Babynameninspiratie

Ik bedacht ook nog Maren of Malin

Aike, Tora, Thirza of misschien Mira?

Tirza ook mooi!

Hmm de meeste namen met een M spreken me op de een of andere manier niet zo aan :woman_shrugging:

Hier staan zoveel namen tussen die ik leuk vind :heart_eyes:

1 like

Ik heb een exotisch uitziende dochter met een doodgewone hollandse naam, zelf is ze daar niet helemaal tevreden mee omdat ze mensen altijd vreemd opkijken als ze zich voor moet stellen

1 like

Toch een voordeel van geen kinderen meer! Zo hoef ik een eventuele zoon niet te vernoemen naar z’n vader/opa/482 generaties ervoor. Niet dat dat echt zou moeten, maar dan zou ik de trut zijn die de lijn van stamhouders doorbreekt. Gelukkig hebben we alleen maar een dochter, dus de mannelijke lijn sterft sowieso bij m’n man uit.

1 like

Gisteren te horen gekregen dat we een meisje verwachten, we twijfelen tussen twee meisjesnamen. Eigenlijk heeft eentje de voorkeur, maar nu lijkt die i.c.m. de uitspraak van de achternaam op Lesbos. Zouden jullie daar iets om geven?
En ik bedenk nu dat optie 2 i.c.m. de achternaam klinkt als een zinnetje haha. Die verrekte achternaam haha.

Wat leuk, een meisje :heart:.
Ik kan me niet zoveel voorstellen bij de naamcombinatie eerlijk gezegd, dus vind het wel lastig oordelen. Maar snap dat je niet de hele naam hier wil plaatsen.

Stel dat wij een dochter krijgen, ben pas 13 weken nu, dan hebben wij ook iets soortgelijks qua naam. Als je de eerste en tweede naam op zn NL uitspreekt hoor je aioli :joy:. Want eerste naam eindigt op A en de tweede naam is dus J.o.lie.
Ik vind het wel grappig, maar dit is dus niet de echte uitspraak. Plus je spreekt de tweede naam zelden uit.

2 likes

Ja, dat zou ik persoonlijk niet doen. Doet me denken aan de schaamnamen van 538. Chris Mus enz.

2 likes

haha aioli vind ik dan nog wel grappig ja, bij mij heeft het een andere lading vind ik. We gaan er nog eens (20 weken) over nadenken :slight_smile:

Dan is het toch gewoon een toffe naam! Ik heb me er 15 jaar geleden iig niks aangetrokken van een exotisch uitziende beeb icm een oerhollandse naam😂

1 like

Je kunt er ook nog voor kiezen de andere achternaam te gebruiken. Ons dochtertje heeft mijn achternaam

1 like

Ik wil ook graag meningen over de naam die wij hebben bedacht. We vinden 'm zelf erg leuk, maar zijn bang voor stomme reactie van omgeving. Heel stom natuurlijk eigenlijk maar ik wil toch jullie mening over de naam weg

• Leuke naam, gewoon doen
  • Rare/stomme naam, zou het niet doen
  • Ik heb geen mening maar wil wel stemmen

0 stemmers

Ohh dat gaat niet echt de goede kant op haha

Ellie (vind ik zoooo leuk, maar krijg ik er echt niet door hier :grin:)

Hoe bedoel je? Wat is er dan precies zielig aan?

Shit, die was snel weg haha!

Ah zo bedoel je. Ja… Hmmm haha ik weet even niet echt een reactie. Had niet verwacht dat iemand het zelfs zielig zou noemen haha

Ja, je hebt natuurlijk ook gewoon gelijk. Maar toch moeilijk als iedereen zou zeggen oeiii lelijk hahha!

Oe, nu ben ik heeeeel nieuwsgierig. Ik werk in het onderwijs en ken veel namen. Wil je hem nog eens delen?