken jullie Jolie uit?
0 stemmers
Ik hoor deze naam eigenlijk vaak op zijn Nederlands. Dus gewoon Jolie hoe je het schrijft, ipv Zjolie of Djolie.
Ik ken maar 1 iemand die zo heet en die uitspraak is op z’n Nederlands.
@Petitprince en @Parasol oh ja dat kan natuurlijk ook nog, die hoor ik zelf het minste. Vind het wel irritant als een naam niet goed uitgesproken wordt, en dat is met deze wel vaak het geval denk ik.
Ik vind het niet zo leuk, maar ik vind vooral dat je geen rekening met de mening van anderen moet houden bij het kiezen van een naam. En zeker niet met de mening van iemand op een forum die je niet kent
Gewoon doen wat jullie mooi vinden!
Ik feliciteerde dus laatst iemand met Djolie, kreeg echt een snauw met “Sjolie!”
Voelde me heel lullig, maar dat kan ik toch niet weten aan de hand van een insta post / geboortekaartje hoe je het uitspreekt? Denk dat je daar beetje rekening mee houden als je zo’n naam kiest. Hoe vervelend dat ook soms kan zijn
Denk dat bij Jolie de klemtoon anders ligt dan bij Joling. Maar ik snap de associatie, haha.
Vind ik juist leuk!!
Wat zijn de uitspraakregels voor ‘jo’ dan? Want je hebt ook Nederlandse woorden met ‘jo’ waar de klemtoon op de tweede lettergreep ligt (jolijt bijvoorbeeld), toch?
Ik denk dat het voor bepaalde namen dan idd met de herkomst te maken heeft. Ik ken ook namen als Joleen, Jolien, Jorien waar de klemtoon allemaal op de tweede klemtoon ligt. En eindigend op ‘ie’ ook Marlie bijvoorbeeld.
Waarschijnlijk worden deze namen ook wel vaak verkeerd uitgesproken, haha.
N=1 maar iemand in mijn nabije omgeving heet zo en daarbij zegt inderdaad ook iedereen Joolie. Nog nooit iemand Jo-líe horen zeggen. Dus ik denk dat je daar op voorbereid moet zijn als je deze naam kiest
Ik vind Julie zo’n leuke naam maar alleen al vanwege de onduidelijkheid over de uitspraak zou ik hem nooit kiezen haha
Bedankt!
Ik zou Djolie zeggen maar vind Zjolie veel mooier.
Meestal neem je toch de uitspraak van de ouders over.
Haha hele discussie. Het zou een tweede naam worden, die spreek je sowieso al wat minder vaak uit. Vind de naam nog steeds erg mooi, áls hij goed wordt uitgesproken haha. Toch nog maar even verder nadenken dus!
Bij een tweede naam is het wel anders denk ik ja. Ik heb een tweede naam en die zeg ik heel weinig. Een vriendin van mij heeft een tweede naam die ook lastig is qua uitspraak en daarom hebben de ouders het als tweede naam gegeven.
Mijn tweede naam is trouwens heel makkelijk maar m’n eerste naam is nogal lastig voor mensen.
Baby van vriendin heet zo en spreek je wel op z’n Frans uit, doet iedereen ook trouw haha. Ik vind het een mooie naam! Ik vind sowieso Franse namen mooi.
Ik vind het ook niet zo’n mooie naam, krijg er barbie associaties bij. Maar inderdaad, ik zou mij niet teveel aantrekken van de mening van een ander.