Babynameninspiratie

Ik heb dit in mijn familie met mijn broer en mijn neef. Is nooit raar over gedaan. Het zijn gewoon 2 verschillende namen uiteindelijk.

1 like

Ja kan me voorstellen dat je dan baalt. Je verwacht ook niet dat die naam opeens gegeven wordt!

Gelukkig hebben jullie nog een paar weken om erover na te denken. :relaxed:

Was bij ons in de familie precies de situatie met Sem en Sam. Iemand had Sam als naam, maar iemand anders beviel paar weken eerder van een Sem. Toen heeft dat andere stel voor Bram gekozen ipv Sam omdat ze het te veel op elkaar vonden lijken. Denk dat ik ook iets anders zou kiezen tbh. Vervelend als namen door oma’s, tantes etc de hele tijd door elkaar worden gehaald

Aan beide kanten van mijn familie zijn meerdere mensen met dezelfde naam, soms verschillende generaties soms dezelfde. Komt voornamelijk omdat er toen nog veel werd vernoemd :woman_shrugging:

Edit: sommige hebben zelfs dezelfde roepnaam gekozen i.p.v. hun officiële, “ouderwetse” naam.

Dit lijkt me zo onhandig hè haha.
Mijn vaders kant is ook zo grappig, wat toen (hij is 70) kennelijk vrij normaal was

Voorbeeld namen;
Mijn opa: Johannes Albertus
Hun oudste zoon: Johannes Albertus
Tweede zoon (mijn pa): Albertus Johannes

Mijn oma: Maria Gerianne
Eerste dochter: Maria Gerianne
Tweede dochter: JE RAADT M AL.

Maar toen kwam er een derde zoon, die heet totaal anders. Haha. Want tja, de combi’s waren op.

2 likes

Niet Jobertus Alhannes? Jammer.

34 likes

Dit doet me denken aan een gezin waarvan de kinderen Ziggy, Valentina en Jan heten. Dat je denkt ‘oke genoeg hippe namen, I’m out, doe maar Jan’

12 likes

Tbh is het wel zo iets :joy:
Zegmaar de verhouding “ingewikkeld” en “ouderwets” en dan ineens: kort :joy::joy:

1 like

Toch even weggehaald ivm herkenbaarheid :relieved:

Jaaa ik vind het ook een schitterende naam. En Ziggy vind ik trouwens ook leuk, had best wel gepast bij jongste B. Klinkt als een band dan :rofl:. Jan vind ik dan weer iets minder :sweat_smile:

2 likes

Update naam: ik heb trouwens gewonnen kwa naam en spelling :grin:

Dus ze gaat heten zoals ik het wil hehehe

15 likes

Ik vind onze naam zo leuk en ik wil zo graag aan iedereen vertellen wat het gaat worden… 1 mei duurt nog zo lang :sweat_smile:

1 like

Je mag het aan ons vertellen, we houden het geheim.

3 likes

Ben nu wel benieuwd :D.

Mag best hoor :upside_down_face:

1 like

Haha, dat voelt echt als klikken :joy:

Ik vind dat ook zo’n mooie naam (en zo heet mijn favo geurtje ook). Maar in NL komt idd niet tot zijn recht.

1 like

Als ik het mag weten mag je op mijn feestje komen :upside_down_face::upside_down_face:

3 likes

Hier in Spanje (of in ieder geval in de regio waar ik woon) is het ook best normaal om je kind dezelfde naam te geven als de vader, opa etc. Een vriendin van mij zegt zelfs “Als ik ooit een jongen krijg, dan gaat hij Pietje heten, want mijn broer heet Pietje, mijn vader, opa etc. ook.” Zo onhandig lijkt me dat.

Ik zie dit berichtje nu pas haha.