Kijk, inspiratie haha!
Bij zoon was het al zooo moeilijk, maar nu lijkt het nog moeilijker
Ik zit in het “kinder vak”, dus veel associaties en nu ken je nóg meer kinderen door kind #1 … Hoe geven mensen kind #5 überhaupt nog een naam
Kijk, inspiratie haha!
Bij zoon was het al zooo moeilijk, maar nu lijkt het nog moeilijker
Ik zit in het “kinder vak”, dus veel associaties en nu ken je nóg meer kinderen door kind #1 … Hoe geven mensen kind #5 überhaupt nog een naam
Joep, Guus, Lex, Bob, Tuur, Rens, Luuk, Siem, Bram, Mees, Niels, Jasper, Max, Teun, Rein, Wout, Sander
Iris, Lauren, Mara, Anne, Lotte, Jade, Liva, Ilse, Fenne, Nora, Mirte, Eva, Zoë, Noor, Lize
Ik heb een leuke naam gevonden voor een meisje, maar blijkbaar wordt hij vaker gebruikt voor een jongen. Nu ben ik bummed
Frederique
Sabien
Lauren
Lara
Kate
Valerie
Vajen
Feline
Maud
Fenne
Annemerel
Evalinde
Fenna
Florine
Veronique
Noor
Julia
Julie
Jolie
Mette
Do
Leonoor
Fiene
Florentine
Jitte
Jette
Thomas
Jasper
Floris
Finn
Lars
Stijn
Ruben
Hugo
Florian
Fedde
ah stom is dat als je zoiets “ontdekt” he. maar als dit voor jullie dé naam is dan zou ik hem niet meteen afschieten.
Ik moest wel lachen, wij hebben een dochter en kreeg gister een kaartje met “Hoera, een zoon!”. Blijkbaar is haar naam ook heel unisex haha.
Mijn man heeft een naam die in NL/EU een meisjes naam is (meer dan jongens), maar waar zijn ouders vandaan komen juist meer
Jongens dan meisjes
Wisten zij veel haha. Mensen vragen mij vaak als ik zeg “X komt me ophalen”, “Oooh… oh joh je bent getrouwd met een vrouw?”
“Ehm nee haha”
Alexis
Huh hooguit de afgekorte versie als jongens naam haha? Maar zo voluit zou ik zeker niet als jongensnaam zien!
Ahhh, Suzette heeft zó lang op onze gezamenlijke lijst gestaan. Totdat we iemand ontmoetten met die naam die we nogal… bijzonder vonden in negatieve zin, haha. We konden ons daar allebei niet overheen zetten.
Onze/mijn jongenslijst was:
Etienne
Emile
Boris
Jonas
Elias
Freddy
@Bubbles ik had die naam nooit aan een jongen gekoppeld, heb hem alleen maar bij meisjes gehoord.
Ja blijkbaar wel. Op een jaar zouden er 21 meisjes en 18 jongens geboren zijn met deze naam in Vlaanderen. Maar ik blijf hem leuk vinden
Oh dat vind ik echt een meisjesnaam en een hele mooie ook!
Jaa prachtige naam!
Ik ken hem ook alleen voor meisjes! Vind hem heel leuk!
Dit was onze meisjesnaam ook hoor! En dan roepnaam Lexi. Maar toen noemde onze beste vrienden hun hond Lexie en was het niet zo handig meer haha. Ik vind Alexis iig vrouwelijker dan mannelijk.
Wij hebben een naam waar we toch telkens op uit blijven komen, maar nu lijkt de naam qua klank best op die van mijn nichtje (dochtertje van mn zus) en nu is mn zus ook nog eens diegene waarvan ik de naam heb gehoord. Nu vinden wij het zelf niet erg dat het een beetje op elkaar lijkt, maar ben bang dat mn zus of zwager het niet kan waarderen. Ik wil het graag eerlijk met ze bespreken maar ben zo bang dat ze die naam dan liever niet hebben
Als we een meisje krijgen zijn we er al uit Een jongen gaat lastiger worden, ook al kan de naam ook voor een jongetje.
Iedere keer als ik dit topic hoog zie staan denk ik shit, nog steeds geen naam! We hebben nu een soort compromisnaam maar ik heb nog steeds niet het gevoel wat ik wel had bij onze jongensnaam . Vriend maakt zich geen zorgen want hij heeft zoiets het gaat wel leven als de baby er is maar ik ben zo bang dat we spijt gaan krijgen. Tjonge wat is het lastig zeg!
Wij hadden ook een heel mooie jongensnaam en voor een meisje hadden we een naam waar ik niet 100% zeker van was. We wilden er nog goed over nadenken, maar ineens was de baby al geboren (te vroeg) en was het een meisje. Toen hebben we gewoon de naam gegeven die we bedacht hadden en het klopt helemaal! Voor mij is het dus ook gaan leven toen ze geboren was, en nu kan ik me niet meer voorstellen dat we een andere naam voor haar zouden hebben.
Oei dat is vervelend inderdaad😁 Ja hoe meer ik het hoor hoe beter het klinkt.
Wij hadden ook een soort van compromisnaam en zij nog best lang aan het twijfelen geweest, maar nu we de geboortekaartjes besteld hebben zijn we er helemaal aan gewend en noemen we haar ook al zo. Het heeft vooral wat tijd nodig om er aan te wennen denk ik, en mocht je toch wat anders tegen komen kan je natuurlijk nog switchen.