Babynameninspiratie

Ik vind dat juist superschattig. Haha, ik kort alles af.
Onze zoon heeft best een klassieke (engelse) naam en we korten het thuis vreselijk af. Mijn beide ouders hebben al aangegeven dat dit echt niet kan, EN AL HELEMAAL NIET ALS HIJ STRAKS NAAR SCHOOL GAAT, aldus mijn moeder. :rofl:

Mijn vriend en ik hebben ons al voorgenomen dat als we hem naar school brengen, we zeggen “”troetenaan-sandwich”, en dat we dan allebei zijn wangen heel vaak kussen.

Haha, not really ofcourse. Maar doen we thuis wel altijd wel.

Maar ik werk idd ook met kindjes en kort ook altijd alles af. Tenzij ouders het echt niet fijn vinden haha

Ik heb zelf ook ervaring mee dat een familie lid mijn naam anders zei dan hoe ik heet en ondanks dat ik het niet leuk vind deden ze het als nog eigenlijk…
Het is denk net als een beetje een naam die kan rijmen op een verkeerd woord oid waarbij iemand gepest kan worden, doe je dat wel doe je dat niet. Zo voel ik ook deze naam. Maar goed is lastig.
Wel grappig hoe verschillend het is!

Dat eerste gaat niet op helaas, mijn ouders hebben mijn naam echt nog nooit afgekort maar toch gebruiken anderen een afkorting bij mij

1 like

Michelle Bollen heeft ook een zoontje Benjamin en ik heb nog nooit (in een vlog of op Insta) gehoord dat ze hem Ben noemden. Ik denk dat je zelf als ouder de toon zet eigenlijk!

3 likes

ja ik vind dat het gewoon kan hoor

Ik vind dat het prima kan! Zelfs als het dezelfde naam was eerlijk gezegd.

Kan zeker. Mooie naam, als wij een jongen hadden gekregen was dit ook een kanshebber geweest.

1 like

Ja joh, gewoon doen hoor!

Eens met de rest: gewoon doen!

Ah fijn! Vind de ongeschreven regels op babynamen gebied nog een beetje lastig, maar voor mij voelt dit ook wel als ver weg. Maar goed, het is wel zn neefje hoewel het dus meer als achterneefje voelt. De enige voor wie het dan misschien gekkig zou zijn is mijn schoonmoeder want die heeft natuurlijk wel meer contact met haar broertje dan wij hebben met die familie, maar daar went ze ook wel weer aan :laughing:

Ik vind dit ook gewoon kunnen!

@Sarie
Kan gewoon! Vind de naam erg mooi ook :grin:

Ik zou het ook gewoon doen!
Onze dochter krijgt ook een afgekorte versie van de naam van een achternichtje. Maar een beetje dezelfde situatie als bij jullie, we zien elkaar echt zó weinig dat ik het geen probleem vind.

Vind het zeker kunnen! Ook omdat de laatste klinker verschillend wordt uitgesproken (kort / lang), klinkt heel anders.
Mooie naam, staat ook op ons lijstje (maar dan zonder h).

Ik vind dat best ver weg, @Roggebrood. Of is het zo’n hechte familie dat je alle neven en nichten veel ziet? Hoe vaak zal jullie dochter samen zijn met de dochter van de nicht van je vriend?

Ik vind het gewoon kunnen!! :grin:

Oh wat een lastige situatie!
Ik vind beide opties erg mooi. Omdat je elkaar wel regelmatig ziet zou ik er zelf denk ik niet voor kiezen dezelfde naam te geven.

1 like

Als je elkaar veel ziet, vind ik het ook wel lastiger, ja… Zou dan denk ik niet voor dezelfde naam gaan.

1 like

Misschien is Nora dan een goede, al vind ik het in jou geval iets lastiger omdat je elkaar dus wel regelmatig ziet. Vind Nora erg mooi, stond bij ons op nr 1 mocht het een meisje zijn :slight_smile:

1 like

Onze dochter krijgt een naam met 4 lettergrepen en we hadden eerst een variatie op die we nu gaan doen, omdat we deze leuker vinden afkorten, haha. Ik heb alle rijmende koosnaampjes ook al bedacht.

Mijn naam wordt trouwens ook altijd afgekort en als iemand me bij m’n hele naam noemt denk ik altijd dat diegene heel boos op me is :no_mouth:

2 likes