Die app heet heel toepasselijk ‘Kinder’, mocht je interesse hebben @Fishing
Hahahaha ja als de app tenminste beschikbaar is in je regio heet dat
Ja klopt! Die hebben we vorige keer ook gebruikt haha!
Het lastige is dat ik ‘in de kinderen’ zit qua werk, ik kom zooooveel namen tegen :’)
Ohja, dan heb je overal associaties mee. Mijn man zit ook in het onderwijs maar zegt nu (nu het nog niet van toepassing is ;)) dat ie dat prima kan loslaten. Vraag me af of dat inderdaad zo is.
Succes met de zoektocht
Hier iemand die een kindje kent die Benjamin heet? (Of eigen kind)
Enig idee hoe vaak zijn naam afgekort word door andere mensen als Ben?
Wij vinden de naam erg mooi, maar de afkorting echt niet. Vragen ons af hoe vaak het voor komt dat het gebeurt…
Een kindje op mijn werk heet Benjamin en wordt echt alleen maar Ben genoemd.
Vriend van mij: Ben, verder kan ik het niet mooier voor je maken helaas.
ik ken ook nog de variant Benji
Dat is zo verrot hè, afkortingen haha.
Wij hadden dat met de naam Julian. Heel leuk vonden we die, nooit over afkorten gedacht. Zaten we op vakantie naast een Nl stel en hoorde de hele dag: “Juul! Juultje!” Heilig overtuigd dat ze hun dochter riepen - was hun zoon… Bij T op de opvang zit nu ook een Julian die altijd Juul genoemd wordt. En Juul vind ik dan echt weer een meisjes naam…
Ah stom hè. Ik had maar twee meisjesnamen die ik echt zo leuk vond (ik vind namen niet snel leuk of ik heb er een associatie mee), maar de ene naam heeft mijn zus voor haar dochter gekozen en de andere naam mijn beste vriendin voor haar dochter. We wisten het niet van elkaar btw.
Edit: en m’n neefje heeft z’n cavia Isa genoemd, dat was m’n back up. #fml
Mn neefje heet Benajmin en die wordt ook altijd Ben genoemd. Alleen als het serieus bedoeld is zn volledige naam eigenlijk!
Wij waren er al heel erg bang voor inderdaad. Wel heel erg jammer want is echt een favoriete naam van ons!
Hadden wij met Elias. Supermooie naam, maar Eli vind ik echt te vrouwelijk klinken
Zo heet het zoontje van Carolien spoor toch? De jongste? De “newborn”
Ja klopt! Extra blij dat we niet die naam hadden, vind haar niet leuk
Precies dit, ik zou hier een naam niet van af laten hangen, vaak krijg je zelfs een bijnaam die niks met jouw voornaam te maken heeft
Precies dit!
Mijn nichtje heeft een ‘lange’ en niet heel gebruikelijke naam, waarbij ouders direct voor de hand liggende bijnamen hebben ‘verboden’. Hun eerste kind vond het ook lastig om uit te spreken en heeft er een hele andere bijnaam van gemaakt die niemand had verwacht maar nu wel een beetje blijft hangen, hehe.
Overigens gebruik ik ook alleen een roep/bijnaam of afkorting als iemand dat zelf aangeeft. Denk dat dit in vriendengroepen misschien vaker voorkomt, maar op het werk kort ik zelfs geen namen af tenzij iemand zegt dat het mag (en dan gebruik ik vaak alsnog zo nu en dan volledige naam en dan weer afkorting).
Een kind op mijn werk heet ook Benjamin maar dat wordt eigenlijk nooit afgekort!
Ik heb verschillende kindjes op mijn werk gehad die Benjamin heette, en die noemden we altijd gewoon Benjamin inderdaad. Haha, wat kan het verschillen he
Ken iemand die zijn zoon Floris had genoemd en elke keer als zijn zoon belde nam hij (vader) op: Hallo Floor! Zeg het maar, Floor! Etc.
Zonde!