En @Gradje dat stelt me wel gerust! Vind het ook zo suf dat er tussen alle duizenden namen ineens geen geschikte tussen zit. We noemen haar inderdaad al zo en op het geboortekaartje heb ik ook deze naam gezet. Gaat vanzelf wennen hoop ik inderdaad
Ik was ook 100% content met de meisjesnaam maar bij de jongensnaam had ik niet datzelfde gevoel (omdat voor mijn gevoel de leukste jongensnaam al aan onze 1e zoon gegeven was)
Nummer 2 bleek dus een jongen en het voelde direct goed, ondanks mijn eerdere twijfel!
Ik vind het juist wel sexy wanneer een man een âvrouwelijkeâ naam heeft. Alsof hij zo mannelijk is dat hij daar prima mee wegkomt. Beetje een kromme redenatie, maar hopelijk snap je hem.
Toevoeging: Kim Coates, Kelly Slater en Mandy Patinkin
Wij hebben dit ook en gaan wel voor deze naam. Het is simpelweg de enige naam waar we allebei verliefd op zijn. Andere namen die we leuk vinden matchen niet bij de achternaam. Ik vind veel namen leuk die mijn vriend vreselijk vindt
Ik denk ook af en toe, ik moet het overleggen maar het is niet dat we dan een alternatief hebben. Ach het went wel
Onze dochter heeft een erge unisex naam! De een zegt dat het een overduidelijke meisjesnaam is, hier in de regio hoor ik het vaak voor jongens. Hebben daarom gekozen voor een vrouwelijke tweede naam, maar tbh interesseert het me echt geen reet en ben ik super blij met de naam!
Mijn lijsten:
Meisjes:
Annabel
Charlize
Charlotte
Eline
Elise
Isabella
Josephine
Louise
Marleen
Nora
Olivia
Romee/Romy
Jongens:
Alexander
Benjamin
Floris
James
Julius
Laurens
Lucas
Mason
Matisse
Matteo
Matthijs
Maurits
Morris
Shane
Tristan
Tygo
En dan heb ik nog een hele lijst met namen die ik niet als eerste naam zou willen geven, maar wel geschikt vind als tweede naam haha
Wat heerlijk dat het op alfabet staat.
Ik hou van overzicht haha
Ik vind meisjesnamen zo lastig en zit al een hele tijd met een bepaalde naam in mijn hoofd, weg. Maar er is nu ook een merk wat zo heet, dus ik twijfel daardoor aan de naam. Wat vinden jullie?
- Mooie naam, gewoon doen
- Nee, ik denk ook teveel aan de fiets
- Ik wil ook stemmen maar heb geen mening
0 stemmers
Ik ga dit bericht nog weghalen later denk ik, dus liever niet quoten.
Ik vind het echt een prachtige naam! Hier in mijn kleine dorp heet een klein bedrijf zo, dus vandaar dat ik âm van mn lijstje heb gehaald. Maar heb de associatie met de fietsen nooit echt gehad.
Ik denk helemaal niet aan een fiets. Zo kun je heel snel ergens aan denken lijkt me. Lekker doen!
Hier staat onze favoriet tussen, de naam met de I, alleen dan zonder la erachter. De eerste bovenste naam met de A. is mân vriend zân favoriet maar ik moet zo aan dat liedje denken.
Mooie namen ook verder!
Morris, staat bovenaan mijn lijstje
Maar ik vind Bruna wel veel meer een gevestigde (winkel)naam en daarbij zou mijn associatie absoluut overheersen. Bij de naam die hier genoemd wordt denk ik eerst âleuke meisjesnaamâ en dan pas 'oh ja nu je het zegt er heet ook een merk/winkel (weet r niet eens welke van beide het is, haha) zo.
Ik denk eerder aan bier dan aan een fiets, maar sowieso als eerste aan een meisjesnaam.
De naam van onze zoon staat er tussen (en die van mân vriend ook haha)
Oh nee, dat zou je ook zeker niet hoeven tegenhouden. Uiteindelijk gaat toch het kind met de betreffende naam, voor de directe omgeving, de eerste associatie krijgen. Maar ik snap de twijfel in jouw geval dan dus beter dan in dat van haar
Mijn beste vriendin komt er niet uit, uitgerekende datum nadert.
Een leuke jongensnaam bij
Kayla
Nathan
Jeremy
Joshua
Bryce
Nick
Aaron
Shane
Ryan
Joshua
Morris