Babynameninspiratie

Wij wisten het ook niet en ik was er ook totaal niet mee bezig. Pakte de baby aan en “het” lag op m’n borst, en ze legde meteen een deken over ons heen. Ik was helemaal van: je bent er. Je bent er. Wat ben je mooi.

En toen zei m’n man: “en, hoe gaan we hem noemen?” (We hadden 2 jongens en 2 meisjes namen en wilden op dat moment kiezen)
& I was like: “is het een jongen? Hoe weet je dat?”
“… ja dat was het eerste waar ik naar keek …!”

Die heeft dus, terwijl dat kind een split second uit mij kwam en ik me aanpakte en op me legde pijlsnel tussen z’n benen zitten loeren :joy:

11 likes

Shit alle namen gemist!
Wij wisten ook niet wat het was maar ik heb hem zelf aangepakt en toen zag ik meteen dat het een jongen is.

Mijn oudste heet Mees en dat is nog steeds mijn lievelingsnaam aller tijden.

21 likes

Zo leuk al die babynamen! Vind het altijd zo mooi om te zien hoe persoonlijk alles is.

Nu wil ik die van ons ook delen. Ons zoontje heet -weg- heel lang getwijfeld tijdens de zwangerschap. Maar ik ben er nu zo blij mee. :smiling_face_with_three_hearts:

9 likes

Heb de naam gemist :confused:. En alle andere namen. Jammer ben nog op zoek naar inspiratie voor meisjesnamen.
Namen die nu op ons lijstje staan
Hazel
Mona
Klara
Mila
Matilda/ Matilde ( Tilda/ Tilde)
Madelief

En mijn zoontje heet weg

5 likes

Ik heb je een pb gestuurd!

1 like

Ik vind het serieus zo ontzettend jammer dat ik zeer waarschijnlijk niet meer kinderen ga krijgen, omdat ik dan nooit meer een naam kan kiezen. Wel balen dat die man van mij een eigen mening heeft, daardoor voor de naam van onze zoon best wel wat water bij de wijn moeten doen. Dus dan volgende keer maar als BOM moeder :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Ik lees echt altijd te laat, zie overal weg weg weg

6 likes

Onze dochter heeft als tweede en derde naam de namen van mijn schoonmoeder en moeder gekregen. In de familie van mijn man werd al vaker vernoemd dus voor hun was het niet echt meer een verrassing maar ze vonden het wel heel leuk. Mijn moeder was wel echt verrast.
We hebben trouwens nog wel de afkorting gegoogeld voor de zekerheid. Bij NRB kwam ik via Urban dictionary uit op No Reason Boner dus het is NBR geworden :joy:
Mochten we eventueel nog een zoon krijgen gaan we waarschijnlijk ook vernoemen naar vader en schoonvader. Ben alleen niet weg van de naam van mijn schoonvader (Cornelis) dus misschien gaan we daar wat ‘hippers’ van maken.

2 likes

Mijn dochter heet Mila (tweede naam Robin) en ben er nog steeds echt blij mee ook al is die naam best wel populair nu.

7 likes

Van Cornelis kan je Ni(e)ls maken, dat vind ik wel een hele leuke naam. Of is dat dan weer te ver weg?

3 likes

Ohja dat vind ik ook een leuke naam en vind ik ook wel kunnen. Die ga ik onthouden, thanks!

2 likes

Alle drie onze kinderen zijn vernoemd en dit hebben we niet verteld van te voren.

6 likes

Hier is onze zoon vernoemd naar m’n vader, die leeft niet meer en er is nog nooit iemand geweest die zich achtergesteld voelde.

N.a.v.dit topic hebben we het gister over namen gehad. Want ik vind Mans dus super leuk, maar m’n man(s) niet haha.

Maar we hebben nu wel de naam gevonden geloof ik :grin:

Het moet nu alleen wel een jongen zijn. Detail.

5 likes

Bwahaha ik las net dat Amy Schumer haar zoontje Gene Attell Fisher had genoemd. Dat ging een tijd zo door, tot haar moeder tegen iemand zei: “Ja Amy heeft haar zoon genital genoemd”
Gene Attell… Nu heeft ze officieel zijn naam veranderd naar Gene David :face_with_hand_over_mouth:

3 likes

Cleo en Abel hebben allebei de revue gepasseerd hier. Abel vind ik echt heel erg leuk, maar mijn vriend vindt het een zeiknaam dus viel af :cry:

3 likes

Omdat ik hier voornamelijk zit om inspiratie op te doen voor m’n werk is het misschien wel zo fair om ook mijn lijstje eens delen :sweat_smile: Nog geen babyplannen (althans ik wil wel al maar vriend nog niet haha)

Loa
Nola
Loua
Mikky
Bobbi
Kae
Teddy
Chloé

James
Lou
Frenkie
Abel
Bodhi

Teddy (echt m’n nummer 1) Loua en Lou zijn favoriet maar vriend vind niks hiervan leuk. Meh.

5 likes

:see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil:

6 likes

Lou vond ik ook leuk voor een jongen, mijn vriend vond het een oude lullennaam…

1 like

Hier ook een M -mama zelfde naam
(Even weggehaald voor het geval je hem ook weg wilt halen)

1 like